Rekonstrukcja WKP

1. Data: 2003-04-06 21:23:02

Temat: Rekonstrukcja WKP
Od: "MAcieY" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Po świętach będę miał rekonstruowane WKP i - jako że jestem laikiem -
chciałbym się dowiedzić czegoś więcej o tym zabiegu. Nie wiem na co się
zdecydować czy na przeszczep z więzadła rzepki czy ze ścięgna mięśnia
półścięgnistego - jakie są wady i zalety obu metod.

pozdrawiam,
MAcieY.

2. Data: 2003-04-09 05:21:29

Temat: Re: Rekonstrukcja WKP
Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem na co się
> zdecydować czy na przeszczep z więzadła rzepki czy ze ścięgna mięśnia
> półścięgnistego - jakie są wady i zalety obu metod.

Mam zerwane ACL, wiec troche wiedzy zdobylem (z rozmow z lekarzami):

1. Podstawa: skad brac przeszczep zalezy od tego, jakie aktywne zycie ty
prowadzisz, ile wazysz, jakie zycie zamierzasz prowadzic po zabiegu, w jakim
jestes wieku, jak bardzo sa rozwiniete u ciebie poszczegolne miesnie nogi
oraz sciegna.
2. Podobno najmocniej trzyma sciegno miesnia, zlozone 4-ro krotnie. Ale
PODOBNO (tylko od 1 lekarza o tym slyszalem), ze wiezadlo rzepki choc
slabsze, ale i tak wystarczajaco mocne i jednak lepiej pracuje w tych
warunkach, bo zlozone sciegno potrafi po kilku/nastu latach sie rozciagnac i
kolano utraci stabilnosc.

Napisz gdzie chcesz robic (ewentualnie jakie ksozty, jezeli prywatnie) i u
kogo (nazwisko lekarza?). Napisz u kogo byles na konsultacjach i jak
oceniasz?
ROzumiem, ze z Wa-wy jestes?
Pytam dlatego, ze ja mam zerwane ACL i nie moge sie zdecydowac na zabieg:
nie moge lekarza wybrac. Chetnie bym o tym podystkutowac.

3. Data: 2003-04-09 23:03:45

Od: "MAcieY" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pod koniec marca w czasie meczu "poleciało" mi kolano po raz kolejny :-/
z ostrego dyżuru na Barskiej trafiłem od razu(!!!) na artroskopie do
szpitala Bródnowskiego - zabieg robił mi dr Rostkowski i pewnie on będzie mi
rekonstruował WKP - na razie zdążył wywalić większą część łąkotki
przyśrodkowej bo sie zaklinowała i nie chciała wyleźć :-)
Także jeżeli chodzi o koszty to kłania się kasa chorych chyba że zdecyduję
się na śruby biowchłanialne wtedy koszt kompletu do WKP to około 1600-1700
zł.
Z tym rozciąganiem więzadła robionego ze ścięgna mięśnia to mnie trochę
zmartwiłeś - będę musiał się podpytać lekarza.

W międzyczasie znalazłem strone prywatnej kliniki gdzie jest sporo
informacji o tym zabiegu:
http://www.sport-klinika.pl/informator/kolanakrzyz.p
hp

pozdr,
MAcieY.

4. Data: 2003-04-10 07:40:12

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Także jeżeli chodzi o koszty to kłania się kasa chorych chyba że zdecyduję
> się na śruby biowchłanialne wtedy koszt kompletu do WKP to około 1600-1700
> zł.

Wg mojej wiedzy lepiej na te sruby sie NIE decydowac. Bo one potrafia
(podobno) zaczac wczesniej sie wchlaniac, niz przeszczep tam sie
"zadomowil", przez co przeszczep bedize luzny i zabieg na marne. Kolega tak
ma - tylk oze jemu zalozyli nowmalne sruby, ale dziure zbyt szeroka
wywiercili i przeszczep luzny - czeka ze mna na ponowny zabieg.

Dzieki za linka

5. Data: 2003-04-10 09:32:46

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Spox, jakbys jeszcze cos ciekawego znalazl to daj znac.

Mam sporo linkow, ale w pracy. Teraz jestem chory i jestem w domu, wiec nie
mam nic. Poszukam i przesle pozniej (moze nast. tydzien, a moze jutro - jak
bedzie mi lepiej troche).

6. Data: 2003-04-10 09:49:36

Od: "MAcieY" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

hp

> Dzieki za linka

Spox, jakbys jeszcze cos ciekawego znalazl to daj znac.

[OG]Kupie..
jajeczkowanie
Toskoplazmoza oczna
cholesterol