Sekcja zwkłok

1. Data: 2003-05-11 18:58:56

Temat: Sekcja zwkłok
Od: żuko / Shark von Cygnus <shark maupa post.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Z tego co się orientuję, to sekcja jest zawsze robione po zgonie. A
może się mylę?

Ale czy jeśli osoba zmarła jest mi najbliższą rodziną (np. ojciec), to
czy mam prawo zażądać, aby sekcja nie była wykonana?

Czy mogę gdzieś, i jak, zażądać aby na mnie nie dokonywano sekcji?

--
żuko / Shark von Cygnus
e-mail: shark maupa post.pl

"Dla podkreślenia wagi moich słów Siłacz palnie pięścią w stół."

2. Data: 2003-05-11 19:14:08

Temat: Re: Sekcja zwkłok
Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mogę gdzieś, i jak, zażądać aby na mnie nie dokonywano
sekcji?

A co Ci przeszkadza co zrobią z padliną pozostałą po Tobie?

Ja sobie wprost bym życzył by z mojego truchła wycięto
wszystkie części które mogą się jeszcze przydać do uratowania
komuś życia i zdrowia a wszystko co nie przyda się do niczego
spalić a popioły rozrzucić na Ślęży

Pozdrawiam
Qwax

3. Data: 2003-05-11 19:27:01

Od: żuko / Shark von Cygnus <shark maupa post.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 11 May 2003 20:58:56 +0200, żuko / Shark von Cygnus <shark
maupa post.pl> wrote:

>Witam.
>Z tego co się orientuję, to sekcja jest zawsze robione po zgonie. A
>może się mylę?

Heh, zabawnie mi to wyszło :)
Pewnie, że zawsze po zgonie :), ale czy we wszystkich wypadkach, na
każdym zmarłym jest robiona sekcja?

4. Data: 2003-05-11 19:28:19

Od: żuko / Shark von Cygnus <shark maupa post.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 11 May 2003 21:14:08 +0200, "Qwax" <...@...q> wrote:

>sekcji?
>>
>A co Ci przeszkadza co zrobią z padliną pozostałą po Tobie?

Okej, ale moja padlina i może nie chcę. Ale czy mogę sobie tego
zażyczyć jakoś? No bo jak już będę padliną, to niewiele będę miał do
gadania :)

5. Data: 2003-05-11 19:34:09

Od: "Konrad-W" <konrad-w(usunto)@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "żuko / Shark von Cygnus" <shark maupa post.pl> napisał w
wiadomości news:et8tbv0vhs5jpodgbgnnroikon675mn67v@4ax.com...

> Heh, zabawnie mi to wyszło :)
> Pewnie, że zawsze po zgonie :),

Kilkaset lat temu robiono vivisekcje na skazancach. Zreszta podczas II Wojny
tez...

> ale czy we wszystkich wypadkach, na
> każdym zmarłym jest robiona sekcja?

Sekcja medyczna jest robiona w Zakladzie patomofologii/patologii w przypadku
nieustalonej przyczyny smierci w szpitalu lub np. naglego zgonu.

Sekcja sadowa jest robiona jesli istnieje podejrzenie udzialu osob trzecich
w smierci.

Sekcja anatomiczna jest robiona wylacznie na osobach ktore poswiecily swoje
cialo nauce.

Konrad-W

6. Data: 2003-05-11 19:34:50

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tego
> zażyczyć jakoś? No bo jak już będę padliną, to niewiele będę

Przeczytaj jeszcze raz co napisałem to nie "twoja padlina"
tylko "padlina pozostała po Tobie" - spróbuj to zrozumieć -
może łatwiej będzie Ci żyć i szczęśliwiej umrzeć

Pozdrawiam
Qwax

7. Data: 2003-05-11 19:36:41

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 11 May 2003, it was written:

> Ale czy jeśli osoba zmarła jest mi najbliższą rodziną (np. ojciec), to
> czy mam prawo zażądać, aby sekcja nie była wykonana?

jesli chory umarl w szpitalu a wczesniej pisemnie albo ustnie
ale w obecnosci wielu swiadkow (najlepiej tez personelu medycznego)
sam nie zastrzegl to zmarlemu jest wykonywana sekcja zwlok.

Dyrektor lub zastepca do spraw medycznych (jesli dyrektor naczelny
nie jest lekarzem) na wniosek ordynatora ma prawo zwolnic z sekcji
zwlok - najczesciej wowczas, jesli przyczyna zgonu nie budzi
watpliwosci.

Sugestie rodziny moga ale nie musza byc brane pod uwage
po smierci chorego, jesli ten za zycia nie poczynil takiego
zastrzezenia o jakim napisalem.

W przypadku zgonu pacjenta w domu nie ma obowiazku wykonywania
sekcji jesli lekarz stwierdzajacy zgon nie ma watpliwosci ze
smierc nastapila z przyczyn naturalnych. Wowczas wykonuje
sie sekcje tylko na wniosek prokuratury jesli podejrzewa
sie, ze smierc nastapila w wyniku przestepstwa

smierc poza domem - na ulicy czy dowolnym miejscu publicznym
wlaczywszy to samochod czy karetke pogotowia nawet traktowana
jest potencjalnie jako zgon nagly i kazdorazowo powiadamiany
jest prokurator, ktory po ocenie bieglego podejmuje decyzje
albo o odstapieniu od sekcji lub jej przeprowadzeniu

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

8. Data: 2003-05-12 20:26:33

Od: żuko / Shark von Cygnus <shark maupa post.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 11 May 2003 21:36:41 +0200, Piotr Kasztelowicz

[... ciach odpowiedź ...]

Serdecznie dziękuję.

9. Data: 2003-05-13 12:59:56

Od: " Grzegorz" <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> napisał(a):

> [...]
> jest prokurator, ktory po ocenie bieglego podejmuje decyzje
> albo o odstapieniu od sekcji lub jej przeprowadzeniu

Nie tylko w miejscu publicznym - kazda smierc w jakimkolwiek miejscu, z
podejrzeniem smierci gwaltownej jest wskazaniem do sekcji. Rowniez w
przypadkach, gdy zwloki odnajdywane sa w domu, "w fotelu" - w przypadkach osob
starszych czesto jest to zgon naturalny, ale zachodzi tez przeciez podejrzenie
np otrucia itp. Generalnie - zabojstwa, samobojstwa, wypadki komunikacyjne -
sekcja musi byc.
Sekcje wykonuje sie praktycznie zawsze, gdy zmarly jest osoba mloda, a takze w
przypadku przeobrazenia zwlok.
Tak jak napisal Piotr - sekcja zwlok przeprowadzana jest na polecenie
prokuratury i wola, ktora wyrazal zmarly przed smiercia, czy tez zyczenia
rodziny nie maja tu nic do rzeczy.

Znamiona u 2latki - co robic?
Czy moja dziewczyna moze byc w ciazy?
ból za mostkiem
Potrzebne materialy o sprzecie stomatologicznym
pogryziona recepta