Rosliny wodne

1. Data: 2003-06-12 12:28:16

Temat: Rosliny wodne
Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jest jakies ograniczenie, co do ilosci porosnietej, a w zasadzie
zaslonietej przez rosliny powierzchni wody w oczku ?
Czy z nadmiaru roslin moze wynikac cos szkodliwego dla ryb i innych zyjatek
?

Pozdrawiam
Asia

2. Data: 2003-06-12 13:01:40

Temat: Re: Rosliny wodne
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaslonietej przez rosliny powierzchni wody w oczku ?
> Czy z nadmiaru roslin moze wynikac cos szkodliwego dla ryb i innych

1. kłusownicy już nie wybiorą Twoich ryb.
2. stworki będą się czuły jak w domu.
3. Ty będziesz zachwycona jego pięknem.

Pozdrawia boletus

3. Data: 2003-06-12 18:51:07

Od: "Jerzy Nowak" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus <b...@o...pl> napisał(a):

> zyjatek

> 1. kłusownicy już nie wybiorą Twoich ryb.
> 2. stworki będą się czuły jak w domu.
> 3. Ty będziesz zachwycona jego pięknem.

Za takie porady to przodkowie Irka nadziewali na pal.
;-)))

2/3 powierzchni lustra wody powinnno być wolne od roślin (liści pływ.)
1/3 zarośnięta wszelkimi roślinami z każdej strefy (brzegowej, wody płytkiej
i głębokiej), dobrze jest też mieć i strefę bagienną ale to oddzielny
temat.pozdr. Jerzy

4. Data: 2003-06-12 19:12:26

Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Za takie porady to przodkowie Irka nadziewali na pal.
> ;-)))
:-)))

> 2/3 powierzchni lustra wody powinnno być wolne od roślin (liści pływ.)
Tak mi cos majaczylo po glowie, ale nie bylam pewna....

> 1/3 zarośnięta wszelkimi roślinami z każdej strefy (brzegowej, wody
płytkiej
> i głębokiej), dobrze jest też mieć i strefę bagienną ale to oddzielny
Ups... u mnie te ulamki wygladaja nieco inaczej.
Moze roslinki nie beda zbyt sie rozrastaly..... Jakims wyjsciem jest tez
usuwanie nadmiaru lisci, nie ?
Za bardzo nie wyobrazam sobie wyciagania koszy z dna i dzielenia ich :-(

Pozdrawiam
Asia

5. Data: 2003-06-12 20:28:02

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
płytkiej
> i głębokiej), dobrze jest też mieć i strefę bagienną ale to oddzielny

Widywałem w naturze zbiorniki,gdzie lustro w całości pokryte było
liśćmi nenufarów.

Pozdrawia boletus

6. Data: 2003-06-12 20:36:23

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam
> Asia
>
> Zostaw roślinki w spokoju.One nie zaszkodzą oczku
i stworkom w nim żyjącym.

Pozdrawia boletus

7. Data: 2003-06-12 20:53:56

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> usuwanie nadmiaru lisci, nie ?
> Za bardzo nie wyobrazam sobie wyciagania koszy z dna i dzielenia ich :-(
propocje Jerzego dotycza zbiornikow naturalnych
chodzi o natlnienie wody w wyniku procesu fotosyntezy
:)
jesli nie masz ryb
lub napowietrzasz solidnie oczko
to nie musisz trzymac sie tych proporcji
:)
ale teraz najprzyjemniej zrobic wodne remamenty
ja co chwila wlaze do stawu
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

8. Data: 2003-06-12 21:11:35

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale teraz najprzyjemniej zrobic wodne remamenty
> [...]

a) po ryby?:)
b) dla ochłody?:)
c) po wodę?:)

Pozdrawia boletus

9. Data: 2003-06-13 05:38:18

Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widywałem w naturze zbiorniki,gdzie lustro w całości pokryte było
> liśćmi nenufarów.
Widywalam rowniez, moze nie w naturze, ale na cos widac sie zdala TV.... :-)
W takich sytuacjach daje sie zauwazyc, ze liscie nenufarow sie wywijaja do
gory. Moje nakladaja sie jeden na drugim i wydaje sie, ze im to faktycznie
nie przeszkadza.
Co do zawartosci oczka i opieki nad nim, o co wyzej gdzies pytasz, to:
- oczko jest male - typowa 'sztuczna miska' z tych srednch kupowanych na
takie ogrodkowe powierzchnie, max glebokosci to 100cm;
- plywa w nim kilka ryb =<10 szt;
- na razie w tym sezonie wprowadzila sie zaba - 1 szt;
- na dzielce obecnie bywam w wekendy i sr. 2 razy w tygodniu i wowczas
pompka pracuje;
- woda jest systematycznie dolewana;
- oczywiscie przy brzegu, tez rosna rosliny.
Na razie wszystko wyglada spokojnie. Jednak na dnie stoja 3 donice-koszyki
juz chyba 7 rok nie ruszone. Poczatkowo byla 'rownowaga' w lisciach, np.
grazel mial ciagle 3-4 liscie. Jak wyrastal nowy, po prostu jeden odpadal i
final. Podobnie bylo z liliami. Od 2 lat obserwuje jednak zahwianie tej
'rownowagi'. Dodatkowo dokupilam na wiosne, oczywiscie z czystego chciejstwa
m.in. osoke aloesowa, ktora sobie tez zaczyna pozwalac. Osobiscie podoba mi
sie tak porosnieta tafla wody i jesli nawadnianie (a w sezonie bede tam
non-stop) takie wystarczy, to problem zarastania oczka zamieni sie w
myslenie, jak moze porozmnazac i lilie i grazel, bo osoke to akurat
najmniejszy problem ;-)
Napewno ktos juz ma z tym doswiadczenie, wiec licze na Was. Kiedys, jak
kupowalam jedna lilie w jakims gospodarstwie ogrodniczym, to wowczas
zapytany wlasciciel twierdzil, ze to bardzo trudno. Nie mam pojecia na ile
chcial mnie tym zniechecic, a ile w tym prawdy.

Pozdrawiam
Asia

10. Data: 2003-06-13 05:55:59

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> a) po ryby?:)
> b) dla ochłody?:)
> c) po wodę?:)

:)
ewidentnie b
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

Lipka pokojowa (sparmania) - gdzie kupić?
sadzonkowanie róży
Dziwactwa ogrodowe...
Organizacyjnie...
Jak rozsadzić lipę ??