Sadzenie drzewek - proszę o rad

1. Data: 2007-08-24 13:27:00

Temat: Sadzenie drzewek - proszę o rad
Od: "PH" <h...@n...onecie> szukaj wiadomości tego autora

Jest sobie działka (budowlana). Od kilku lat niezagospodarowana (w sensie
nikt nic na niej nie robił). Na wiosnę skosiłem chaszcze które w niektórych
miejscach sięgały ponad 1,5m. Potem, co 6 tygodni, kosiłem to co wyrosło i
obecnie całość pokrywa zielony "dywan" trawy i najróżniejszych chwastów (w
kilku miejscach znalazłem truskawki :-)) ). Chciałbym na jesieni posadzić:

Drzewka owocowe,

Borówkę kanadyjską,

Truskawki??

Pytania:

1. pod drzewka nie planuję dawać nawozu ani innych uszlachetniaczy, pod
borówkę chcę dać mieszankę ziemi z torfem - czy dobrze?? ,

2. Docelowo (za jakieś 3-5 lat - po wybudowaniu domu) teren na którym będę
sadził drzewka będzie podnoszony o jakieś 5cm. czy muszę teraz podnieść
teren wokół drzewek (np w promieniu 50-70cm) do żądanej wysokości, czy mogę
potem wyrównać teren (czyli de facto drzewko stanie się wsadzone kilka cm
głębiej)??

3. na zimę planuję owinąć drzewka siatką plastikową - tunelem i do środka
użyć ocieplenia w postaci ściętych na wiosnę chaszczy które sobie schną na
pryzmie - czy to dobry pomysł?? czy powinienem tak samo zrobić z borówką??

pozdrawiam

Piotr

2. Data: 2007-08-24 15:45:36

Temat: Re: Sadzenie drzewek - proszę o rad
Od: r...@s...net szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> potem wyrównać teren (czyli de facto drzewko stanie się wsadzone kilka cm

Jezeli w przyszlosci planujesz podniesc teren 5 cm to miejsca w
ktorych sadzil bedziesz teraz drzewka podnies o 10 cm. sadzenie drzew
w nieckach (wglebieniach) nie jest dobrym pomyslem.

> [...]
> pryzmie - czy to dobry pomysł?? czy powinienem tak samo zrobić z borówką??

Zabezpiecz siatka konary do wysokosci pol metra aby zajace ci kory
nie objadly ale nie ocieplaj drzewek bo predzej im zaszkodzisz niz
pomozesz ...stworzysz schronisko dla mysz i innych gryzoni ktore z
glodu czy zimowych nudow beda gryzc kore... cieple siedlisko dla
robactwa i "innych grzybow" ktore na wiosne odwdziecza ci sie mordujac
to co chciales zabezpieczyc.

Pozdrowienia
JanuszB

3. Data: 2007-08-26 07:35:25

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

PH wrote:
> [...]
> 2. Docelowo (za jakieś 3-5 lat - po wybudowaniu domu) teren na którym będę
> sadził drzewka będzie podnoszony o jakieś 5cm.

Jak dużą masz działkę? Zwróć uwagę, że w trakcie budowy po działce może
jeździć ciężki sprzęt. Trzeba znaleźć miejsce na składowanie materiałów
budowlanych. Może będziesz robił oczyszczalnie, a drzewa nad oczyszalnią
nie powinny rosnąć. Może więc, jeśli działka jest mała lepiej drzewka
posadzić po wykonaniu stanu surowego budynku.

Pozdrawiam
Bea

4. Data: 2007-08-26 15:16:11

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik PH napisał:
> .............. Chciałbym na jesieni posadzić:
>
> Drzewka owocowe,
>

> 1. pod drzewka nie planuję dawać nawozu ani innych uszlachetniaczy, pod
> borówkę chcę dać mieszankę ziemi z torfem - czy dobrze?? ,

Dobrze by było wysiać teraz coś na zielony nawóz. Przed sadzeniem
drzewek przekopiesz. Przy okazji poprawisz strukturę gleby i chwastom
życie utrudnisz.

Pozdrawiam, Barbara

5. Data: 2007-08-27 06:59:32

Od: "PH" <h...@n...onecie> szukaj wiadomości tego autora

działka ma 11 arów (25x45m). drzewka chcę posadzić na samym tyle. powinno
wystarczyć i na dom i na skład materiałow i na "sadzik"

pzdr
Piotr

6. Data: 2007-08-27 07:31:57

Od: s...@s...pl (Smal Tadeusz) szukaj wiadomości tego autora

> działka ma 11 arów (25x45m). drzewka chcę posadzić na samym tyle. powinno
> wystarczyć i na dom i na skład materiałow i na "sadzik"
:)
a ten " tyl" czy bedzie dobrze naswietlony?
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

7. Data: 2007-08-27 07:38:33

Od: "PH" <h...@n...onecie> szukaj wiadomości tego autora

nawet baaardzo dobrze :-)
boję się tylko że może być za duży przeciąg :-(

8. Data: 2007-08-28 07:14:37

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

PH wrote:
> działka ma 11 arów (25x45m). drzewka chcę posadzić na samym tyle. powinno
> wystarczyć i na dom i na skład materiałow i na "sadzik"

Ja mam ponad 17 arów, a mimo to posadzenie drzewek przed początkiem
budowy byłoby u mnie błędem. Tyle, że ja robiłam oczyszczalnię, a to
wiązało się demolką dużej powieżchni działki.

Pozdrawiam
Bea

9. Data: 2007-08-28 07:31:27

Od: s...@s...pl (Smal Tadeusz) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>byłoby u mnie błędem. Tyle, że ja robiłam oczyszczalnię, a to wiązało się
jest wariant posredni
mozna drzewka posadzic w duzych pojemnikach C50-C100
czy nawet wiekszych
:)
moga one obie tam spokojnie rosnac zakopane w nich ziemi
i byc wysadzone na docelowe stanowisko po zakonczenu budowy
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

Traktorek i oprzyrządowanie
Uprawa winorosli w dziale Literatura
Prośba o pomoc w pierwszych krokach poczatkujacego szkolkarza
KOSY I INNE NARZEDZIA
mech w trawie?