Ściółkowanie

1. Data: 2006-07-17 09:24:57

Temat: Ściółkowanie
Od: "Vetinus" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamy teraz suszę. Zastanawiam się czy jej skutki nie można by ograniczyć
częściowo przez ściółkowanie. Ale czym ściółkować ?
W pobliżu u mnie rosną dość duże zarośla nawłoci i pokrzyw - czy te rośliny
nadają się do ściółkowania ? Jakie rośliny lubią ściólkowanie a jakie wolną
czarną gołą ziemie ?

Vetinus

2. Data: 2006-07-17 13:25:14

Temat: Re: Ściółkowanie
Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vetinus" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> częściowo przez ściółkowanie. Ale czym ściółkować ?
> W pobliżu u mnie rosną dość duże zarośla nawłoci i pokrzyw - czy te

Jeslibys scial pokrzywy czy nawloc w fazie dojrzewania nasion, to byloby
duze ryzyko, ze nasiona dojrzalyby po scieciu i rozsialbys je sobie a pozbyc
sie ich pozniej trudno.
Mozna by sciac je, podsuszyc, rozdrobnic i uzyskanym materialem sciolkowac
ale lepiej, gdy z ich suchych lodyg sporzadzisz kompost i takim nie w pelni
rozlozonym materialem podsypiesz wybrane rosliny.
Sciolkowac mozna wszystko ale lepiej rosliny wrazliwe na susze czy na
przemarzanie podziemnych czesci.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2006-07-18 07:34:19

Od: "Vetinus" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nawłoć jeszcze nawet nie kwitnie wobec tego nie ma niebezpieczeństwa - chyba ją
zatem wykorzystam...

Pozdr.

V.

> [...]
> rozlozonym materialem podsypiesz wybrane rosliny.
> Sciolkowac mozna wszystko ale lepiej rosliny wrazliwe na susze czy na

Co to za kwiatek?
Zawór do wody z zegarem
róża a sąsiedztwo innych kwiatów
sposób na mrówki