Skąd się bierze RAK (ogólnie)

1. Data: 2005-04-21 09:58:53

Temat: Skąd się bierze RAK (ogólnie)
Od: "|3eR|<0" <.@.> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie brzmi.
Skąd się bierze rak(wszelki).
Od poczęcia, jest w genach czy z zewnątrz (zanieczyszczenia itd) a może
jedna i drugie. Może uszkodzony gen ma "wsparcie" od niewątpliwie coraz
wiekszego brud tak pędzącej "mądrze" cywilizacji?.
?...

2. Data: 2005-04-21 11:23:01

Temat: Re: Skąd się bierze RAK (ogólnie)
Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 4/21/2005 11:58 AM,Użytkownik |3eR|<0 usiadł wygodnie i napisał:

> [...]
> jedna i drugie. Może uszkodzony gen ma "wsparcie" od niewątpliwie coraz
> wiekszego brud tak pędzącej "mądrze" cywilizacji?.

Pytanie jest za ogólne, żeby odpowiedzieć na nie w jednym poście.
Rodzajów raka jest wiele, co do niektórych nie wiadomo na pewno, co się
przyczynia do ich powstania (mam na myśli białaczki i chłoniaki).
Podrzucę Ci kilka linków, które ja uważam za wartościowe i z których
można się wielu rzeczy dowiedzieć:

Na wstępie to:
http://www.biologia.pl/artykuly/nowotwory.phtml - molekularne przyczyny
powstawania nowotworów.

O białaczkach i chłoniakach masz tu:
http://www.leukemia.mastineum.pl/index2.htm

O przyczynach, albo inaczej, o _czynniach_ przyczynających się do
mutacji prowadzących do zmian nowotworowych w różnych narządach
poczytasz tutaj: www.onkolink.pl

tu masz o raku żołądka:
http://www.info-med.pl/katalog/choroby/indeks/rak_zo
ladka.html

tu o raku pęcherza moczowego
http://www.pfm.pl/u235/navi/199639

tu o raku jajnika:
http://www.pfm.pl/u235/navi/199641
tu też:
http://www.ginekologia.spsk1.pl/rak_jajnika.php

tu o nowotworach ogólnie:
http://www.resmedica.pl/nowotwory2.html

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

3. Data: 2005-04-24 23:17:14

Od: "ShadowFiend" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "|3eR|<0" <.@.> napisał w wiadomości
> [...]
> jedna i drugie. Może uszkodzony gen ma "wsparcie" od niewątpliwie coraz
> wiekszego brud tak pędzącej "mądrze" cywilizacji?.

Ogólnie? no to: mutacja w genie - czyli -> pech ;-)

Krew pępowinowa
Puls 180 nie wiadomo od czego
dieta Sippy'ego
gronkowiec i autoszczepionki