Rura w kuchni a zabudowa

1. Data: 2006-08-10 10:05:05

Temat: Rura w kuchni a zabudowa
Od: "Renee" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów!
W końcu "nazbierałam" na meble w kuchi. Zamawiać je (na wymiar) będę dopiero
w wrześniu/październiku, ale zastanawiam się nad problemem rury
odprowadzającej wodę ze zlewu.
Zabudowa w kształcie L, na krótszej ścianie - pod oknem zlew. No i ta rura
biegnie od zlewu przez część krótkiej i całą długą ścianę. Obie ściany są
nośne (zewnętrzne) budynku (blok 6-letni).
W połowie długiej ściany "ciągnie się" też rura z gazem (piszę, bo nie wiem,
a nuż to ważne?:).
No i zamawiając meble decydować się na węższe szafki (kuchnia nieduża, ok. 2
x 3 m), czy też zatrudnić kogoś, żeby ją schował (chyba trudne i koszty
dochodzą), czy może zostawić i zminimalizować jej wymiary (średnica jak
najmniejsza z dopuszczalnych)???
Bardzo proszę o pomoc
Dziękuję
Renee

2. Data: 2006-08-10 10:22:00

Temat: Re: Rura w kuchni a zabudowa
Od: "WMK" <4...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dziękuję
> Renee
>
>Nie wolno kuć w ścianie nośnej (osłabienie konstrukcji).
Rer

3. Data: 2006-08-10 13:29:32

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szafki mają z reguły głębokość 50 cm a blat 60 więc zostaje z tyłu
przestrzeń na rury.

--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda)
w nowym domku ;-) http://emki.fotosik.pl/albumy/23356.html

4. Data: 2006-08-10 14:36:05

Od: "Katarzyna" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szafki mają z reguły głębokość 50 cm a blat 60 więc zostaje z tyłu
> przestrzeń na rury.

cześć
No właśnie.Zamiast dawać z przoduwystający "okap" z blatu, to po prostu dać
go maksymalnie w strone ściany i za szaffkami powstanie 10 cm luzu. A tak
swoją drogą mnie ten wystający blat z przodu wkurza niemiłosiernie gdy
szukam coś w głębi pierwszej szuflady bo zasłania to co dalej w głębi.
Poza tym zwróc uwagę na wykonanie szuflad, bo ja sie nacięłam przez własna
niewiedzę .Otóż otwór na szufladę jest wysoki na 15 cm, natomiast sama
szuflada boki ma na 7 cm a na wysokości czternastego centymetra jest rurka
kończąća bok szuflady.
Skutek tego taki że zamiast głębokiej szuflady na 15 cm masz takie płytkie
gówno z którego wszystko wypada w głąb szafki.Oczywiście gówno ma piękny
18-centymetrowy front.
Katarzyna -Rzeszów

5. Data: 2006-08-10 16:59:53

Od: "Gruby" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna wrote:

> [...]
> Skutek tego taki że zamiast głębokiej szuflady na 15 cm masz takie
> płytkie gówno z którego wszystko wypada w głąb szafki.Oczywiście

proponuje dwa ( trzy ) kawałki pleksi przyciete na wys 15 cm i przykrecone d
boków i tyłu szyflady..
moze byc sklejka, płyta wiórowa. cokolwiek płaskiego i na wymiar
podciętego..

--
gruby

żeby mi sie tak chciało, jak mi sie nie chce..

6. Data: 2006-08-10 20:46:31

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Renee" <r...@v...pl> wrote in message
> [...]
> x 3 m), czy też zatrudnić kogoś, żeby ją schował (chyba trudne i koszty
> dochodzą), czy może zostawić i zminimalizować jej wymiary (średnica jak

Są takie kompaktowe przepompownie domowe, z mieleniem odpadków - wtedy rura
może być mniejszej średnicy i iść pod szawkami wiszacymi czy nawet pod
sufitem.

7. Data: 2006-08-10 21:12:04

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> "Renee" <r...@v...pl> wrote in message
>
> Są takie kompaktowe przepompownie domowe, z mieleniem odpadków - wtedy
> rura może być mniejszej średnicy i iść pod szawkami wiszacymi czy nawet
> pod sufitem.

Dobrze, że spojrzałem - nie wiem jak mi taka literówka przeszła - "szafkami"

http://www.promat-disp.com.pl/firma.php
a tu przepompownia:
http://niewiadomski.com.pl/do/item/1.4/Sanipack
http://www.jovial.prv.pl/

8. Data: 2006-08-11 09:45:07

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna wyklikał(a):
> cześć
> No właśnie.Zamiast dawać z przoduwystający "okap" z blatu, to po
> prostu dać go maksymalnie w strone ściany i za szaffkami powstanie
> 10 cm luzu.
My mamy tak z 3 cm wystającego blatu od przodu - reszta zasłania instalację
na ścianie za szafkami.

> [...]
> Skutek tego taki że zamiast głębokiej szuflady na 15 cm masz takie
> płytkie gówno z którego wszystko wypada w głąb szafki.Oczywiście

He, he, he też mam takie G... cholernie drogie zreszta, bo jakieś markowe
Blum czy cuś... http://tinylink.com/?kWPe5okewl
Do tych rurek mocuje się system podziałek (można każdy słoik mieć w osobnym
korytku...) http://tinylink.com/?72Gd5CISMc

Obdarzenie zaufaniem wujka, który mi te szafki zrobił będzie mnie kosztowało
majątek...

9. Data: 2006-08-11 10:38:06

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"gdaMa" <s...@w...pl> wrote in message
> [...]
> osobnym
> korytku...) http://tinylink.com/?72Gd5CISMc
>
> Obdarzenie zaufaniem wujka, który mi te szafki zrobił będzie mnie

Nie masz chopa?! To takie proste - kazać wyciąć z płyty wiórowej (lub
drewna) boki szuflad i tył i po rozłożeniu starej zmontować nowe - klej
Wikol do drewna... Nawet kobieta może to zrobić.

10. Data: 2006-08-11 14:16:34

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Renee napisał(a):
> [...]
> x 3 m), czy też zatrudnić kogoś, żeby ją schował (chyba trudne i koszty
> dochodzą), czy może zostawić i zminimalizować jej wymiary (średnica jak

Średnica rur normalna [5 cm bodajże] jeśli nie masz pompy z młynkiem,
spadek rur maksymalnie 6% na metr = 6 cm w pionie na jednym metrze.
Skoro masz na dłuzszej ścianie 3 metry to bedzie 18 cm w pionie +
odledłość od zlewu mierzona z takim samym spadkiem.
Nie masz umieszczonego zbyt wysoko odpływu?
Przelicz to sobie.
pozdr. Jerzy

Nowa tytanowa patelnia
cukinia