Ryż z groszkiem i szynką

1. Data: 2003-06-11 22:53:22

Temat: Ryż z groszkiem i szynką
Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

Dałam to w osobnym wątku, choć może się to przydać także jako danie na
zimno. Może służyć, za prowiant do pracy. Ośmielona miłym przyjęciem mojego
niefortunnego przepisu podaję następny, bardzo prosty, a może komuś
posmakuje
Tu już wszystko poprawiłam

ryż z groszkiem
80 g masła
1 obrana cebula
150 g gotowanej szynki
sól, pieprz
350 gram ryżu
750 ml rosołu drobiowego
150 g zielonego groszku
tarty parmezan
sposób przygotowania:
cebulę posiekać, szynkę pokroić w cienkie paski, masło (oprucz dwóch łyżek)
rozgrzać na patelni, podsmarzyć cebulę szynkę. Doprawić do smaku solą i
pieprzem.
Ryż ugotować na pół miękko, odcedzić, wymieszać z cebulą i szynką.
Dodać rosół i groszek. Dusić na małym ogniu do miękkości. Dodać resztę masła
pokrojonego w cienkie plasterki. ryż porozdzielać widelcem.
Posypać parmezanem

PS wstyd się przyznać, ale nie wiem do końca ile to jest 750 rosołu. Jak to
przeliczyć na szklanki? ja zawsze dodaję rosołu na oko!
Pozdrawiam bardzo serdecznie

Monika

1. Data: 2003-06-12 06:32:17

Temat: Re: Ryż z groszkiem i szynką
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> PS wstyd się przyznać, ale nie wiem do końca ile to jest 750 rosołu. Jak to
> przeliczyć na szklanki? ja zawsze dodaję rosołu na oko!
> Pozdrawiam bardzo serdecznie
>
> Monika

To bedzie okolo 3 szklanek rosolu. Jedna szklanka to 200-250 ml plynu.

Dzieki za fajne przepisy ;)

Pozdrawiam,
Ania

Jak się nazywa ta sałatka...?