Relingi w kuchni

1. Data: 2005-04-27 13:01:30

Temat: Relingi w kuchni
Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

chce w kuchni zrobic sobie reling, na ktorym wisialyby
rozne rzeczy w rodzaju chochelek itp. sprzetow przydatnych
przy gotowaniu.
Przegladam rozne aranzacje kuchenne i praktycznie wszedzie
takie relingi sa umieszczone na scianie nad plyta gazowa
(lub elektryczna). Z jednej strony wydaje sie to dosc fajne,
bo ladnie wyglada i wsyzstko jest pod reka, jednak moze
to nie jest praktyczne i lepiej umiescic taki reling z boku??
Czy ktos ma jakies praktyczne doswiadczenia z takimi
relingami, czy nie przeszkadzaja podczas gotowania?? (glownie
chodzi mi o te wiszace chochelki, czy nie utrudniaja uzywania
wiekszych garnkow? )
Moze ktos mi podpowie gdzie najlepiej to umiescic

Romek
=> http://www.rtj.republika.pl <= zapraszam do galerii fotografii

2. Data: 2005-04-27 13:06:33

Temat: Re: Relingi w kuchni
Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze jedno, jesli reling na scianie nad plyta gazowa
bylby niepraktyczny, to dlaczego wszyscy producenci
w swoich aranzacjach tak uparcie wstawiaja te relingi
w to wlasnie miejsce ??

3. Data: 2005-04-27 13:24:03

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 27 Apr 2005 15:06:33 +0200
"RTJ" <r...@p...com> wrote:

> I jeszcze jedno, jesli reling na scianie nad plyta gazowa
> bylby niepraktyczny, to dlaczego wszyscy producenci
> w swoich aranzacjach tak uparcie wstawiaja te relingi
> w to wlasnie miejsce ??

bo one maja wygladac ladnie, a nie byc funkcjonalne ;-)

takze zamontowalem reling, jednak obok plyty gazowej (uwazajac, aby
nie byl za blisko)
dlaczego? po pierwsze - aby przedmioty tam mi sie nie stopily ;-)
po drugie - aby pryskajace cokolwiek z plyty nie brudzilo tego, co
wisi na relingu (bez sensu - miec tam chochle (nie wiem czy
nie zrobilem ort'a :-) do zupy ktora trzeba umyc przed uzyciem)

Sierp

4. Data: 2005-04-27 13:35:31

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiekszych garnkow? )
> Moze ktos mi podpowie gdzie najlepiej to umiescic

Zobacz sobie na ofertę Ikei, seria akcesoriów Grundtal. Sama "na dniach"
będę się w takie zaopatrywać. IMO nad przeszkadzać chyba nie powinny, ale
jeśli nad nią jest okap, który będzie pochłaniał zapachy, to zastanów się,
czy powieszone chochelki nie zostaną owiane zapachami wchłanianymi przez
tenże okap.
Na stronach Ikei albo może nawet bardziej w katalogu są zdjęcia-propozycje
jak można takie relingi rozmieścić i raczej nie widziałam ich nad płytą.
Zależ też, jak duży masz ciąg kuchenny.
A jeśli chodzi o mnie, to rurę czyli reling umieszczę nad blatem (u mnie
jest aneks na ścianie i wygląda tak: zlew-kuchenka elektryczna-drewniany
blat metrowy, który przykrywa szafki. Powierzchni w sumie niewiele.
Nad zlewem powieszę ociekacz na talerze. Nad blatem dam rurę na chochelki.
Nad rurą półka na talerze. Rura i półka mają dostępne długości 80 i 120 cm
tak, żeby je ze sobą skomponować, samą rurę możesz jeszcze dostać w wymiarze
53 cm. Ceny nie zabijają.

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/Catego
ryDisplay?storeId=19&langId=-27&catalogId=10101&cate
goryId=10261&cattype=sub

To jest jedna z serii, ona mi się najbardziej podoba, w katalogu są inne
dostępne.
Może te chochelki nad zlewem byś powiesił? Jest miejsce?

--
KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
[Freddie Mercury]

5. Data: 2005-04-27 13:38:10

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RTJ" <r...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
> bo ladnie wyglada i wsyzstko jest pod reka, jednak moze
> to nie jest praktyczne i lepiej umiescic taki reling z boku??

Można też tu i tu naraz. U siebie zrobiłem jeden reling przez całą
zabudowę kuchenną (zabudowa w kształcie L), w zasadzie już zaczyna na
nim brakować mejsca... :-)
Na jednym krótkim relingu nad płytą gazową w każdym razie niewiele Ci
się zmieści.

J.

6. Data: 2005-04-27 13:40:01

Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm> szukaj wiadomości tego autora

>I jeszcze jedno, jesli reling na scianie nad plyta gazowa
> bylby niepraktyczny, to dlaczego wszyscy producenci
> w swoich aranzacjach tak uparcie wstawiaja te relingi
> w to wlasnie miejsce ??

Bo niektózy architekci to mają pstro w głowie ;)

7. Data: 2005-04-27 14:32:57

Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kinga 'Słowotok' Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> wrote in
message news:d4o4f3$c0g$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> dostępne.
> Może te chochelki nad zlewem byś powiesił? Jest miejsce?

Dzieki wszystkim za szybkie informacje.
Byc moze przeciagne sobie reling przez cala dlugosc (2,60 m)
nad blatem, jak radzil Jarek P., o ile znajde taki dlugi ;-)

8. Data: 2005-04-27 14:57:59

Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

> [...]
> nim brakować mejsca... :-)
> Na jednym krótkim relingu nad płytą gazową w każdym razie niewiele Ci

Dzieki za podpowiedź
a gdzie znalezc taki dluugi reling ??

9. Data: 2005-04-27 18:00:02

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

RTJ <r...@p...com> wrote:

> Dzieki za podpowiedź
> a gdzie znalezc taki dluugi reling ??

w każdej castoramie, obim czy innym praktikerze. Kupujesz sztangi
w metrowych odcinkach (są jeszcze 60cm, ale niewiele tańsze od
metrowych), oraz łączniki do nich. Do tego oczywiście wsporniki,
zaślepki, haczyki i inne akcesoria. Całośc montujesz tak, żeby
łączenie wypadło akurat we wsporniku.

J.

10. Data: 2005-04-27 18:31:28

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

RTJ wrote:
> "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

> Dzieki za podpowiedź
> a gdzie znalezc taki dluugi reling ??

W Drewpolu na akcesoriach maja multum relingow i wszelkich przedmiotow do
zawiesania na nich. Sa w kolorach srebrnym, zlotym i chyba matowe alu.

Zazula

guatambu
Uszkodzony TV Philips - pozbede sie za grosze
Pobieranie płynu w pralce
[gdzie] Plyta z tworzywa matowa W-w
impregnacja!