Re: Religia chrzescijanska - religia strachu....

Data: 2000-02-09 22:39:00
Temat: Re: Religia chrzescijanska - religia strachu....
Od: "POOH" <m...@p...onet.pl>

Użytkownik Pajonk Hfat <m...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ePGn4.852$3...@n...tpnet.pl...
> Moze post ten w temacie sugeruje raczej pl.sci.religia, ale mi chodzi o
> psychologiczny aspekt kierowania czlowiekiem.
>
> No bo jak najprosciej przekonac czlowieka do tego zeby nalezal do jakiejs
> grupy spolecznej? Przez strach. Mowisz mu, ze Bog karze jak grzeszysz, ze
> czeka cie pieklo, jak bedziesz zly.
> Ba kosciół posuwa sie nawet do tego, ze mowi nam ze juz rodzimy sie
zli.....

Tu się mylisz - strach jest najprostszą drogą ale istnieje wiele innych.
Czy chodzisz do kościoła?

> Potem taki przecietny wierny biega do kosciola i spowiada sie co
niedziela,
> to fakt to daje mu sile, ale przeciez to jest nic innego jak manipulacja
> ludzka psychika.
> Za takie cos powinno sie karac, jak za uwiezienie.....

Manipulacja to chyba troszkę za ostre słowo. Podchodząc do tego jak Ty ,
można spokojnie stwierdzić ,że jesteśmy manipulowani w każdej sekundzie
naszego życia. A reklamy to niby co?
Pajonczku musiałbyś wszystkich posadzić!

Pozdrawiam
POOH