Ropień w płucach

1. Data: 2011-03-05 16:24:13

Temat: Ropień w płucach
Od: "Mama" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam pytanie związane z przebytą chorobą płuc. Lekarz zdiagnozował ropień i
wybrałam dwie serie antybiotyków (amoksiklav 14 tabletek po 850 gm i
doksycyclinum 10 kapsułek chyba 100 mg) i miałam dwa prześwietlenia płuc - jedno
na samym początku diagnozy, drugie w połowie leczenia drugą serią antybiotyków.
Na drugim zdjęciu RTG wydać było zmniejszający się ślad i kiedy wybrałam do
końca antybiotyki, lekarz uznał leczenie za zakończone i problem rozwiązany.
Nie dał mi skierowania na trzecie prześwietlenie, żeby sprawdzić, jak wyglądają
płuca po wybraniu leków do końca, ani też już nie osłuchiwał ich więcej.
Chciałabym zapytać się, czy trzecie prześwietlenie to byłoby trochę za dużo
naświetlenia w ciągu ok. miesiąca? Ja do dzisiaj odczuwam w pewnym miejscu płuc
jakby jakiś ucisk. (Dodam, że na początku lekarz nie chciał się zgodzić na
leczenie w domu, wysyłając mnie do szpitala; ja jednak z różnych powodów nie
zdecydowałam się na leczenie szpitalne.) Dziękuję za odpowiedź!

Mama

2. Data: 2011-03-05 19:47:39

Temat: Re: Ropień w płucach
Od: performerka <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Mar, 17:24, "Mama" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
> Nie da mi skierowania na trzecie prze wietlenie, eby sprawdzi , jak wygl daj
> p uca po wybraniu lek w do ko ca, ani te ju nie os uchiwa ich wi cej.
> Chcia abym zapyta si , czy trzecie prze wietlenie to by oby troch za du o
> na wietlenia w ci gu ok. miesi ca? Ja do dzisiaj odczuwam w pewnym miejscu p uc
> jakby jaki ucisk. (Dodam, e na pocz tku lekarz nie chcia si zgodzi na
> leczenie w domu, wysy aj c mnie do szpitala; ja jednak z r nych powod w nie
> zdecydowa am si na leczenie szpitalne.) Dzi kuj za odpowied !

Mamuśka, we wszytki należy zachować umiar. Kiedyś kiedy jeszcze nie
znano
ujemnych efektów rtg robiono sobie nimi zbyt czesto 'rodzinne
fotografie', co nie wyszło
na dobre - raz. Lekarz najwidoczniej nie widzi potrzeby na trzecie
zdjecie, co nie znaczy,ze
gdyby była taka cito konieczność to byś umarła. Istnieje ryzyko
uszkodzenia tkanek, ale
wykazują meła szkodliwość w porównaniu z korzyściami. Co nie znaczy,
ze na rtd mozna
zawisnać, rzecz jasna. Tomograf ma o wile większe promieniowanie,
rezonans tez jakiestam ma.
W srodowisku naturalnym stykamy sie z promenowaniem na codzien np z
kosmosu, gaz radon ->
http://pl.wikipedia.org/wiki/Radon
Wiadomo, przesadzać nie trzeba. Mozna poprosić doktora, o ile nie
czujesz sie
dobrze o jakies dodatkowe badania. Przy tym, przyjmuj leki wykrztuśne
aby
do końca oczyścić płuca i dobrze stosowac drenaż ułożeniowy i
oklepywanie -
w szpitalu to standart w połaczeniu z inhalacjami, być moze dlatego
doktor
w trosce o ciebie sugerował hispitalizacje by udostepnić ci ten
'paket' takiej opieki. Dbaj o to zeby powietrze w mieszkaniu
nie było suche i dużo pij.
pozdro mamuśka.

3. Data: 2011-03-05 23:44:28

Od: "le fourmi" <f...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora