SPÓR Z WSPÓLNOTA MIESZKANIOWĄ

1. Data: 2003-03-31 11:35:44

Temat: SPÓR Z WSPÓLNOTA MIESZKANIOWĄ
Od: "Marek \"Fiance\" Wójcik" <m...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest taki problem.
Pan X (czyli Ja - członek wspolnoty mieszkaniowej) robił remont łazienki
(zmiana glazury, terrakoty, rur z metalowych na plastikowe).
Pan Y (czyt. upierdliwy sąsiad będący członkiem zarządu wspólnoty
mieszkaniowej) uznał, że remont był za głośny, czyli Pan X robił coś, co
może
zagrażać konstrukcji budynku.
I teraz najlepsze.
Pan Y wystąpił do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego z doniesieniem
złamaniu prawa budowlanego i przysłał Panu X kontrolę.
Nie ma problemu - Pan X uważa że robił wszystko zgodnie z prawem budowlanym,
więc kontoli się nie obawia.
Pytanie?
Czy Pan Y mógł złożyć takie doniesienie, ale nie jako Pan Y tylko jako
wspólnota mieszkaniowa, a konkretnie jej zarząd? Czy zarzad nie przekroczył
czasami swoich uprawnień? Nie odbyło się żadne zebranie w tej sprawie i nie
zapadła żadna uchwała na forum wspólnoty mieszkaniowej.
PS.
Pan X jest po prostu mściwy i chce za doniesienie dopiec troszkę Panu Y i
szuka teraz na niego haka :)

Z pozdrowieniami
Fiance

1. Data: 2003-03-31 14:46:44

Temat: Re: SPÓR Z WSPÓLNOTA MIESZKANIOWĄ
Od: Marek Kuchciak <m...@w...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek \"Fiance\" Wójcik:

> [...]
> przekroczył czasami swoich uprawnień? Nie odbyło się żadne zebranie w tej
> sprawie i nie zapadła żadna uchwała na forum wspólnoty mieszkaniowej.

Jeżeli zarząd jest wieloosobowy, to pod takim oficjalnmym doniesieniem
powinno podpisać się co najmniej dwóch członków zarządu. Takie zgłoszenie
nie wymaga podejmowania uchwały przez wspólnotę, bo nie jest to czynność
przekraczająca zakres zwykłego zarządu. Inna sprawa, że za swoją
działalność w zarządzie jego członkowie są rozliczani przez
współwłaścicieli - jeżeli zarząd działa źle, to zawsze można go odwołać, o
ile stosowna uchwała będzie miała dostateczne poparcie.

MWK
--
Marek Kuchciak, Wrocław m...@w...home.pl

farba do ubran, bez gotowania