Sernik bez pieczenia

1. Data: 2000-05-09 13:36:00

Temat: Sernik bez pieczenia
Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W ramach tego, że przytargałam dziś do pracy swój kulinarny kajecik, podam
Wam jeszcze przepis na pyszny (i bardzo tuczący) serniczek.
Potrzebne będą:
1 l mleka
1/2 l śmietany 18%
4 jajka
1 kostka masła
1 szkl. cukru pudru
rodzynki
biszkopty
polewa lub galaretka na wierzch

Mlego zagotować. Na wrzące wlać śmietanę rozbełtaną z jajkami. Zamieszać,
zostawić aż się zrobi twarożek (można na malutkim ogniu).
Wylać na gęste sitko (albo gazę), zostawić na kilka godzin aż się dobrze(!)
odsączy.
Miękkie masło utrzeć z cukrem pudrem. Dodawać po łyżce twarożek. Dodać
rodzynki. Można też zapach waniliowy.
Ułożyć masę w tortownicy, na warstwie biszkoptów.(biszkopty można LEKKO
czymś smacznym (%) nasączyć...) Na wierzch polewa albo galaretka (można z
owocami).
Wstawić do lodówki na conajmniej 5-6 godzin.

Ja zamiast cukru waniliowego dodaję twarożek waniliowy, 1 albo 2 pudełka.
Nie przeszkadza konsysytencji, a nawet trochę pomaga.

Polecam sernikowym łakomczuchom.
Moja rodzina uwielbia...

--
Ania K.