Scones na sniadanie lub podwieczorek

1. Data: 2003-11-18 21:10:03

Temat: Scones na sniadanie lub podwieczorek
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Zrobilam dzis na sniadanie i byly pyszne, wiec dziele sie przepisem.
Przepis wykombinowalam z mieszanki roznych przepisow z amerykanskich
ksiazek kucharskich.

Scones (skonz)

230 ml maki
60 gr masla
2 lyzki cukru
1/2 lyzeczki sody oczyszczonej
1 lyzeczka polskiego proszku do pieczenia
10 kropel olejku cytrynowego
60 ml half & half (pol na pol smietanka kremowka i mleko)

1 malutkie jajko
2 lyzki half & half do pomazania na wierzchu

Piec rozgrzac do 220C/425F.

W malakserze umiescic make, proszek, sode, posiekane maslo i zawirowac
jednoczesnie dodajac half & half i olejek, okolo 30 sekund. Przelozyc na
stolnice (stol czy blat) osypana maka, i rozwalkowac (juz nie zarabiac,
tylko rozwalkowac te "kruszonke" z malaksera) na okolo poltora cm
grubosci. Pokroic w trojkaty czy prostokaty czy wycinac kolka i ukladac
na posmarowanej blasze. Roztrzepac jajko z half & half i pomazac scones
pedzelkiem po wierzchu. Natychmiast wstawic do pieca, piec 12-15 minut
az zlote. Podac cieple. Mozna smarowac masle i dzemem.

Mozna dodac skorki cytrynowej, lub mak, lub rodzynki, czy suszone
porzeczki namoczone w brandy przez noc. Nawet kawalki czekolady. Dla
mnie takie zwykle sa najlepsze.
Magdalena Bassett

1. Data: 2003-11-19 16:37:06

Temat: Re: Scones na sniadanie lub podwieczorek
Od: "MoniKa" <m...@K...pompy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości
> Zrobilam dzis na sniadanie i byly pyszne, wiec dziele sie przepisem.
> Przepis wykombinowalam z mieszanki roznych przepisow z amerykanskich
> ksiazek kucharskich.

Czy Twoje scones sa mieciutkie? Mi zawsze wychodzily takie raczej
twarde - niemal jak pierniki, nie te najtwardsze oczywiscie, ale
jednak... Za kazdym razem obiecywalam sobie ze juz wiecej ich nie
zrobie, a potem zapominalam (bo tak latwo sie je robi wiec sa dobre na
nagla potrzebe slodkiej buly)....

:-) Monika

1. Data: 2003-11-19 18:13:15

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

MoniKa wrote:

> [...]
> jednak... Za kazdym razem obiecywalam sobie ze juz wiecej ich nie
> zrobie, a potem zapominalam (bo tak latwo sie je robi wiec sa dobre na

Miekkie i kruche - bardzo smaczne - dzis powtorzylam, dodajac skorke
starta z polowy cytryny i sok z tej polowy, zamiast olejku. Byly pyszne.
Bardzo delikatne.
Magdalena Bassett

salatki
Lukier