Rybka po chińsku ;-)

1. Data: 2001-11-26 20:42:39

Temat: Rybka po chińsku ;-)
Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Cześc,

wieczory u mnie długie i zimne, wiec wklepuje kolejny przepis ;-). Swojego
czasu to był u mnie w domu dosłowny hit, przyniosłam go z uczelni, od mojej
p. promotor. Mniej wiecej jest taki:

Ryba słodko-kwaśna

filety rybne np 500g
jajka (użyjemy tylko białek) 2 szt
mąka ziemniaczana - kilka łyżek
wódka lub spirytus (2-3 lyżki )
imbir (świeży koniecznie!)
sok z cytryny lub ocet winny
kostka bulionowa z kury
cukier, sól, olej do smażenia

Sos: /można zrobić go wcześniej/ Imbir obrać, zetrzeć na drobnej tarce.
Zrobić "rosolek" z kostki, dodać sok cytrynowy, cukier i imbir. Zagotować,
zagęścić mąką ziemniaczaną do konsysytencji rzadkiego kisielu.
Rybę oczyscić z ewentualnych osci, pokroić w kawałki, osuszyć i delikatnie
osolić.
Panierka: Białka jaj ubijać na pianę dodajac szczypte soli. Po chwili dodać
wodke i troche mąki ziemniaczanej. Dokonczyć ubiajnia do sztywnej piany.
Kawałki ryby zanurzać w masie balkowej i smażyć w glębokim tłuszczuna złoty
kolor.
Sos podajemy oddzielnie, do tego ryż i wszyscy sa zachwyceni ;-)

Pozdrówka
Sassanach

1. Data: 2001-11-26 21:26:41

Temat: Re: Rybka po chińsku ;-)
Od: "Nea" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sassanach" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
[ciach]
>przyniosłam go z uczelni, od mojej
> p. promotor. Mniej wiecej jest taki:
[ciach]
dobrze jest miec pania promotor, ja mam pana promotora i nic nie wskazuje na
to ze umie On gotowac;)))))))))))

niby donuty
dowcip
do wszystkich kuchazry i kucharek