Różnica wody

1. Data: 2007-06-11 06:52:21

Temat: Różnica wody
Od: Broda <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

wybaczcie jeśli napiszę nieco chaotycznie ale jestem jeszcze nieco
podirytowany.
Mieszkam w czteropiętrowym bloku, mieszkanie spółdzielcze-własnościowe.
W czynszu płacę miesięcznie 69zł za wodę. Nasza spółdzielnia dolicza nam
tzw. różnicę wody, czyli różnicę sumy wskazań na licznikach lokatorów i
wskazania wodomierza głównego. No i ta różnica od czerwca wynosi 45zł
miesięcznie!
Pomijam kwestię co się z tą wodą dzieje... Nawet dyby połowa mieszkańców
"kradła" wodę to i tak by chyba nie powstała taka różnica. Ale mam
pytanie może bardziej prawne: czy mieliście może podobne doświadczenia
albo wiecie czy od czegoś takiego można się jakoś odwołać albo zaskarżyć
taki czynsz. Z jednej strony średnio uśmiecha mi się płacić za wodę 2
razy więcej niż jej zużywam, a z drugiej strony mam dość rąbania
(przepraszam) w tyłek przez spółdzielnie.

Z góry dziękuję.

--
Broda

2. Data: 2007-06-11 07:25:34

Temat: Re: Różnica wody
Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 11 Jun 2007, Broda wrote:

> [...]
> zużywam, a z drugiej strony mam dość rąbania (przepraszam) w tyłek przez

Spółdzielcy pokrywają koszty funkcjonowania spółdzielni. Spółdzielnia to
także Ty. Kto miałby płacić za tę nieszczęsną wodę? Lepiej się poczujesz,
gdy stanie się kosztem ukrytym np. w eksploatacji?

Oczywiście osobną kwestią jest stwierdzenie, dlaczego tak się dzieje.
Być może można spróbować postraszyć osoby odpowiedzialne oskrażeniem o
zaniedbanie obowiązków - przy tak dużych stratach należałoby zacząć coś
podejrzewać i podjąć stosowne kroki, a nie tylko bilansować zużycie...

Pozdrawiam,
Grzegorz

3. Data: 2007-06-11 08:01:19

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz W. Fedorynski" <g...@g...pl> napisał w
wiadomości news:Pine.LNX.4.64.0706110922170.12990@localhost.loc
aldomain...

> [...]
> zaniedbanie obowiązków - przy tak dużych stratach należałoby zacząć coś
> podejrzewać i podjąć stosowne kroki, a nie tylko bilansować zużycie...

1. pralnia w piwnicy
2. mycie samochodow
3. "drobne" kradzieze wody
4. wycieki z instalacji (zdarza sie.. uwierzcie... calkiem duze wycieki)
5. nielegalizowany wodomierz glowny (warto sprawdzic.. ja w domu mialem
nielegalizowany 2 lata - legalizacja powinna sie odbywac oc 5 lat, natomiast
o mnie legalizowany byl 7 lat temu- efekt? zuzycie jakie wykazywal bylo o
ponad 50% wyzsze niz rzeczywiste, po wymianie wodomierza skonczyly sie
igantycznie niedoplaty)
6. inne

4. Data: 2007-06-11 17:13:21

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

użytkownik *Grzegorz W. Fedorynski* napisał(a):

> Spółdzielcy pokrywają koszty funkcjonowania spółdzielni. Spółdzielnia
> to także Ty. Kto miałby płacić za tę nieszczęsną wodę? Lepiej się
> poczujesz, gdy stanie się kosztem ukrytym np. w eksploatacji?

A co z użytkownikami nie będącymi spóldzielcami (członkami spółdzielni)?

--
Big Jack
//////

5. Data: 2007-06-11 19:24:31

Od: JMP <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Broda napisał(a):

> [...]
> razy więcej niż jej zużywam, a z drugiej strony mam dość rąbania
> (przepraszam) w tyłek przez spółdzielnie.

Będąc członkiem spółdzielni i tak musisz zapłacić różnicę między
wodomierzem głównym, a suma wodomierzy we wszystkich mieszkaniach. Za
złodziei też. Bardzo trudno jest udowodnić kradzież wody. Złodzieje mają
swoje sposoby na "oszukanie" wodomierzy.

Kwestią sporną jest jedynie sposób rozliczania różnicy. W jednej
spółdzielni doliczają prporcjonalnie do zużycia a w innej - do
mieszkania, czy osoby.
Jeśli proporcjonalnie do zużycia, to im więcej zużywasz wody, tym więcej
płacisz za potencjalnego złodzieja.

Zauważ, że wodomierze mają też jakis błąd pomiaru (IMHO ok. 10%).

JMP

6. Data: 2007-06-13 18:21:07

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 11 Jun 2007, Big Jack wrote:

> A co z użytkownikami nie będącymi spóldzielcami (członkami spółdzielni)?

Wtedy są członkami wspólnoty lub najemcami - w pierwszym przypadku -
analogicznie, w drugim - zależnie od tego, jak jest sformułowana umowa
najmu.

Pozdrawiam,
Grzegorz

7. Data: 2007-06-15 21:13:46

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

JMP napisał(a):

> [...]
> złodziei też. Bardzo trudno jest udowodnić kradzież wody. Złodzieje mają
> swoje sposoby na "oszukanie" wodomierzy.

Bardzo łatwo kradzież mozna udowodnić jeśli ktos stosował magnes
neodymowy, wystarczą opiłki zelaza.

???
Masz jakieś dane czy zgadujesz?
pozdr. Jerzy

8. Data: 2007-06-17 00:05:51

Od: JMP <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak napisał(a):

> Bardzo łatwo kradzież mozna udowodnić jeśli ktos stosował magnes
> neodymowy, wystarczą opiłki zelaza.

Może i łatwo, ale jak bym już słyszał te tłumaczenia "Panie, ja nie wiem
dlaczego te opiłki się czepiają, może zawsze tak było, przecież nikt nie
sprawdzał, czy jest namagnesowany, a może, panie, jaka żyła wodna? Ja
tam się nie znam" ;)

Masz jakieś dane, ilu osobom udowodniono na tej podstawie kradzież wody?
(Bo namierzyć takiego faktycznie można)

Poza tym są inne sposoby oszukania wskazań wodomierza, nie tylko magnes.

> ???
> Masz jakieś dane czy zgadujesz?

No dobra, tak mi się wydawało... ;)
Sprawdziłem - ok 2%
Czyli dla 2 wodomierzy w najgorszym przypadku 4% różnicy.
Jeszcze trzeba pewnie jakiś błąd czułości dodać, bo można całkiem dużo
wody "nakropelkować", a wodomierz ani drgnie.

JMP

Re: robaczki - maciupeńkie szybko biegają :-P
Re: robaczki - maciupeńkie szybko biegają :-P
Re: Jak usun?? grzyba z kabiny prysznicowej?
zmiana w projekcie bez zgody developera
Mole spożywcze - jak się pozbyć?