Rh- rodziców, a Rh+ dziecka...

1. Data: 2004-11-26 11:04:45

Temat: Rh- rodziców, a Rh+ dziecka...
Od: "magia" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Czy możliwe jest, aby przy ujemnym Rh obu rodziców, dziecko miało Rh+?
Lekarka twierdzi, że jest to 'anomalia' i zdarza się bardzo rzadko, ale
zdarza...
Czy są jakieś niebezpieczeństwa z tym związane (przetaczanie krwi itp.) dla
rodziców i/lub kolejnych dzieci?

2. Data: 2004-11-26 11:32:43

Temat: Re: Rh- rodziców, a Rh+ dziecka...
Od: "Anetta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdarza...
> Czy są jakieś niebezpieczeństwa z tym związane (przetaczanie krwi itp.)

http://www.zdrowie.med.pl/krew/grupy.php?matka0=A&ma
tkar=ujemna&ojciec0=0&ojciecr=ujemna&wynik=Sprawd%BC

3. Data: 2004-11-26 12:13:52

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"magia" <m...@g...pl> writes:

> Czy możliwe jest, aby przy ujemnym Rh obu rodziców, dziecko miało Rh+?
> Lekarka twierdzi, że jest to 'anomalia' i zdarza się bardzo rzadko,
> ale zdarza...

Tylko jesli sasiad ma Rh+, i wcale tak rzadko sie nie zdarza 8-)

MJ

4. Data: 2004-11-26 12:19:08

Od: "Anetta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

proponuję powtórzyć badanie ;)

5. Data: 2004-11-26 13:10:32

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy możliwe jest, aby przy ujemnym Rh obu rodziców, dziecko miało Rh+?
> Lekarka twierdzi, że jest to 'anomalia' i zdarza się bardzo rzadko, ale
> zdarza...

Pewnie nie powinienem się odzywać, bo widać jestem _niedostatecznie
wykształcony_, a moi przedmówcy byli tacy pewni swego, ale proponuję
przeczytać ŹRÓDŁO:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?CMD=se
arch&DB=omim

Do PT pytającej, IMVHO są następujące możliwości
- pomyłka labolatorium (patrz post Anetty)
- czynnik genetyczny (patrz wyżej)
- pomyłka 'społeczna' kt. kol. Michał w przemiły sposób sugerował - nie
grzebałbym w tym dla świętego spokoju.

Na pewno dla celów praktycznych warto powtórzyć badanie grupowe krwi.

--
Krzysiek, EBP
Kiedy słyszę 'kultowy' odbezpieczam rewolwer

6. Data: 2004-11-26 13:12:00

Od: "Marcin M." <mm@CUT_IT_OUTbajkowe.net> szukaj wiadomości tego autora

On 2004-11-26 13:13, Michal Jankowski wrote:

> Tylko jesli sasiad ma Rh+, i wcale tak rzadko sie nie zdarza 8-)

Nie zdarza sie rzadko, a ponadto jest... uwarunkowane genetycznie ;-)

Wczoraj w RMFie slyszalem o jakichs badaniach, ze szukanie okazji do "skoku w
bok" lezy nie gdzie indziej jak w genach kobiet ;-)

Nie wiem niestety, gdzie ukazala sie publikacja na ten temat i na ile powaznie
ja traktowac ;-)

pozdr.
--
[ Marcin M. ][ JID: marcinm(at)jabber.org ]

7. Data: 2004-11-26 14:26:04

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> writes:

> przeczytać ŹRÓDŁO:
> http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?CMD=se
arch&DB=omim

Całą tę bazę mamy przeczytać, czy może jakieś konkretne pytanie trzeba
tam wpisać?

MJ

8. Data: 2004-11-26 14:46:35

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Całą tę bazę mamy przeczytać, czy może jakieś konkretne pytanie trzeba
> tam wpisać?

Kto dochtorem jest prawdziwie
Pełnym wiedzy genetycznej
Czyta MIMa do poduszki
Całą bazę zna na pamięć.

Lecz na razie wpiszcie sobie
Takie proste zapytanie
Dotyczące Rhesus grupy,
I czytajcie 'null fenotyp'.

--
Krzysiek, EBP
Wiele rzeczy można wybaczyć: kłamstwo, zdradę, komunistyczną przeszłość, a

9. Data: 2004-11-27 10:05:09

Od: "Bee" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja trochę z innej strony. Czy wyniki z tej strony dotyczący krwi rodziców AB
Rh- i 0 Rh- jest poprawny?
http://glinki.com/?l=ejrdnv

10. Data: 2004-11-27 14:18:54

Od: "Marcin M." <mm@CUT_IT_OUTbajkowe.net> szukaj wiadomości tego autora

On 2004-11-27 11:05, Bee wrote:

> A ja trochę z innej strony. Czy wyniki z tej strony dotyczący krwi rodziców AB
> Rh- i 0 Rh- jest poprawny?
> http://glinki.com/?l=ejrdnv

No coz, nie bardzo widze, skad dzieciaczek moglby miec to 0 ;-)

Rh - standardowe mendlowskie dziedziczenie,
AB0 - kodominacja

Matka na genotyp "ii" i gamety "i"
Ojciec "Ia Ib" i gamety "Ia" + "Ib"

czyli:

i i
Ia Ia i(czyli A) Ia i (A)
Ib Ib i (czyli B) Ib i (B)

wiec A lub B u dziecka

pozdr.
--
[ Marcin M. ][ JID: marcinm(at)jabber.org ]

co zamiast?
[Portale medyczne] - Ginekologia, Pediatria
Szczepionka skojarzona przeciw żółtaczce typu A i B
gruczolak przysadki
Ciąża.