Re: Odp: Religia chrzescijanska - religia strachu....

From: Shaman <s...@k...net.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Odp: Religia chrzescijanska - religia strachu....
Date: Thu, 10 Feb 2000 09:19:43 GMT

Dawno nie przeczytałem nic bardziej przewrotnego :-)

Pajonk Hfat wrote:

> Moge ja?
> Z mojego punktu widzenia interpretacja wiary koscioła katolickiego
> wyglada to tak:
> Bóg stworzył z gruntu ulomne istoty, a nastepnie zazadal zeby byly
> doskonale, wprzeciwnym razie grozac im potepieniem.
Niczego takiego nie zażądał. Natomiast człowiek powinien dążyć do
doskonałości - tutaj akurat wszystkie religie są zgodne.

> Po jakims czasie zlagodzil swoje wymagania mowiac, ze owszem mozemy
> grzeszyc, (...)
tego też nie powiedział.

> (...) ale musimy miec wyrzuty sumienia i przyjac za swojego
> zbawiciela jedyna istote bez skazy jaka istnieje - Jezusa. Bog
> zaspokoil w ten sposob swoja zadze doskonalosci.
niczego nie musimy. Myślę, że wyrzuty sumienia człowieka zdrowy na
umyśle, który skrzywdził innego człowieka są czymś naturalnym. Jeśli
chodzi o Jezusa to nie widzę niczego zdrożnego w tym, że jest uważany za
tego bez skazy. Masz jakieś dowody, że tak nie było? Jeśli zaś chodzi o
żądze Boga... czy wg. Ciebie to "zaspokajanie przez Boga swoich żądz
doskonałości" również jest elementem interpretacji wiary przez KK? Czy
może jest to Twój kolejny domysł na temat psychiki Boga? (o ile można w
ogóle użyć stwierdzenia "psychika Boga"

> Potem Syn Bozy odkupil ulomnosc ktora obdarowal nas Bog. Czyli Syn wyratowal
> nas z tego w co wpakowal nas Ojciec.
Czytając to co piszesz naprawdę zaczynam wierzyć, że Bóg obdarował na
ułomnością.

> Czy to nie wyglada jak serial komediowy? Czy takie wlasnie uwazasz ze jest
> przeslanie Bibli?
nie to Ty tak uważasz - ja się z tym nie zgadzam w _żadnym_ punkcie więc
nie formuuj takich zdań jak to powyższe.

> Pajonk

Shaman