STEROWANIE PODłOGóWKą

1. Data: 2007-01-17 14:27:45

Temat: STEROWANIE PODłOGóWKą
Od: "wojtek" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

WITAM

Mam problem z wyregulowaniem ogrzewania i proszę o poradę tzn. na
parterze mam ogrzewanie podłogowe 80mkw, a na piętrze grzejniki
80mkw. Programator pokojowy zainstalowany jest w salonie na parterze
,po załączeniu ogrzewania wszystko jest ok. ale ogrzewanie podłogowe
w momencie osiągnięcia w salonie zaprogramowanej temperatury , jak
wiadomo wyłącza piec i wtedy podłogówka czyli warstwa betonu oddaje
ciepło nawet przez 8-10 godz. nie załączając pieca i bardzo dobrze
ale na piętrze są kaloryfery które niestety nie trzymają tak
ciepła i w pomieszczeniach się wychładza bo piec załącza się
tylko trzy razy na dobę i tu nasuwają się pytania;

- gdzie powinien być programator pokojowy, jeżeli na piętrze to
znów za często będzie mi załączał podłogówkę.
- czy programator pokojowy nie powinien posiadać cos w rodzaju
czujnika aby na bieżąco kontrolować temperaturę podłogi i
częściej ale na krótszy czas załączać piec, w tej chwili piec za
każdym razem, tak jakby od zera musiał rozgrzać warstwę podłogi
co wiąże się z dużym poborem gazu.
-jaka powinna być ustawiona temperatura dzienna i nocna na
programatorze, chodzi oczywiście o bezwładność podłogówki, ja
ustawiłem 20 stopni dzień i 18 noc , czy to dobrze?

Dom ma powierzchnie 180 mkw , piec odpaliłem w grudniu i dzienny
pobór gazu to 18m aż boje się liczyć ile to miesięcznie, a na
zewnątrz temperatura na plusie. Piec SAN DIVAL ,,NIEDZWIEDZ''
.Podłogówka to mieszacz + sterowanie termostatem + zabezpieczenie z
regulatorem temperatury jaka ma pójść na podłogę, urządzenie to
również steruje pompką.

POZDRAWIAM i proszę o pomoc , ewentualnie namiary na fachowca z tej
dziedziny, bo jak na razie to każdy mówi co innego./ GRODZISK
MAZOWIECKI/
\

Wojtek