Rośliny zmieniające barwe ...

1. Data: 2004-03-17 23:24:29

Temat: Rośliny zmieniające barwe ...
Od: "Piotr S." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanowił mnie ostatnio ten problem wiec odrazu pytam :
Czy ktoś z grupowiczów spotkał się kiedyś z rośliną która pod wpływem zmiany
temperatury zmieniałaby swoją barwe ?

Z Pozdrowieniami
Piotr S.

2. Data: 2004-03-18 00:12:44

Temat: Odp: Rośliny zmieniające barwe ...
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr S. <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c3amn7$qb7$...@o...futuro.pl...
> Zastanowił mnie ostatnio ten problem wiec odrazu pytam :
> Czy ktoś z grupowiczów spotkał się kiedyś z rośliną która pod wpływem
zmiany
> temperatury zmieniałaby swoją barwe ?

Oczywiście. Czarne grona odmiany Cascade po przymrozkach odbarwiają się.
A po za tym zauważyłem, że jesienią gdy temperatury są nizsze sporo roślin
jakby żółkło...
Choć wtedy liście odmiany Venus robią się śliwkowe, a odmiany Kodrianka
jakby purpurowe...
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2004-03-18 00:35:48

Temat: Re: Rośliny zmieniające barwe ...
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr S." <p...@p...onet.pl> wrote in message
> Zastanowił mnie ostatnio ten problem wiec odrazu pytam :
> Czy ktoś z grupowiczów spotkał się kiedyś z rośliną która pod wpływem zmiany
> temperatury zmieniałaby swoją barwe ?

Tak. Kazda roslina zmienia barwe na czarna, jesli temperatura stanie sie
dostatecznie wysoka :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2004-03-18 06:01:20

Od: "Kidzio" <s...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr S." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Zastanowił mnie ostatnio ten problem wiec odrazu pytam :
> Czy ktoś z grupowiczów spotkał się kiedyś z rośliną która pod wpływem
zmiany
> temperatury zmieniałaby swoją barwe ?

przy spadku temperatury ciekawie odbarwia się
np. Microbiota decussata, Juniperus horizontalis Plumosa.

pozdrawiam
Kidzio
www.ogrody.info

5. Data: 2004-03-18 06:02:37

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zastanowił mnie ostatnio ten problem wiec odrazu pytam :
> Czy ktoś z grupowiczów spotkał się kiedyś z rośliną która pod wpływem

Pod wpływem ostrego słońca płatki dalii płowieją. Przy braku słońca mam
kwiaty rododendrona ciemnofioletowe, w odwrotnych warunkach jasnofioletowe.
A po deszczu z pięknych, ciemnoczewonych liliowców robią się liliowce o
kwiatach czerwono-wypełzłych.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2004-03-18 06:54:49

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zastanowił mnie ostatnio ten problem wiec odrazu pytam :
> Czy ktoś z grupowiczów spotkał się kiedyś z rośliną która pod wpływem

Listki pod wpływem słońca i temperatury zmieniaja teraz kolor, np. u
niektórych mchowych skalnic, robią się czerwone, rozchodnik łopatkowy
zmienia barwę ze srebrzystej na fioletową itd. Wpływ temperatury
najwyraźniej widać u pięciorników np. 'Red Ace' w upalne dni jest
bladopomarańczowy w chłodne czerwony, podobnie jest z różowym pięciornikiem
kawiaty są prawie białe w czasie upałów. Floksom wiechowatym też zmienia sie
czasem barwa.

Pozdrawiam
Kaśka

7. Data: 2004-03-18 10:36:14

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sporo wrzosów i niektóre wrzośce zmieniają barwę liścia wraz ze zmianą
temperatury
np:
Orange Queen
Boscoop
Red Carpet

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

8. Data: 2004-03-18 11:31:44

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> writes:

> A po deszczu z pięknych, ciemnoczewonych liliowców robią się liliowce o
> kwiatach czerwono-wypełzłych.

Wypełzła glizda z dziury i wesoło gwizda. Tuż obok, z drugiej dziury,
wypełzła druga glizda. Jęła się doń przymilać i uśmiechąć błogo... ,,
-- Odwal się żesz kretynko, ja jestem twój ogon''. Tak mi się
skojarzyło znanym wierszykiem :-)

Ale żeby nie było OT: zimą liście znacznej części zimozielonych
krzewów liściastych robią się czerwone/brunatne (mahonia, berberysy).

Pozdrawiam, zastanawiając się nad wypełzłym kolorem,
Grzesiek
--
Był pewien mnich w Tipperary,
który strasznie lubił dolary,

9. Data: 2004-03-18 18:54:05

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:uad2ewfvj.fsf@sapijaszko.net...

> [...]
> wypełzła druga glizda. Jęła się doń przymilać i uśmiechąć błogo... ,,
> -- Odwal się żesz kretynko, ja jestem twój ogon''. Tak mi się

Dobre!

> Ale żeby nie było OT: zimą liście znacznej części zimozielonych
> krzewów liściastych robią się czerwone/brunatne (mahonia, berberysy).
>
> Pozdrawiam, zastanawiając się nad wypełzłym kolorem,

To przez porównanie z majtkowym różowym!!!!!

Mydlnica bazyliowata ma teraz liście w przepięknym, ciemnoczerwonym kolorze.
A cyprysiki żywotnikowate zmieniają kolor zimą na fioletowy.

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2004-03-18 19:07:44

Od: "Piotr S." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:E966c.23773$8G2.9737@fe3.columbus.rr.com...
> "Piotr S." <p...@p...onet.pl> wrote in message
>
> Tak. Kazda roslina zmienia barwe na czarna, jesli temperatura stanie sie
> dostatecznie wysoka :-)

Ale zdaje sie przed tym jak stanie sie całkiem czarna moze przebarwic sie na
bardzo krótko na żółto-pomaranczowo-czerwony... ;) i pewnie każdy żywy
stworek w takich warunkach nie miał by wyjscia i chcac nie chcąc
przebarwiłby się ....

Z Pozdrowieniami
Piotr S.

Zdjęcia i strony - krytycznie