Sernik a skorka pomaranczowa

1. Data: 2001-01-29 09:56:59

Temat: Sernik a skorka pomaranczowa
Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy do sernika mozna dodac skorke pomaranczowa? Mgliscie pamietam, ze do
jakiegos ciasta nie nalezy jej dodawac i cos mi sie wydaje, ze wlasnie
do sernika... Macie jakis poglad na te kwestie?

Dorota

1. Data: 2001-01-29 10:31:37

Temat: Odp: Sernik a skorka pomaranczowa
Od: "Chrystian" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wprost przeciwnie, skórkę pomarańczową dodaje się włąsnie do sernika: do
masy serowej dodaje się potarta na drobnej tarce pomarańczową stronę skórki
z pomarańczowej, są dwie szkoły starsze domowe kobiety myja pomarańcze przed
obraniem potem suszą je w piekarniku i mają na pózniej do sernika, nowa
szkoła jest dla mniej cierpliwych, myjemy pomarańcz a potem na tarce
zdzieramy pomarańczową część naokoło owoca, do jednegp sernika dodajemy
według uznania ok jednej pomaranczy lub mniej , kwestia gustu.

--
pozdrawiam Chrystian
s...@f...onet.pl

1. Data: 2001-01-29 10:37:51

Temat: Re: Sernik a skorka pomaranczowa
Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Katarzyna Pytkowska <k...@i...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:959m3j$4dm$...@n...internetia.pl...
> sorry za NTG i wstretny dydaktyzm, ale jak na naczynka to ma wit P
(tzw.wit
> P, bo "medycznie" to
> witaminy P ni ma) czyli flawonoidy - obecne rowniez w duzych ilosciach w
> zielonej herbacie, milorzebie, pestkach winogron, skorkach winogron i
> wlasciwie wszystkim co swieze, jadalne i ciemnozielone. A najprosciej
> rutinoscorbin czyli rutyne (flawonoid wlasnie) z wit C (tez chroni scianki
> naczyn). (a wit. PP to zupelnie inny zwiazek) chetnych na ciag dalszy
> wykladu o naczynkach i flawonoidach zapraszam na priv.

> [...]
no to znowu wychodzi na to ze nam wstrente bzdury wciskali w skzole

--
pozdry Monika

1. Data: 2001-01-29 10:41:47

Temat: Re: Klapniety sernik
Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ania Derejski <a...@v...ca> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:Bz_d6.18344$y...@w...videotron.net..
.

> "Krysia Thompson" <> Byloby grzechem NIE dodawac skorki do sernika...

> A moze wiecic co zrobic zeby sernik nie klapnal
> po wyjeciu z piekarnika??.
> Najpierw pieknie rosnie a potem boki zostaja a srodek
> chlap i po serniku :((((((((((
> Czy jest na to jakas rada ???
> Ania

no wiec jesli nie uda Ci sie trafic na odpowiednia faze ksiezyca, bo np.
goscie beda jutro a nie za trzy dni, to najlepiej zrobic tak:
jesli dodajesz do sernika piane z bialek, to po upieczeniu wyloncz piec, ale
sernik zostaw w srodku, zeby stygnou sopniowo
wtedy wuasnie nie pownien opasc
ja tak zrobilam ostanim razem jak pieklam wlasnie serniczek
bylam naprawde niezle zdziwiona, kiedy za pare godzin wchodze do kucni,
otwieram piekarnik, a tam piekniasty serniczek:)
sernik zawsze troche opada, bo jest ciezki
ale nie opadnie az tak bardzo, jesli tak go wlasnie wystudzisz:)
powodznia:)

pozdry Monika

1. Data: 2001-01-29 10:42:37

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

a czy jesli ja mam na twarzy takie maue nieregularne krpoki to czy ma to
wpuyw jakis na opadanie sernika czy moze czego innego?:) i czy w ogole
opada/

pozdry Monika

1. Data: 2001-01-29 10:43:36

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
.
> B. dobrze opłukać kilka razy w zimnej wodzie. Sparzyć wrzątkiem. Obrać i
> oczyścić z "białego".

[...]

to biale ma duzo wit. PP ktora miedzyinnymi dobrze wplywa naczynia
krwionosne. polecane jest wcinac te biale jak ktos ma problem z pekajoncymi
naczynkami

pozdry Monika

1. Data: 2001-01-29 11:23:33

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chrystian" <s...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
| wprost przeciwnie, skórkę pomarańczową dodaje się włąsnie do sernika: do
| masy serowej dodaje się potarta na drobnej tarce pomarańczową stronę skórki

A ja dodaję skórkę kandyzowaną. Pycha.

--
Konrad J. Brywczyński should it be implausible
b...@w...pdi.net that a man can supervise

1. Data: 2001-01-29 12:14:37

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>jakiegos ciasta nie nalezy jej dodawac i cos mi sie wydaje, ze wlasnie
>do sernika... Macie jakis poglad na te kwestie?

K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-01-29 13:16:05

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
> To powiedz jeszcze szybciutko, czy otwieralas piekarnik w trakcie
> pieczenia. Jutro sprobuje :-)
>
> A kto ma dobry sprawdzony latwy przepis na wspaniala polewe czekoladowa
> do sernika, ale taka nie za slodka? Prosze...
>
> Dorota

otwieram w trakcie pieczenia zeby go poobracac, ale tylko ras, albo gora dwa
i nie wczesniej niz jak sie lekko zrumieni z wierzchu
na polewe znam, ale suotka jak diabli wychodzi
moja ciotka miaua super przepis na suuuuper gorzkom, musze od niej wydebic
koniecznie:)

--
pozdry Monika

1. Data: 2001-01-29 13:20:46

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

kurcze! no fakt! kot!
hmmmmm, a zabie oko? czy trzeba miec zabie oko w kieszeni? i czy skrzydlo
nietoperza wlozone pod pergamin w formie tysz pomaga?
Krysiu, ale kuchenka na gaz czy pront nie pojdzie na rozstaju drog... tam
zadnych wtyczek nie ma... no chyba zeby postawic jom na czynnym wulkanie i
poczekac na jakis wyziew, moze pomoze...

pozdry Monika

--
pozdry Monika
Użytkownik Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> w wiadomooci do