Rodzaje smietan

1. Data: 2004-12-14 10:15:18

Temat: Rodzaje smietan
Od: "ata" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wtam,

Mam nadzieje ze mi pomozecie :)
W sumie gotuje juz dosc dlugo i nie najagorzej, ale jak dotad nie odkryłam
skad wiecie jaka smieta jest slodka jaka kwasna ??
Rozumiem kremowka, jest slodka
Ale czy 12 smietana jest kwasna ? czy to zalezy od procentow czy jeszcze od
czegosc innego ??
Mam fajny przepis na sole ( ryba ) i nie chcialabym tego zepsoc ....
Bardzo ciekawa
ata

1. Data: 2004-12-14 11:29:30

Temat: Re: Rodzaje smietan
Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Procenty nie mają nic do rzeczy.Teoretycznie to po nazwie. Smietana to
kwaśna, a śmietanka słodka. UHT jest zawsze słodka.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2004-12-14 11:35:32

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Dec 2004 11:15:18 +0100, Waćpanna lub Waćpan *ata*, w
wiadomości news:<news:cpmeot$ilj$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> [...]
> czegosc innego ??
> Mam fajny przepis na sole ( ryba ) i nie chcialabym tego zepsoc ....

Za bardzo nie rozumiem pytania. Słodka jest śmietanka, a kwaśna śmietana. I
jedna i druga może mieć 12 lub 18%. Chodzi Ci o problem w sklepie, w
przepisie, czy co?
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-12-14 11:40:08

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ata" <a...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Rozumiem kremowka, jest slodka
> Ale czy 12 smietana jest kwasna ? czy to zalezy od procentow czy jeszcze

... Ja czytam...
Jak jest napisane śmietana, to jest kwaśna... Jak jest napisane śmietanka,
to jest słodka... Słodkie są w kartonikach na półkach w sklepie, a kwaśne w
pojemniczkach w lodówce...

Poza tym jest jeszcze cos takiego jak zmysł smaku... :)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-12-14 11:47:30

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-12-14 12:40:08 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Gusiek* skreślił te oto słowa:

> [...]
> to jest słodka... Słodkie są w kartonikach na półkach w sklepie, a kwaśne w

Słodkie też są w pojemniczkach w lodówce.
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2004-12-14 11:53:11

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poza tym jest jeszcze cos takiego jak zmysł smaku... :)

Mi się wydaje, że w sklepie nie bardzo pozwolą próbować z tych kartoników
czy pojemniczków.
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2004-12-14 12:04:41

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> napisał w wiadomości

> Mi się wydaje, że w sklepie nie bardzo pozwolą próbować z tych kartoników
> czy pojemniczków.

ROTFL :)))) Dzięki za poprawienie humoru :)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-12-14 12:05:32

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Dnia 2004-12-14 12:40:08 w sprzyjających i niepowtarzalnych
okolicznościach
> przyrody grupowicz *Gusiek* skreślił te oto słowa:

> Słodkie też są w pojemniczkach w lodówce.

Ale też mają napisane śmietanka. Chociaż ja nie widziałam takich
pojemniczkowych słodkich... Takich jak kwaśne... Za komuny były, a teraz nie
ma...
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-12-14 12:08:30

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-12-14 13:05:32 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Gusiek* skreślił te oto słowa:

> Ale też mają napisane śmietanka.

Oczywiście :] Bo ten napis to najskuteczniejsza metoda rozróżnienia
słodkieji kwaśnej... Druga metoda to ruszanie pojemniczkiem, jak bardzo
chlupie to słodka, a jak nie chlupie to kwaśna ;]

> Chociaż ja nie widziałam takich
> pojemniczkowych słodkich... Takich jak kwaśne... Za komuny były, a teraz nie
> ma...

"Jana" robi takie słodkie w kubeczkach (jak jogurtowe) - we wszystkich
marketach w Poznaniu są.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2004-12-14 12:18:44

Od: "ata" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Procenty nie mają nic do rzeczy.Teoretycznie to po nazwie. Smietana to
> kwaśna, a śmietanka słodka. UHT jest zawsze słodka.

elo, Tyle czasu chodzilam bo sklepach i nie zauwazylam ze one sie nazwa
roznia :) wielkie dzieki, modzrejsza ata

Jak zrobić niezbyt słodki lukier - jak w kupnych piernikach?
Pudełka z tektury na pierniki, ładne, gdzie kupic?
wypieki swiateczne
karpik w piekarniku
Pierogi z kaszą gryczaną zrobiłam