Religia chrzescijanska - religia strachu....

1. Data: 2000-02-10 08:59:46

Temat: Re: Religia chrzescijanska - religia strachu....
Od: Shaman <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kawul wrote:

> [...]
> wogole wzielo chrzczenie wystarczy nieco poszperac w literaturze -
> oczywiscie nie tej wydawanej przez KK ;-)) Temat zbyt oobszerny by go
> omawiac na forum tej grupy...
> Czego szukac ?
> Materialow o Essenczykach. Wielu znawcow tematu uwaza ze korzenie
> niektorych z zachowan i wypowiedzi Chrystusa istnieja w tradycji wlasnie
> Essenczykow.
> Jesli poszukasz publikacji naukowych /zaznaczam nie koscielnych ;-)/ o
> odkrytych zwojach nad Morzem Martwym wiele sie dowiesz - zycze
> powodzenia. A tak na koniec Pozdrowka - K.

Rozumiem, że czytałeś i możesz się pochwalić swoją wiedzą? Czemu więc
tego nie robisz?

Pozdrowka - Shaman

1. Data: 2000-02-10 09:14:32

Od: Kawul <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Shaman wrote:
> Rozumiem, że czytałeś i możesz się pochwalić swoją wiedzą?
Tak - czytalem - i uwierz mi materialy te to bardzo obszerny opis czasow
w ktorych zyl Jezus Chrystus.

> Czemu więc tego nie robisz?
Mysle, ze to nie ma sensu z kilku powodow podam kilka:
1. Poruszanie tego typu tematow na forum ogolnym mogloby zupelnie
niechcacy
ranic uczucia religijne niektorych grupowiczow - ktore ja bardzo
szanuje
2. Uwazam ze bysmy mogli na ten temat dyskutowac musialbys jednak mimo
wrodzonej bystrosci umyslu przygotowac sie - czyli poczytac to sam
- inaczej Ty raczej zakladal bedziesz ze ja szukam dziury w calym
i dyskusja posunie sie do przodu tylko w coraz bardziej wymyslnych
sposobach udowadniania swojej racji
3. Najlepiej zawsze korzystac z oryginalnych zrodel - to co ja bede o
tym
mowil sila rzeczy nacechowane bedzie moim tego odbiorem - i to nie
pozwoli Ci zaakceptowac moich argumentow
Pozdrawiam -K.

1. Data: 2000-02-10 09:19:43

Temat: Re: Odp: Religia chrzescijanska - religia strachu....
Od: Shaman <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dawno nie przeczytałem nic bardziej przewrotnego :-)

Pajonk Hfat wrote:

> Moge ja?
> Z mojego punktu widzenia interpretacja wiary koscioła katolickiego
> wyglada to tak:
> Bóg stworzył z gruntu ulomne istoty, a nastepnie zazadal zeby byly
> doskonale, wprzeciwnym razie grozac im potepieniem.
Niczego takiego nie zażądał. Natomiast człowiek powinien dążyć do
doskonałości - tutaj akurat wszystkie religie są zgodne.

> Po jakims czasie zlagodzil swoje wymagania mowiac, ze owszem mozemy
> grzeszyc, (...)
tego też nie powiedział.

> (...) ale musimy miec wyrzuty sumienia i przyjac za swojego
> zbawiciela jedyna istote bez skazy jaka istnieje - Jezusa. Bog
> zaspokoil w ten sposob swoja zadze doskonalosci.
niczego nie musimy. Myślę, że wyrzuty sumienia człowieka zdrowy na
umyśle, który skrzywdził innego człowieka są czymś naturalnym. Jeśli
chodzi o Jezusa to nie widzę niczego zdrożnego w tym, że jest uważany za
tego bez skazy. Masz jakieś dowody, że tak nie było? Jeśli zaś chodzi o
żądze Boga... czy wg. Ciebie to "zaspokajanie przez Boga swoich żądz
doskonałości" również jest elementem interpretacji wiary przez KK? Czy
może jest to Twój kolejny domysł na temat psychiki Boga? (o ile można w
ogóle użyć stwierdzenia "psychika Boga"

> Potem Syn Bozy odkupil ulomnosc ktora obdarowal nas Bog. Czyli Syn wyratowal
> nas z tego w co wpakowal nas Ojciec.
Czytając to co piszesz naprawdę zaczynam wierzyć, że Bóg obdarował na
ułomnością.

> Czy to nie wyglada jak serial komediowy? Czy takie wlasnie uwazasz ze jest
> przeslanie Bibli?
nie to Ty tak uważasz - ja się z tym nie zgadzam w _żadnym_ punkcie więc
nie formuuj takich zdań jak to powyższe.

> Pajonk

Shaman

1. Data: 2000-02-10 09:25:30

Od: Baal <o...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zaczynam się irytować... jesteś już którymś z kolei człowiekiem
> mówiącym, że to tak łatwo pokazać.. pokaż choćby 3 rzeczy!! tylko 3!!
> ktoś wcześniej mówił o setkach ale ja chcę tylko 3.

Pokaze jedna, ale bardzo znaczaca, dotyczy ona nie tylko chrzescijanstwa, ale prawie
wszystkich religii.
Wszyscy slynni prorocy, medrcy, itp. w tym Jezus byli przeciwni jakimkolwiek formom
instytucjonalizacji wierzen ludzi. Byli przeciwni organizacja religijnym, kastom
kaplanow, budowaniu swiatyn. Mowili, ze Boga trzeba szukac w sobie, a nie w
swiatyniach, Boga tam nie ma, on tam nie mieszka. Mowili, ze trzeba sluchac wlasnego
sumienia i byc w zgodzie z samy soba, a nie sluchac tego co mowia kaplani. Tak wiec
KK powoluje sie na nauki Jezusa, podczas gdy samo jego istnienie jest sprzeczne z
pogladem Jezusa na temat wkladania wierzen ludzi w ramy instytucji. Jak zaznaczylem
na poczatku nie jest to charakterystyczne tylko dla KK, pozostale koscioly postepuja
tak samo powolujac sie na innych prorokow. Zreszta zaden z prorokow nie nauczal
religii tylko opowiadal ludziom o otaczajacym ich swiecie.

1. Data: 2000-02-10 09:41:27

Od: Shaman <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pajonk Hfat wrote:

> Pokoj mozesz zmienic bez problemu. To co ci wbija za mlodu do glowy raczej
> nie. Czasami sobie nawet nie uswiadamiasz jak niszczace sa niektore
> mysli-programy. Poki nie wiesz ze istnieja nie mozesz nic zrobic.
> To takie moje logiczne rozumowanie.....tak mi sie nasunelo

wiedziałem że taki będzie kontrargument :-) Masz oczywiście rację...
ale czy uważasz, że wartości "wszczepiane" przez rodziców razem z wiarą
są złe? To co rodzice powinni robić - sami chodzić do kościoła i mówić
dzieciom: "wam nie wolno! - wy patrzcie w tym czasie na telewizor" Ale
przecież telewizja też wbija do głowy różne głupoty i podatne są na to
szczególnie dzieci - zaprzeczysz? Ja wolę, żeby rodzice wychowywali
dzieci zgodnie ze swoją wiarą - o ile wpajają szacunek dla innych
religii.

> To chyba naleze rowniez do grupy pechowcow. Ale watpie. Naprawde wszycy
> "duszpastrze" jakich znasz sa ....dobrzy? Maja powolanie i robia tak jak
> wierza?

zdanie ze słowem "wszyscy" jest z reguły fałszywe (chciałem powiedzieć
"z zasady", ale to chyba zbyt mocne stwierdzenie). Jasne, że nie
wszyscy.. znałem jednego który uważa się za najważniejszą osobistość w
okolicy (okolica Rawy Mazowieckiej) i jeszcze jednego, który nie
zorganizował dla dzieci Mikołaja na roratach bo wiedział, że w ten dzień
będzie więcej dzieci niż zwykle. Gdy się go o to zapytałem na kolędzie
powiedział: "dzieci myślały, że są chytre, ale to ja je przechytrzyłem"
Gdy zobaczył moją minę od razu się zwinął.. Poza tym znam takich ludzi
(jest ich naprawdę spooro) będących księżmi, że gdybyś ich poznał
przestałbyś mówić to co mówisz. Z miejsca. Jestem o tym przekonany.

> Pajonk
Shaman

1. Data: 2000-02-10 09:45:41

Od: Shaman <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pajonk Hfat wrote:

> "Shaman" <s...@k...net.pl> wrote in message

> W mniemaniu wiary katolickiej ktorej zalezy zebys sie tak czul - tak!
>
> Pajonk

W mniemaniu wary katolickiej której nie zależy żebyś się tak czuł - nie!

Shaman

1. Data: 2000-02-10 10:00:32

Od: Shaman <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Demiurg wrote:

> [...]
> : pierworodnym i stwierdzenie, że rodzi się zły są równoważne? Naprawdę
> : tak myślisz? W takim razie wszyscy jesteśmy źli że hej i jeszcze
> : trochę.
>
> A jak Kościół tłumaczy grzech pierworodny i chrzest? Chrzest to również
> zmyscie "winy" za grzech, czyli za jakieś niokreślone zło. A ty może
> powiesz, że grzech (w tym wypadku pierworodny) z definicji jest dobry? A
> jak nie będzie miało malutkie dziecko chrztu i umrze, to co się z nim
> stanie? Przecież klesze bajanie straszy poważnymi konsekwencjami.

Ja nie jestem teologiem - o to jak Kościół tłumaczy grzech pierworodny
powinieneś zapytać kogoś takiego. Dziwi mnie jednak, że tego nie wiesz..
skoro Ci to w Kościele przeszkadza to chyba powinieneś widzieć dokładnie
co to jest nie?

1. Data: 2000-02-10 10:15:47

Od: Shaman <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kawul wrote:

qrcze! jesteś szybszy niż ruskie rakiety! :-))

> [...]
> niechcacy
> ranic uczucia religijne niektorych grupowiczow - ktore ja bardzo

Fakty to fakty - tu nie ma co ranić. Chyba, że nie są to fakty a jedynie
czyjeś subiektywne zdanie. Wtedy mówi się, że gościu taki a taki napisał
tu i tu, że uważa tak i tak. I też sie tym nikogo nie rani. Tak więc
śmiało możesz napisać.

> [...]
> - inaczej Ty raczej zakladal bedziesz ze ja szukam dziury w calym
> i dyskusja posunie sie do przodu tylko w coraz bardziej wymyslnych
Fakt - nie czytając tych dzieł nie będe mógł poważnie podyskutować - ale
być może czegoś się dowiem. Po raz drugi więc uważam, że powinieneś to
napisać. Ze swej strony obiecuję, że nie będę szukał dziur w całym -
najwyżej będe próbował wyjaśniać swoje wątpliwości.

> 3. Najlepiej zawsze korzystac z oryginalnych zrodel - to co ja bede o
> tym
> mowil sila rzeczy nacechowane bedzie moim tego odbiorem - i to nie
> pozwoli Ci zaakceptowac moich argumentow
Tu mnie zastrzeliłeś - rzeczywiście nie da sie przekazać wiedzy w sposób
obiektywny.. ale takie rozumowanie eliminuje w ogóle wszystkie sposoby
pogłębiania wiedzy inne niż doświadczenie własne. Gościu, który pisał
dzieła o których mówisz też je nacechował nie? To trzeci głos za tym,
żebyś jednak napisał.

> Pozdrawiam -K.
Hejka - Shaman

PS. jest 11:15 - ciekawe jak szybko zareagujesz :-)

1. Data: 2000-02-10 10:31:41

Od: Shaman <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Baal wrote:

> [...]
> swiatyniach, Boga tam nie ma, on tam nie mieszka. Mowili, ze trzeba sluchac

Jezus mówił, że w świątyni nie ma Boga? Poczytaj Pismo - potem opowiadaj
takie bzdury. Nie.. jak poczytasz to nie będziesz ich opowiadał. Poza
tym Jezus nie był przeciwny organizacjom religijnym - więcej.. sam
organizował swoich uczniów. Nie sprzeciwiał się też budowaniu świątyń! I
gdyby Jezus twierdził, że należy słuchać jedynie swojego sumienia to po
co głosiłby swoją naukę - byłby w sprzeczności sam z sobą! Tak więc
ciągle nie widzę żadnej sprzeczności nauki KK z nauką Chrystusa.

Shaman

1. Data: 2000-02-10 11:07:17

Od: Kawul <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Shaman wrote:
> Gościu, który pisał
> dzieła o których mówisz też je nacechował nie? To trzeci głos za tym,
> żebyś jednak napisał.
Gosciu ten jednak ma o wiele wieksza wiedze ode mnie, stosowne
wyksztalcenie i jest specjalista - a ja _tylko_ "poszukiwaczem
amatorem".
Shaman niepokoi mnie jednak jedna rzecz ktora obserwuje na grupie -
zaglebianie sie w tematyke nie zwiazana merytorycznie z jej nazwa -
pl.sci.psychologia. Mysle, ze niektorym z tych ktorzy na nia wpadaja to
moze sie nie podobac - nie ukrywam mi tez sie nieco znudzilo - na tym
forum rzecz jasna.
Pozdrawiam- K.

Wymiana handlowa?
pilnie poszukuje
Re: feromony
Re: Re: Jak sobie wyobrazam inicjacje seksualna dzieci w rodzinie.
Re: Jak sobie wyobrazam inicjacje seksualna dzieci w rodzinie.