Roździelczość ekranu vs wzrok

1. Data: 2003-01-17 12:45:36

Temat: Roździelczość ekranu vs wzrok
Od: ".:KOSA:." <n...@k...plnospam> szukaj wiadomości tego autora

Jaka roździelczosć ekranu jest zdrowsza dla krrótkowidza? Jeżeli w ogóle
jest jakaś różnica. Lepiej ćwiczyć wzrok na większej czy oszczędzać na
mniejszej?

2. Data: 2003-01-17 12:53:16

Temat: Re: Roździelczość ekranu vs wzrok
Od: Michał Cieślicki <y...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

begin http://www.oe.it-faq.pl
.:KOSA:. <n...@k...plnospam> quotation:

> Jaka roździelczosć ekranu jest zdrowsza dla krrótkowidza? Jeżeli w ogóle
> jest jakaś różnica. Lepiej ćwiczyć wzrok na większej czy oszczędzać na
> mniejszej?

Zależy do czego? Ja zawsze preferowałem 800x600, a od pewnego czasu
1024x768 (na konsoli framebuffer w tej samej roździelczości). Dlaczego?
Bo więcej widzę (objętościowo) i nie muszę skakać wzrokiem, co nie
nadweręża mięśni, a sam proces akomodacji jest afair dużo mniej
obciążający. Więcej na pewno dowiesz się od Tuni ;)

PS: Największą zaletą jest praca nie przy monitorze, a przy
wyświetlaczu. Wtedy może i masz tylko 800x600 za rozsądną cenę, ale
można pracować wiele godzin i nie odczuwać efektów promieniowania.
Oczywiście IMHO.

--
Ogólnopolska Akcja SIO: powiedz "NIE" szumowi informacyjnemu golfmastera.
Official Piotr Dino Zaur Hero | <X...@2...180.128.20>

3. Data: 2003-01-17 15:32:41

Od: "WiseMan" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najwazniejsza jest czestotliwosc odswiezania. Najlepiej by bylo 120 Hz, ale
teraz mam 85Hz i 1024x768 i nie narzekam. Rozdzielczosc nie ma wplywu, no
chyba ze masz np -5 nie masz okularow i siedzisz pol metra od monitora, to
mozesz sie nie doczytac 8-) a wtedy powinienes miec 21 cali i 640x480 ;))))

--

prof. dr hab. \/\/ I S E |\/| A N
Spec-elektryk od gazowych dzwonków.

4. Data: 2003-01-17 20:57:25

Od: "Robert P." <z...@p...zonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ".:KOSA:." <n...@k...plnospam> napisał w wiadomości
> Jaka roździelczosć ekranu jest zdrowsza dla krrótkowidza? Jeżeli w ogóle
> jest jakaś różnica. Lepiej ćwiczyć wzrok na większej czy oszczędzać na
> mniejszej?

oczywiscie rozdzieloczosc nalezy dobrac w zaleznosci od rozmiaru
kineskopu/matrycy
Mysle, ze powinna byc ustawiona tak, aby nie wytezac wzroku, zeby cos
przeczytac,
czyli zalezy od tego, czy masz "pelnosprawny" wrozk, czy tez nie.

Robert P.

5. Data: 2003-01-17 21:32:53

Od: "RABIN..." <r...@m...atr.bydgoszcz.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

> oczywiscie rozdzieloczosc nalezy dobrac w zaleznosci od rozmiaru
> kineskopu/matrycy

Zgadzam sie w 100%. Ustawianie 1024x768 na monitorze 15" przy srednicy
plamki 0.28mm nie ma sensu gdyz ilosc wyswietlanych pixeli przewyzsza
fizyczne mozliwosci kineskopu co zmniejsza ostrosc wyswietlanego obrazu no i
w konsekwencji meczy wzrok... Osobna sprawa jest ustawienie odpowiedniej
czestotliwosci odswiezania. IMHO 85Hz jest wystarczajace a wieksza nie
powoduje drastycznej poprawy jakosci obrazu.

Pozdr,
RABIN...

6. Data: 2003-01-17 21:36:42

Od: "rester" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skoro juz o monitorach... to czy warto zainwestowac w monitor LCD? Czy taki
monitor na prawde mniej niszczy wzrok?

pozdrawiam
rester

Re: Koronografia - zgoda na zabieg