Meksykańskie dania z fasoli

1. Data: 2003-11-18 21:53:30

Temat: Meksykańskie dania z fasoli
Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Macie jakieś smaczne przepisy na meksykańskie dania z czarnej fasoli
(bezmięsne)? Wiem, że różne fajne zupy i inne dania można robić z
tego. Kupiłam książkę z kuchnią meksykańską, ale jest jakaś nieużyta,
dlatego liczę na Waszą pomoc.

A tak BTW - macie może także przepisy na dania z fasoli kolorowej?

PS. Ja i mój towarzysz życiowy uwielbiamy roślinki strączkowe w różnej
postaci, a fasoli po bretońsku powoli mamy dosyć. Umiem jescze
grochówkę i fasolówkę, a chciałabym więcej :)

--
mangha

Do what thou wilt shall be the whole of the Law.

1. Data: 2003-11-19 04:27:05

Temat: Re: Meksykańskie dania z fasoli/Salsa, Quesadilla
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

mangha wrote:

> Hej!
> Macie jakieś smaczne przepisy na meksykańskie dania z czarnej fasoli
> (bezmięsne)? Wiem, że różne fajne zupy i inne dania można robić z

Salsa con fajitas negros

Salsa z czarna fasola

1 szklanke fasoli przebrac i oplukac. Umiescic w garnku co najmniej
6-krotnie wiekszym niz objetosc fasoli. Zalac 3 szklankami zimnej wody,
doprowadzic do wrzenia, gotowac 3 minuty, zakryc, odstawic do
wystygniecia. Przelac przez sito i dobrze oplukac pod bierzaca woda.
Powtorzyc gotowanie w takiej samej ilosci wody, tym razem gotowac az
fasola bedzie miekka, na malym ogniu pod przykryciem. Gdy miekka, odlac
wode i zimna woda oplukac fasole. Zostawic na sicie.

3 srednie pomidory
1 srednia cebula
garsc posiekanej swiezej kolendry
1 lyzka octu
2 lyzki oliwy
pieprz, sol do smaku
Zrobic drobno pokrojona salsa z powyzszych skladnikow, wymieszac z zimna
fasola. Odstawic na pol godziny lub dluzej do przegryzienia. Jesli ktos
lubi ostre, mozna dodac do salsa drobno pokrojone male zielone jalapeno.

Te salse mozna zjesc z chipsami, podac jako warzywo do objadu, np. do
steka czy do quesadilla.

Quesadilla con salsa
2 tortillas
4 lyzki startego miekkiego sera
4 lyzki salsa jak wyzej

Rozgrzac piec, wlaczyc opiekacz. Na blasze ulozyc jedna tortille,
posmarowac rowno salsa, posypac serem, nakryc druga tortilla, piec az
zbrazowieja bable na wierzchu. Zsunac na drewniana deske, pokroic w
trojkaty jak pizze, tylko wezsze. Ulozyc na lisciu salaty po 3-4 na
osobe, dodac z boku 2-3 lyzki zimnej salsa.

Magdalena Bassett

1. Data: 2003-11-20 16:10:32

Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co prawda mały odzew, ale dziękuje za ciekawe przepisy. Zamierzam
przetestować, tylko nie będę miała świeżej kolendry - mam nadzieję, że
pietruszka będzie OK.

Dzięki!

--
mangha

Smile. Or simply: ivory.
Good night. Plug disconnected.
Some flowers in the first month
Then just: Earth.

1. Data: 2003-11-20 17:21:48

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

mangha wrote:

> Co prawda mały odzew, ale dziękuje za ciekawe przepisy. Zamierzam
> przetestować, tylko nie będę miała świeżej kolendry - mam nadzieję, że
> pietruszka będzie OK.

Bez kolendry to klapa. Pietruszka to zupelnie inny smak, niestety nie
nadajacy sie do meksykanskiego jedzenia to troche tak, jakby ktos
powiedzial, nie mam kapusty, zrobie golabki z lisci kalafiora. Swieza
kolendre mozna dostac w sklepie, radze sie postarac, bo bez niej nie
warto nawet probowac.
MB

1. Data: 2003-11-20 17:53:42

Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

OK, to brzmi groźnie. Zrobię dopiero, jak kolendra będzie w
supermarkecie.
W ogóle na wiosnę planuję wyhodować na balkonie różne zioła, a potem
zamrozić zapas na cały rok.

--
mangha

God Bless The Ring

1. Data: 2003-11-20 19:33:34

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

mangha wrote:

> OK, to brzmi groźnie.

O to chodzilo :)))

>Zrobię dopiero, jak kolendra będzie w
> supermarkecie.
> W ogóle na wiosnę planuję wyhodować na balkonie różne zioła, a potem
> zamrozić zapas na cały rok.

Nie musisz czekac do wiosny - kolendra wyrosnie z nasion na slonecznym
parapecie nawet w zimie. Jest latwa w hodowli - mozna wysiac na mokrej
wacie nawet, bez ziemi.
MB

1. Data: 2003-11-21 00:30:43

Temat: Re: Meksykańskie dania z fasoli
Od: "Lama" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> postaci, a fasoli po bretońsku powoli mamy dosyć. Umiem jescze
> grochówkę i fasolówkę, a chciałabym więcej :)

Niestety, też należę do tych, co bardzo lubią, a niewiele przepisów znają.
Widziałam kiedyś w przelocie całą serię przepisów pani Agnieszki Kręglickiej na
chilli z różnych gatunków fasoli, i czerwonej i czarnej i mieszanej. Bardzo
chciałam wypróbować, a tu prask, diabeł gazetę ogonem nakrył i tyle ja
widziałam. Może ktoś coś podpowie w tej materii?

Pozdrawiam
Lama

1. Data: 2003-11-21 01:20:10

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>Macie jakieś smaczne przepisy na meksykańskie dania z czarnej fasoli
>(bezmięsne)?

Ponizej wklejam przepis na typowa meksykanska fasole :czarna albo bezowa w
ciapki(pinto).
Jest tu bekon ale mozesz go ominac i po prostu uzyc oleju.Frijoles charros to
cos w rodzaju zupy a Frijoles refritos to fasola,ktora sie je prawie ze
wszystkim.Troche jak polskie ziemniorki.

Frijoles Charros
Potrzebna bedzie fasola pinto albo czarna
fasola,cebule,pomidory,swieza kolendra,papryczki ostre(np. jalapenos albo
serranos),bekon,listek laurowy.W duzej ilosci wody ugotowac fasole(trzy razy
najpierw zagotowac i odlac wode).Gotowac z kawalkiem cebuli i listkiem.Ja
dodaje tez takie ziele po tytulem epazote ale mozna sie obyc bez tego.Na
patelni podsmazyc drobno pokrojony bekon i cebule(dodaje bardzo duzo tej
cebuli) ,dodac troche posiekanych pomidorow bez skorki i jeszcze
podsmazyc.Wrzucic zawartosc patelni do gara z fasola.Zagotowac.Dodac sol,pieprz
i wiecej posiekanych pomidorow,swieza kolendre i ostra papryczke(malutko jak
ktos nie lubi ostro).Nazywa sie ta zupa "Frijoles charros"(friholes
ciarros).Mozna tez dodac szynki,kielbasy,skwarek.Ja po ugotowaniu fasoli
wrzucam odrobine do miksera i to zmiksowane dodaje z powrotem zeby zupa byla
gesciejsza.O i czosnku dodaje zdziebko.Jak sie doda piwa do tej zupy to beda to
"Frijoles borrachos"(friholes borracios)czyli pijana fasolowka.

Mozesz tez zrobic

Frijoles refritos

Fasole pinto albo czarna(czarna to bardziej z poludnia) gotujesz trzy razy
odlewajac wode.Nalewasz swieza wode,dodajesz kawalek cebuli(ja dodaje tez
epazote) i gotujesz do miekkosci. Potem podsmazasz cebule na duzej
patelni(mozna z odrobinka czosnku) i dodajesz ugotowana fasole i rozciapujesz
ja.Dodajesz sol i juz.
Pozdr.Dorota

1. Data: 2003-11-21 04:59:44

Od: "Lama" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> epazote) i gotujesz do miekkosci. Potem podsmazasz cebule na duzej
> patelni(mozna z odrobinka czosnku) i dodajesz ugotowana fasole i rozciapujesz

Dzięki, wypróbuję!
Lama

1. Data: 2003-11-21 05:27:45

Od: "Fibro" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chciałam wypróbować, a tu prask, diabeł gazetę ogonem nakrył i tyle ja
> widziałam. Może ktoś coś podpowie w tej materii?

Przepisy Agnieszki Kreglickiej sa na portalu gazeta.pl w dziale kuchnia
Pozdrawiam Fibro

Scones na sniadanie lub podwieczorek
salatki
Lukier