Regulamin pracowni

1. Data: 2003-09-01 19:46:15

Temat: Regulamin pracowni
Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

trochę za późno :-( ale wypłodziłem taki regulamin pracowni:
==============>
Regulamin pracowni komputerowej
Opiekun: mgr inż. Przemysław Adam Śmiejek

W pracowni komputerowej należy przestrzegać zasad bezpieczeństwa oraz
higieny, litery prawa, etyki a także zaleceń nauczyciela lub opiekuna, a w
szczególności:

Bezpieczeństwo i higiena

1.Należy zgłaszać nauczycielowi lub opiekunowi najdrobniejsze uszkodzenia
mogące zagrażać bezpieczeństwu
2.Nie wolno huśtać się na krzesełkach, biegać, popychać
3.Nie wolno jeść niczego ani pić w pracowni
4.Nie należy wchodzić do pracowni w ubłoconych lub ośnieżonych butach
5.Okrycie wierzchnie pozostawia się w szatni szkolnej, zaś torby, plecaki
itp. na podłodze, w miejscu nie zagrażającym bezpieczeństwu
6.Należy mieć zawsze czyste ręce.

Prawo i etyka

7.Nie wolno korzystać z kradzionego oprogramowania, nagrań filmowych i
nagrań muzycznych.
8.Nie należy odwiedzać internetowych stron poświęconych łamaniu prawa
autorskiego.
9.Należy unikać internetowych stron zawierających elementy pornograficzne
lub przemoc.
10.Nie wolno dokonywać jakichkolwiek włamań czy ingerencji w stan
komputerów, zarówno z własnej pracowni, jak i komputerów dostępnych w
Internecie.
11.Nie powinno się zaglądać do cudzych plików bez zgody ich właściciela, nie
wolno ich usuwać.
12.Nie należy używać słownictwa uznanego powszechnie za obraźliwe lub
wulgarne.

Korzystanie z pracowni

13.Korzystający przebywają w pracowni wyłącznie pod opieką nauczyciela.
14.Zajmują stałe miejsce, wyznaczone przez nauczyciela.
15.Nie dotykają żadnych części komputerów poza włącznikami, klawiaturą i
myszką. Zwłaszcza nie ingerują w podłączenia przewodów w tylnej części.
16.Włączają / wyłączają komputery wyłącznie na polecenie nauczyciela.
Rozpoczęcie lekcji nie jest jednoznaczne z koniecznością włączenia
jakichkolwiek urządzeń.
17.Nie instalują żadnego oprogramowania, nie pobierają żadnych danych z
internetu bez wyraźnego polecenia nauczyciela, nawet jeśli oprogramowanie
oraz dane są legalne w świetle prawa.

Odpowiedzialność za szkody i złamanie regulaminu

18.Za uszkodzenia materialne i niematerialne (uszkodzenie danych,
oprogramowania itp) odpowiadają uczniowie oraz ich prawni opiekunowie.
19.Złamanie zasad regulaminu, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa oraz prawa
będzie skutkowało adekwatną do wykroczenia karą
20.Złamanie litery prawa może skutkować nawet wszczęciem postępowania przez
prokuraturę!
==============>

Co Wy na to? Czegoś brakuje? Coś jest nie tak?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

2. Data: 2003-09-01 20:40:38

Temat: Re: Regulamin pracowni
Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

<...>
Witam!
<..>
> 19.Złamanie zasad regulaminu, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa oraz
prawa
> będzie skutkowało adekwatną do wykroczenia karą
Kary są wymienione w statucie. Też w regulaminie szkolnym i przedmiotowym
oceniania.
> 20.Złamanie litery prawa może skutkować nawet wszczęciem postępowania
przez
> prokuraturę!
<...>
Prokurator na pewno się zainteresuje... najpierw dyrektorem, a potem Tobą
;-)
<..>
> Co Wy na to? Czegoś brakuje? Coś jest nie tak?
<..>
Ale tak właściwie, to BHP-owca nie ma u Was?
Dodajesz p-ty o prawie autorskim i ochronie danych osobowych.... i wsio!
Odwołujesz się z karami, do Statutu Szkoły...i wsio.
Nigdy nie opiszesz wszystkiego szczegółowym regulaminem.
Mają Ciebie słuchać, bo TY odpowiadasz i jesteś tam szefem, "i w ogóle"!
Uczysz i wychowujesz!
Mają się do Ciebie w zachowaniach upodobnić...
No może (w Twoim przepadku) przesadziłem.... trochę :-)

--
Roman
Nie wiesz? Zobacz tu:

3. Data: 2003-09-01 20:55:24

Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kłaniam się, dnia pon 1. września 2003 22:40 ktoś podpisujący się jako Roman
O. napisał(a):

> prawa
> Kary są wymienione w statucie. Też w regulaminie szkolnym i przedmiotowym
> oceniania.

Czyli co? Napisać:

19.Złamanie zasad regulaminu, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa oraz
prawa będzie skutkowało adekwatną do wykroczenia karą, zgodną ze statutem i
regulamiem szkoły.

> Też w regulaminie szkolnym i przedmiotowym

A co to jest regulamin przedmiotowy?

> [...]
> <...>
> Prokurator na pewno się zainteresuje... najpierw dyrektorem, a potem Tobą

???? Czemu? Coś nie tak napisałem?

> <..>
> Ale tak właściwie, to BHP-owca nie ma u Was?

Jezu... Chopie, ty jesteś idealista... :-)))
Noż ja przyszedłem, pierwsze dni w szkole... Jutro zajęcia... Może i jest,
ale na wszystko sam nie wpadnę :-( Nie wiem czy jest BHPowiec...

> Dodajesz p-ty o prawie autorskim i ochronie danych osobowych.... i wsio!
> Odwołujesz się z karami, do Statutu Szkoły...i wsio.
> Nigdy nie opiszesz wszystkiego szczegółowym regulaminem.

No i dlatego jest napisane na samej górze:

W pracowni komputerowej należy przestrzegać zasad bezpieczeństwa oraz
higieny, litery prawa, etyki a także zaleceń nauczyciela lub opiekuna, a w
szczególności:

może to rozwinę do?

W pracowni komputerowej należy przestrzegać zasad bezpieczeństwa oraz
higieny, litery prawa, regulaminu szkoły, etyki a także zaleceń nauczyciela
lub opiekuna, a w szczególności:

W kazdym razie, moje punkty są jako ,,w szczególności'' czyli tylko nacisk
na określone elementy. A resztę opisuje właśnie to jedno zdanie na górze
:-)

> Mają Ciebie słuchać, bo TY odpowiadasz i jesteś tam szefem, "i w ogóle"!

BTW: Zastanawiam się, jak wygląda OC nauczyciela.

> No może (w Twoim przepadku) przesadziłem.... trochę :-)

Masz jakieś konretne zarzuty do mnie, czy tak se złośliwujesz?

4. Data: 2003-09-01 21:44:18

Od: Sławomir Żaboklicki <z...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witajcie,
>
> trochę za późno :-( ale wypłodziłem taki regulamin pracowni:
> ==============>

Trochę za złożony, przypomina kodeks Hammurabiego ;)
Proponuję
Regulamin Pracowni Informatycznej
1. Komputery są wspólną własnością i należy o nie dbać. Uszkodzenie komputera
lub jego oprogramowania oznacza, że będzie on
wyłączony przez jakiś czas - nie będzie można z niego korzystać. Każde zajęcia w
Pracowni należy rozpocząć od zewnętrznego
sprawdzenia stanu sprzętu komputerowego, a wszelkie braki i uszkodzenia natychmiast
zgłosić prowadzącemu zajęcia.

2. Zasady pracy w Pracowni informatycznej odpowiadają ogólnie stosowanym zasadom
pracy z komputerami:

a) nauczyciel jest dyspozytorem sprzętu komputerowego i jego zasobów oraz odpowiada
za prawidłowe ich funkcjonowanie;

b) uczniowie są użytkownikami sprzętu komputerowego i jego zasobów i obowiązuje ich:

- zachowanie ciszy i nie przeszkadzanie innym użytkownikom;

- wykonywanie poleceń prowadzącego zajęcia;

- dbanie o sprzęt komputerowy i jego zasoby;

- na bieżąco zgłaszanie osobie prowadzącej zajęcia o wszelkich niesprawnościach
sprzętu i oprogramowania; (użytkownik może usuwać
usterki jedynie po uzyskaniu wyraźnej zgody dyspozytora);

- przywrócenie po skończonej pracy poprzedniej konfiguracji systemu;

3. Bez zgody prowadzącego zajęcia uczniowi nie wolno:

- samowolnie zmieniać stanowiska pracy i opuszczać pracowni;

- zaglądać do cudzych katalogów i plików - nikt nie lubi, jak mu się szpera po
kieszeniach.

- bez zgody nauczyciela zapisywać niczego na dyskach twardych poza swoim folderem.
Wprowadzane programy komputerowe lub pliki mogą
uszkodzić już istniejące programy, a wtedy patrz punkt 1;

- kasować i kopiować plików na twardym dysku poza plikami na swoim folderze;

- zmieniać ustawień systemu Windows. Nie wszyscy muszą podzielać Twoje poczucie
humoru lub upodobania. Ty też chyba nie lubisz, jak
Ci ktoś przemebluje pokój.

- uruchamiać zainstalowanego na komputerze oprogramowania nie związanego z tematyką
zajęć, a w szczególności gier.

4. Każdy uczestnik zajęć jest odpowiedzialny materialnie za wszelkie szkody
powstałe w pracowni z jego winy.

5. W szkole niestosowanie się do powyższych zasad może zaowocować oceną
niedostateczną, w dorosłym życiu można być po prostu
wyrzuconym z pracy i jeszcze na dodatek ponieść koszty naprawy sprzętu i
oprogramowania.

Tak na marginesie, masz to w materiałach, które Ci posłałem.

SZ

5. Data: 2003-09-01 21:55:02

Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kłaniam się, dnia pon 1. września 2003 23:44 ktoś podpisujący się jako
Sławomir Żaboklicki napisał(a):

> Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Trochę za złożony, przypomina kodeks Hammurabiego ;)

Eee... Siły nie miałem, bo w planach było więcej :-)

> Proponuję

[ciach]
> Tak na marginesie, masz to w materiałach, które Ci posłałem.

Wiem :-) Zapomniałem. Jak zacytowałeś to od razu wydalo mi się to znajome
:-) Uwzględnię to w mojej wersji :-)

6. Data: 2003-09-01 21:58:44

Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kłaniam się, dnia pon 1. września 2003 23:44 ktoś podpisujący się jako
Sławomir Żaboklicki napisał(a):

> Proponuję

Przyglądnąłem się temu. W zasadzie mój ma to samo, ino więcej :-) Ty tylko
walnąłeś kilka molarizacji ,,wyrzucanie z pracy, grzebanie po
kieszeniach''. Skorzystam z tego przy omawianiu regulaminu. Ale pozostałe
wytyczne są też u mnie.

7. Data: 2003-09-01 22:00:38

Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
<..>
> Czyli co? Napisać:
> 19.Złamanie zasad regulaminu, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa oraz
> prawa będzie skutkowało adekwatną do wykroczenia karą, zgodną ze statutem
> regulamiem szkoły.
Nie ma "Regulaminu szkoły".

> A co to jest regulamin przedmiotowy?
W ramach szkolnego systemu oceniania musisz zgłosić do komisji
przedmiotowej,
(albo derekcji0, swój własny regulamin oceniania w ramach przedmiotu,
(którego nauczasz).
Taka umowa z uczniami... np
Za ucieczkę z klasówki, takie, a takie postępowanie.
Za nieprzygotowanie się do lekcji, takie sankcje.
Nie przygotownie lub "szczęśliwy numerek" można "wykręcić" tylko x razy w
semestrze
Nie oddanie pracy w terminie...
Poprawa pracy, i odpowiedzi...
To musi być podane i wpisane "w kwity", na początku zajęć, bo potem moga być
kłopoty!
Poczytaj dokładnie Statut Szkoły (z załącznikami).

> ???? Czemu? Coś nie tak napisałem?
Wsio OK!
Aj.... (jesteś młody) naprawdę... "dziecuszko" jest pod Twoją opieką,
I TO TY ODPOWIADASZ!
Prokurator będzie dochodził jak to się stało i to pod Twoja opieką!
Ono musi Cię słuchać. Jak stwierdzisz że nie, to to sprawdzi (czy tak było)
i wtedy
możesz być zwolniony od odpowiedzilności.

> Jezu... Chopie, ty jesteś idealista... :-)))
A po co Ci tu Chrystus?
Podpisałeś cyrograf: Umowę o pracę?
On aobowiązuje w dwie strony!

> Noż ja przyszedłem, pierwsze dni w szkole... Jutro zajęcia... Może i jest,
> ale na wszystko sam nie wpadnę :-( Nie wiem czy jest BHPowiec...

Dyro go wyznacza, albo sam to robi. Powinien Ciebie najpierw przeszkolić....
No jak? Przystępujesz do pracy bez przeszkolenia?
Powinieneś znać szkolne przepisy BHP.
Jak się coś sie stanie na lekcji, a nie byłeś przeszkolony Dyro "beknie".

> W pracowni komputerowej należy przestrzegać zasad bezpieczeństwa oraz
> higieny, litery prawa, etyki a także zaleceń nauczyciela lub opiekuna, a w
> szczególności:
> może to rozwinę do?
<.>
No SUPER!

> W pracowni komputerowej należy przestrzegać zasad bezpieczeństwa oraz
> higieny, litery prawa, regulaminu szkoły, etyki a także zaleceń
nauczyciela
> lub opiekuna, a w szczególności:
jw

> W kazdym razie, moje punkty są jako ,,w szczególności'' czyli tylko nacisk
> na określone elementy. A resztę opisuje właśnie to jedno zdanie na górze
<..>
No i po co te szczegóły?

> BTW: Zastanawiam się, jak wygląda OC nauczyciela.
Cinko!

> Masz jakieś konretne zarzuty do mnie, czy tak se złośliwujesz?
Spokojnie, to żarty! Ogólnie, w wypowiedziach w klasie, proponuje umiar...
Na to chciałem zwrócic uwagę.
:-)))

8. Data: 2003-09-01 22:22:33

Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kłaniam się, dnia wto 2. września 2003 00:00 ktoś podpisujący się jako Roman
O. napisał(a):

> Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Witam!
> <..>
> Nie ma "Regulaminu szkoły".

Jezuuu....

Cytuję Ciebie:
> [...]

> przedmiotowej,
> (albo derekcji0, swój własny regulamin oceniania w ramach przedmiotu,

O szajse.... Brr... Aż mi zimno, jak pomyślę, ile mnie czeka jeszcze
papierokologii.

> [...]
> Za nieprzygotowanie się do lekcji, takie sankcje.
> Nie przygotownie lub "szczęśliwy numerek" można "wykręcić" tylko x razy w

Ale widać, że sam to już zacząłęm tworzyć:

Tylko nie skomentowaliście. A więc ogólnie muszę to rozwijać i tyle...

> To musi być podane i wpisane "w kwity", na początku zajęć, bo potem moga
> być kłopoty!

No tak, ale teraz tego w całości nie rozwinę...

> [...]
> było) i wtedy
> możesz być zwolniony od odpowiedzilności.

No czyli wracamy do tego ,,oni mogą wszystko''. On ściąga nielegalny soft.
Ja mu mówię ,,nie wolno''. On mówi mi ,,spierdalaj gość'' i dalej ściąga...

Nawet jeśli ten punkt jest nieważny w świetle prawa, to może postraszy
uczniów.

> A po co Ci tu Chrystus?

Przydaje się w życiu...

> Podpisałeś cyrograf: Umowę o pracę?

jeszcze nie :-)

> On aobowiązuje w dwie strony!

Tak, tak... A ludzie mają być młodzi, piękni i bogaci...

> Dyro go wyznacza, albo sam to robi. Powinien Ciebie najpierw
> przeszkolić.... No jak? Przystępujesz do pracy bez przeszkolenia?

Wiesz, pracowałem już w kilku firmach. Poza jedną, która chciała być 100%
idealna, to wszyscy olewali BHP, badania i inne takie. Rzeczywistość,
przynajmniej mi znana, jest dość odległa od teorii.

> Powinieneś znać szkolne przepisy BHP.

Teoretycznie znam, zostały odczytane na konferencji. Więc zapoznany
zostałem. Natomiast teraz ja mam uczniów zapoznać z pracownią.

> <..>
> No i po co te szczegóły?

Żeby uwypuklić ważne elementy? Uczniowie nie studenci prawa. Owo jedno
zdanie trzeba im chyba w celach wychowawczych rozwinąć o elementy
najważniejsze.

> Cinko!

A da się jakoś zabezpieczyć? Wykupić se jakieś OC albo co? Bo wiesz, jakoś
jestem przywiązany do wolności jak Jaś do Małgosi i nie uśmiecha mi się iść
siedzieć, bo cośtam...

> Spokojnie, to żarty! Ogólnie, w wypowiedziach w klasie, proponuje umiar...

Umiar w czym?

> Na to chciałem zwrócic uwagę.
> :-)))

Ino, że nadal nie łapię dokładnie na jaki element....

9. Data: 2003-09-01 23:02:22

Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kłaniam się, dnia wto 2. września 2003 00:00 ktoś podpisujący się jako
Roman
Witam!

> Jezuuu....
Znowu?

> Cytuję Ciebie:
> ,,Kary są wymienione w statucie. Też w regulaminie szkolnym i
przedmiotowym
> oceniania.''
<.>
Szkolny Regulamin oceniania /i promowania/.
Przedmiotowy Regulamin oceniania.

<..>
> O szajse.... Brr... Aż mi zimno, jak pomyślę, ile mnie czeka jeszcze
> papierokologii.
Brr to taka jest teraz rola belfra widzisz do czego to doszło?

<..>
>Ale widać, że sam to już zacząłęm tworzyć:
> Tylko nie skomentowaliście. A więc ogólnie muszę to rozwijać i tyle...
No!

<..>
> No czyli wracamy do tego ,,oni mogą wszystko''. On ściąga nielegalny soft.
> Ja mu mówię ,,nie wolno''. On mówi mi ,,spierdalaj gość'' i dalej
ściąga...
Wyłączasz stację fertych!
Zgłaszasz gościa Dyrekcji (w obecności wychowawcy).

> Nawet jeśli ten punkt jest nieważny w świetle prawa, to może postraszy
> uczniów.
E....oni paragrafy KK KC KPA lepiej znają niż TY!

> Teoretycznie znam, zostały odczytane na konferencji. Więc zapoznany
> zostałem. Natomiast teraz ja mam uczniów zapoznać z pracownią.
<..>
Wpisz temat w dziennik!

> [...]
> jestem przywiązany do wolności jak Jaś do Małgosi i nie uśmiecha mi się
Musisz być ubezpieczony od OC -zapytaj w kadrach.

<.>
> Ino, że nadal nie łapię dokładnie na jaki element....
Oj... udajesz!?

10. Data: 2003-09-01 23:07:46

Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kłaniam się, dnia wto 2. września 2003 01:02 ktoś podpisujący się jako Roman
O. napisał(a):

> E....oni paragrafy KK KC KPA lepiej znają niż TY!

E, nie sądzę.

> <..>
> Wpisz temat w dziennik!

Jak będzie dziennik :-) Jutro zapewne jeszcze nie.

> <.>
> Oj... udajesz!?

Nie... :-( Myślisz, że swoje wady tak łatwo wyłapać? Twoją jest idealizacja
świata :-)

--
Przemysław Adam Śmiejek

Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

Język polski
język obcy
Testy
Fizyka - gimnazjum