Ryszarda Kapuścińskiego refleksje być może właśnie dla piszących na prk

1. Data: 2007-03-13 14:22:12

Temat: Ryszarda Kapuścińskiego refleksje być może właśnie dla piszących na prk
Od: "j_dzdzownica" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rewolucja technologiczna w komunikacji, w przekazywaniu informacji jest
zjawiskiem tak nowym, że zdążyliśmy się narazie nim jedynie zauroczyć.
Jesteśmy na etapie prostej fascynacji nowa zabawką, która daje nam ogromne
możliwości. Nie zdążyliśmy natomiast jeszcze zastanowić się, do czego ma to
służyć, jakie treści mają przekazywać te niesamowite narzędzia. To jest
przecież tylko kolejny instrument stworzony przez cywilizację. Tak jak nóż -
może służyć do pokrojienia chleba albo odcięcia głowy. Każda rewolucja
techniczna wymaga od ludzi korekty ich wyobraźni. A to zawsze dłuższy
proces"
[Chrześcijaństwo przestało być definicją Europy, z Ryszardem Kapuścińskim
rozmawiają Krzysztof Bobiński i Marek Sarjusz-Wolski, "Unia i Polska" 2001,
nr 18]

---
zacytował j_d

2. Data: 2007-03-13 21:57:58

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On Mar 13, 3:22 pm, "j_dzdzownica" <t...@o...pl> wrote:

> [...]
> zjawiskiem tak nowym, że zdążyliśmy się narazie nim jedynie zauroczyć.
> Jesteśmy na etapie prostej fascynacji nowa zabawką, która daje nam ogromne

Można sobie kogoś np.pomoderować, albo... robić zupełnie inne
rzeczy ;-)

> Nie zdążyliśmy natomiast jeszcze zastanowić się, do czego ma to
> służyć, jakie treści mają przekazywać te niesamowite narzędzia. "

Na razie broń w rękach mas... czy kiedy z tego było co dobrego?
;-)

> To jest
> przecież tylko kolejny instrument stworzony przez cywilizację. Tak jak nóż -
> może służyć do pokrojienia chleba albo odcięcia głowy.

O, to to!!!
W p.r.kuchni zanosi się na to drugie......

> Każda rewolucja techniczna wymaga od ludzi korekty ich wyobraźni.
> A to zawsze dłuższy
> proces"

Zwłaszcza tutaj, w p.r.k. :-(

3. Data: 2007-03-14 10:25:03

Od: "andro" <k...@p...tp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@y...com> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]

O, to to!!!
W p.r.kuchni zanosi się na to drugie......

> Każda rewolucja techniczna wymaga od ludzi korekty ich wyobraźni.

Zwłaszcza tutaj, w p.r.k. :-(

** Czujesz się zagrożona? mania prześladowcza?

4. Data: 2007-03-14 16:48:26

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On Mar 14, 11:25 am, "andro" <k...@p...tp.pl> wrote:
> [...]
> W p.r.kuchni zanosi się na to drugie......

> Zwłaszcza tutaj, w p.r.k. :-(
>
> ** Czujesz się zagrożona? mania prześladowcza?

Czy to wynika z mej wypowiedzi? Jeśli chodzi o odcinanie głów - moją
niełatwo odciąć, bo odrasta. A reszta moich komentarzy jest raczej
filozoficznych; gdzie tu mania prześladowcza? Noooo, może ta korekta
wyobraźni pewnych "ludzkich składników" p.r.k. jest zniechęcająca w
swej długotrwałości, ale ja mam taki ładunek fantazji, że dam sobie
radę długo na własnych zapasach.

zupelnie inna grochówka...
szukam
Zaręczyny