Rodzina

1. Data: 2007-07-18 19:42:42

Temat: Rodzina
Od: "Pawel" <p...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pewna watpliwosc co zakresu slowa rodziana. Zjazdy duzych rodzin gromadza
kilkaset osob, czesto sobie obcych/nieznanych. Czy jest jakies kryterium
okreslajace kto jest dla mnie "rodzina"? Czy np. maz siostry meza siostry zony
to jest dla mnie jakas roodzina?
pozdrawiam, Pawel

2. Data: 2007-07-18 20:59:00

Temat: Re: Rodzina
Od: ps <b...@c...cyk> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18 Jul 2007 21:42:42 +0200, Pawel napisał(a):

> [...]
> okreslajace kto jest dla mnie "rodzina"? Czy np. maz siostry meza siostry zony

Witaj :)

Niestety (chyba) jest, ale ustalenie granic pomiedzy "rodzina" a "piata
woda po kisielu" bywa trudne ze wzgledu na emocjonalne, finansowe,
grzecznosciowe nastawienie/odniesienie do pojecia rodzina. Prawo stosuje
sensowniejsze kryteria okreslajac kto jest krewnym (wiezy krwi) a kto
powinowatym (ktore powstaja w wyniku zawiazania wezla prawnego miedzy
malzonkami a w konsekwencji (upraszaczajac) i ich krewnymi) jak i w obu
kategoriach wskazuje stopnie/linie tych zwiazkow "rodzinnych". Scislej
definicji raczej nie znajdziesz, najda ja Ci/ci ktorzy beda chcieli pomoc
lub beda oczekiwali pomocy ;) Generalnie okreslenie rodzina chyba nalezy
traktowac jako zwiazek bardzo bliskich (w zalozeniach) sobie osob (popatrz
na okreslenie np "Rodzina radia m...", "jak rodzina", "bracia w wierze"
itd.

Pozdrawiam i milego zglebiania tematu... w koncu podobno wszyscy pochodzimy
ze zwiazku osob ktore, gdyby zyly, obchodzilyby imieniny 24 grudnia. ;)

Kri Z

Rozwód i alimenty
Mąż odchodzi i nie wiem dlaczego
jak wytrzymywac ciągłe "huśtawki"?