witamina C ???

1. Data: 2002-01-02 16:47:00

Temat: witamina C ???
Od: kolo <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys czytalem, ze witamina C rozklada sie w temperaturze powyzej 60
stopni Celsjusza i nie warto wciskac cytryny do swiezo zaparzonej
herbaty. Jak to sie ma do Coldrexu (Hot Rem) ktory zawiera witamine C
a trzeba go zalac wrzatkiem??? Bardzo prosze o wyjasnienie tej kwestii
wtajemniczonych. Z gory dzieki

KOLO

2. Data: 2002-01-02 17:17:29

Temat: Re: witamina C ???
Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

kolo wrote:

> Kiedys czytalem, ze witamina C rozklada sie w temperaturze powyzej 60
> stopni Celsjusza i nie warto wciskac cytryny do swiezo zaparzonej
> herbaty.

Nie przejmuj się tym aż tak bardzo. Cytryna w herbacie nie jest istotnym
źródłem kwasu askorbinowego (wit. C), tylko cytrynowego. Witaminę C bierze
się z innych źródeł.

> Jak to sie ma do Coldrexu (Hot Rem) ktory zawiera witamine C
> a trzeba go zalac wrzatkiem??? Bardzo prosze o wyjasnienie tej kwestii
> wtajemniczonych. Z gory dzieki

No cóż, Coldrex jest jednym z wielu leków, które nie mają istotnego
działania leczniczego, więc czy zalejesz go wrzątkiem, czy czymkolwiek
innym, jest sprawą drugorzędną. Kataru (wirusowego) nie leczy nic oprócz
naszego układu immunologicznego - a jak go w tym wspomóc, to dobrze nie
wiadomo. Na ogół wystarczy nie przeszkadzać.

Leszek

3. Data: 2002-01-02 21:49:36

Od: Piotr Krysiak <P...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak na katar bralem ostatnio proszki cirrus (nowosc na rynku) po dwoch dniach
katar zniknal...

4. Data: 2002-01-02 22:18:20

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Krysiak <P...@w...edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@w...edu.pl...
> jak na katar bralem ostatnio proszki cirrus (nowosc na rynku) po dwoch
dniach
> katar zniknal...

I co z tego. Zapewniam Cię, że gdyby powtorzyc ten eksperyment np 10000 razy
w warunkach podwojnie slepej proby to nie byloby zadnego efektu ponad
placebo.
Wbrew pozorom katar przechodzi sam, niezaleznie co weźmiesz.

Pozdrawiam

PiotrMx

5. Data: 2002-01-03 00:44:03

Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| placebo.
| Wbrew pozorom katar przechodzi sam, niezaleznie co weźmiesz.

Jestes w bledzie, bo leki blokujace obwodowe receptory histaminowe H1
powoduja
wyrazne zmniejszenie ilosci wydzieliny z nosa, szczegolnie przy "lejacym
katarze". Sam sprawdzalem na sobie i innych, ze preparaty loratadyny sa w
takiej sytuacji skuteczne.

Pozdrawiam

Wojtek G.

6. Data: 2002-01-03 01:03:44

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojtek G. <w...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a109gm$6ds$...@z...polsl.gliwice.pl...

> [...]
> katarze". Sam sprawdzalem na sobie i innych, ze preparaty loratadyny sa w

To fajnie ze pomogło. jednakze dane oparte na EBM mówia ze nie ma leku który
leczyłby czyli skracał katar. Faktem jest ,że sa leki zmniejszajace objawy
kataru czyli poprawiajace komfort zycia. Nie skracaja jednak czasu trwania
dolegliwości.
jednak Amerykanom wyszlo ze to blokery receptora muskarynowego-jak bromek
ipratropium zmniejszaja dolegliwosci. nasz preparat czyli Atrovent nie jest
zarejestrowany do tego celu. Zreszta trudno jego koncowke wsadzic sobie do
nosa :-).

Pozdrawiam

PiotrMx

7. Data: 2002-01-03 10:09:59

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek G." wrote:

> [...]
> katarze". Sam sprawdzalem na sobie i innych, ze preparaty loratadyny sa w

Pozdrawiam, Wojtku, lecz czy eksperyment ów przeprowadziłeś metodą podwójnie
ślepej próby randomizowanej? Inaczej tę skuteczność możesz między bajki ...

A dodam także, że gdyby katar polegał na laniu wody z nosa, to nie byłby
istotnym problemem. Problem z katarem wynika jednak z ogólnego złego
samopoczucia, swędzenia w nosie, oczach, bólu i suchości gardła, itd. itp. -
część z tych dolegliwości można usunąć lub zmniejszyć lekami objawowymi, ale
nic nie zmieni tego, że człowiek przez określoną liczbę dni ma zmniejszoną
efektywność pracy (rozumianej nie tylko jako aktywność zawodowa) oraz jest
zakaźny dla otoczenia. Czasu tego nie udaje się skrócić żadnym znanym
leczeniem.

Leszek

8. Data: 2002-01-03 14:18:30

Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@i...gov.pl...

> Pozdrawiam, Wojtku, lecz czy eksperyment ów przeprowadziłeś metodą
podwójnie
> ślepej próby randomizowanej? Inaczej tę skuteczność możesz między bajki
Mea culpa, niestety nie :)
> [...]
> efektywność pracy (rozumianej nie tylko jako aktywność zawodowa) oraz jest
> zakaźny dla otoczenia. Czasu tego nie udaje się skrócić żadnym znanym

Zgadzam się ze Tobą, ze loratadyna w katarze nie wpływa na jego skrócenie a
jedynie zmniejsza ilość wydzieliny z nosa, ale uwazam że jest to istotna jej
cecha (przynajmniej dla mnie).
Pozdrawiam
Wojtek G.

9. Data: 2002-01-03 20:05:40

Od: matmaz <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dalszym ciagu nikt nie wyjasnil mi po co w takim razie witamina C w
Coldrex? i czy rzeczywiscie ulega rozkladowi po zalaniu wrzatkiem ?
Skoro rozpad w podwyrzszonej temperaturze, to czy nie jest to
przypadkiem naduzycie producenta zerujacego na nieswiadomosci
pacjentow? Przeciez niestety nie kazdy zna sie na farmacji i ma
zreszta do tego prawo? Bardzo interesuje mnie ta sprawa, poza tym mam
jeszcze pytanie czemu sluzy w organizmie kwas cytrynowy ?
A i jeszcze jedno skoro cytryna nie jest istotnym zrodlem witaminy C
to po jaka cholere pani mgr w aptece mowi mi abym na przeziebienie
przyjal duza dawke witaminy C, albo pil herbatki z duza iloscia
cytryny

pozdrawiam goraco i prosze o wyjasnienie tych spraw KOLO

10. Data: 2002-01-03 20:38:11

Od: masa <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

przciez jak nie mam kataru czyli nie leci mi z nosa i nie mam zadnych objawow a
ktatr jako chorobe jesczze nie wyleczylem ale nie czuje jego skutkow to co to za
roznica
najwazniejsze zeby nie miec objawow....

PiotrMx napisał(a):

> [...]
> placebo.
> Wbrew pozorom katar przechodzi sam, niezaleznie co weźmiesz.

tesy rezydentura
janssen w sieci
syndrom Barlowa(objawowy)
bazy danych
Shilintong - chinski lek na kamien nerkowy ???