Skala...

1. Data: 2002-01-02 18:34:23

Temat: Skala...
Od: b...@t...pl (Borys) szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio slyszalem takie pojecie - "skala glasgow" (nie wiem czy dobrze
pisze. Co to za skala ? Jak sie jej uzywa ?

Borys

2. Data: 2002-01-02 19:55:26

Temat: Re: Skala...
Od: "Dozorca" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

ocenia na ile ktoś nadaje się do reanimacji. Max można odtrzymać 15
punktów. Oceniasz 5 parametrów (świadomość, reakcja na ból itd.) wszystkiego
nie pamiętam, ale jak znajdę to prześlę. tera jestem przez 0202122 i
chciałbym się skupić na budżecie domowym

3. Data: 2002-01-02 20:24:07

Od: "Marcin 'Hindi'" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jak bedziesz na "niedomowym" budzecie to ja tez bym poprosil :))))

Marcin

4. Data: 2002-01-02 22:01:55

Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia , a był to Wed, 2 Jan 2002 20:55:26 +0100, "Dozorca"
<d...@i...pl> napisał coś takiego:

>ocenia na ile ktoś nadaje się do reanimacji. Max można odtrzymać 15
>punktów. Oceniasz 5 parametrów (świadomość, reakcja na ból itd.) w

Nie za dużo tych parametrów? I może zastosować nieco szerzej?
A nie będzie tak że ocenia się 3 parametry?
Otwieranie oczu
Odpowiedź słowna ( najlepsza )
Odpowiedź ruchowa ( również najlepsza zaobserwowana)

A nazywa się toto skala śpiączki Glasgow ( GCS w skrócie angielskim )
Oceniamy toto tak:

Otwieranie oczu:
- spontaniczne - 4 pkt
- na polecenie - 3 pkt
- na ból - 2 pkt.
- brak - 1 pkt.

Odpowiedź słowna ( wybieramy najlepszą do oceny )
- zorientowana - 5 pkt.
- splątana - 4 pkt.
- używanie nieadekwatnych słów - 3 pkt.
- nieartykuowane dźwięki - 2 pkt.
- brak - 1 pkt.

Odpowiedź ruchowa ( najlepsza... )
- chory spełnia polecenia - 6 pkt.
- lokalizowanie bólu - 5 pkt.
- reakcja zgięciowa na ból prawidłowa - 4 pkt.
- reakcja zgięciowa na ból patologiczna - 3 pkt.
- reakcja wyprostna na ból - 2 pkt.
- brak reakcji na ból - 1 pkt.

Można dostać więc od 15 ( pacjent w pełni przytomny ) do 3 pkt. (
pacjent w głębokiej śpiączce )

--
Cosa
c...@p...onet.pl

5. Data: 2002-01-03 00:45:42

Od: "Dozorca" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie będzie tak że ocenia się 3 parametry?

No tak. Ale coś mi chodziło z 5 lub 3. Niedoczytałem.
Ale dziękówka. Przynajmniej się przypomniało. Szukałem na szybko w Heroldzie
i Kokocie. Coś tam jednak po tej głowie chodziło.
Pozdrowienia od podziemia.

6. Data: 2002-01-03 08:00:52

Od: "Massai" <t...@b...ids.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cosa" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Można dostać więc od 15 ( pacjent w pełni przytomny ) do 3 pkt. (
> pacjent w głębokiej śpiączce )
;-)))))))))))))
skalę wymyślono po to żeby nie było w historiach choroby tekstów w
stylu: "pacjent glęboko nieprzytomny", "pacjent mniej nieprzytomny niż
wczoraj" , "pacjent trochę nieprzytomny" ;-))

Na podstawie GCS ( z angielska : Glasgow Coma Scale) można trochę
rokować, ale trzeba jeszcze wiedzieć o pacjencie parę rzeczy - np.
jakie leki dostaje... ale to tak tylko baj di łej...
Pozdro
Massai

witamina C ???
tesy rezydentura