Reumatoidalne zapalenie stawów...

1. Data: 2011-02-17 14:45:55

Temat: Reumatoidalne zapalenie stawów...
Od: Tomasz Babiński <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczów,

Problem mojej 57-letniej matki jest następujący: od około października
2010r. zaczął jej puchnąć oraz boleć łokieć, ramię, przedramię. Z
czasem problem się powiększać na tej zasadzie, że zaczęły boleć stopy,
i dłonie, nadgarstki. W tym czasie matka otrzymała od lekarza Metypred
(Methylprednisolone) jednak po dwóch tygodniach musiała odstawić ze
względu na działania niepożądane (serce). Na chwilę obecną sytuacja
wygląda tak, że praktycznie cały czas pobolewają stopy ale największy
problem sprawiają ręce tj. nadgarstki i dłoń kiedy to np. przez jeden
dzień ból jest dość ostry a potem przez kilka dni łagodny. Kilka dni
temu otrzymała od lekarza Naklofen (diclofenacum natricium) co jak
wiecie jest tylko NLPZ i niespecjalnie rozwiązuje problem. Matka
również była w szpitalu na badaniach w efekcie czego rozpoznano
zapalenie stawów w przebiegu choroby Hashimoto. Co możecie poradzić w
tej sytuacji? W jaki sposób radzić sobie z bólem i opuchliznom stawów?
Czy są jakieś inne, skuteczne sposoby walki z tym?

2. Data: 2011-02-17 16:29:58

Temat: Re: Reumatoidalne zapalenie stawów...
Od: wScieklY ZdziCh <w...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-17 15:45, Tomasz Babiński pisze:
> [...]
> tej sytuacji? W jaki sposób radzić sobie z bólem i opuchliznom stawów?
> Czy są jakieś inne, skuteczne sposoby walki z tym?

Tylko diklofenac, dawno temu stosowano leczenie solami zlota i
sterydami. W przypadku starszych ludzi tylko zmiana diety i diclofenac .

3. Data: 2011-02-17 16:57:58

Od: Marek <s...@a...cn> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-17 17:29, wScieklY ZdziCh pisze:

> Tylko diklofenac, dawno temu stosowano leczenie solami zlota i
> sterydami. W przypadku starszych ludzi tylko zmiana diety i diclofenac .

Przed podaniem tego leku należy wiedzieć że:

"Preparatu nie wolno podawać pacjentom cierpiącym na chorobę wrzodową,
stany zapalne jelit, zapalenie odbytu, chorobę tkanki łącznej, która
prowadzi do wysypki, bóli stawów, uszkodzenia nerek oraz zmian w obrazie
krwi (lupus erythematodes). Leku nie wolno również stosować w uczuleniu
na Diclofenac, cierpiącym na porfirię (zaburzenia w syntezie czerwonych
ciałek krwi) a także w uszkodzeniu wątroby oraz nerek.
Leku nie podaje się dzieciom poniżej 6 roku życia.
Pacjenci ze skłonnością do krwawień, chorobami przewodu pokarmowego, a
także schorzeniami nerek lub wątroby powinni powiadomić o tym lekarza
przed rozpoczęciem kuracji."

Mojej Mamie przy każdym "rzucie" RSS pomagały sterydy, które również
mają uboczne działania.

--
Marek

4. Data: 2011-02-17 21:03:03

Od: wScieklY ZdziCh <w...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-17 17:57, Marek pisze:

> [...]
> przed rozpoczęciem kuracji."
>
> Mojej Mamie przy każdym "rzucie" RSS pomagały sterydy, które również

Ja 15 lat temu bralem tzw zloto i choroba sie cofnela, mam czasami bule
tych stawow ktore mialem napuchniete ale wtedy pomaga Voltaren albo
dowolna masc z diclofenakiem.

5. Data: 2011-02-18 18:35:49

Od: araPALA2 <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17/02/2011 22:03, wScieklY ZdziCh pisze:

> Ja 15 lat temu bralem tzw zloto i choroba sie cofnela, mam czasami bule
> tych stawow ktore mialem napuchniete ale wtedy pomaga Voltaren albo
> dowolna masc z diclofenakiem.

Co Hasimoto ma do zapalenia stawów?! to jest związane z tarczycą -
nadczynność przechodzi w niedoczynność i odwrotnie

6. Data: 2011-02-19 10:10:50

Od: Tomasz Babiński <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Lut, 19:35, araPALA2 <m...@o...pl> wrote:

>   Co Hasimoto ma do zapalenia stawów?! to jest związane z tarczycą -
> nadczynność przechodzi w niedoczynność i odwrotnie

Napisałem, że zapalenie stawów było KONSEKWENCJĄ zespołu Hashimoto

7. Data: 2011-02-19 10:12:31

Od: Tomasz Babiński <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Lut, 17:29, wScieklY ZdziCh <w...@s...com> wrote:

> Tylko diklofenac, dawno temu stosowano leczenie solami zlota i
> sterydami. W przypadku starszych ludzi tylko zmiana diety i diclofenac .

Mógłbyś szerzej opisać jaka dieta?

8. Data: 2011-02-19 10:26:06

Od: wScieklY ZdziCh <w...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> Mógłbyś szerzej opisać jaka dieta?

Jak to jaka lekarz nie mowil ? Bezpurynowa albo uboga w puryny.

9. Data: 2011-02-20 23:17:13

Od: Fragile Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Feb 2011 19:35:49 +0100, araPALA2 napisał(a):
> Co Hasimoto ma do zapalenia stawów?! to jest związane z tarczycą -
> nadczynność przechodzi w niedoczynność i odwrotnie

RZS i choroba Hashimoto to dwie odrębne jednostki chorobowe.
Jednak obie zaliczają się do grupy chorób o podłożu autoimmunologicznym, i
dość często współistnieją ze sobą. Osoba cierpiąca na jedno schorzenie
autoimmunologiczne, ma dużo większe szanse rozwoju kolejnych schorzeń o
tymże podłożu. Tak więc pacjenci ci dość często (choć nie zawsze) cierpią
na wiele chorób autoimmunologicznych jednocześnie, lub też kolejne
rozwijają się u nich stopniowo. To po pierwsze.
Po drugie z chorobą Hashimoto, jak i z chorobą Gravesa-Basedowa, wiążą się
niekiedy i inne schorzenia, niekoniecznie o podłożu autoimmunologicznym.
Choć oczywiście choroba tarczycy nie przesądza o wystąpieniu któregoś z
nich, to należy mieć świadomośc istnienia takich związków. I tak oto
choroby mogące współistnieć z chorobą Hashimoto oraz chorobą
Gravesa-Basedowa, to m.in: niedokrwistość, zapalenie stawów, cukrzyca typu
I, choroba Addisona, nieswoiste zapalenia jelit, toczeń układowy,
miastenia, zespół cieśni nadgarstka. W ogromnym skrócie.

Pozdrawiam :)
M.

S.O.D. z Okinawy
Łokieć tenisisty ?