Sledzie

1. Data: 2005-01-12 13:46:31

Temat: Sledzie
Od: "Krzysztof" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze o nadsylanie na mojego priva znane Wam a nietuzinkowe przepisy na
potrawy ze sledziem w roli glownej. Na słono, słodko, kwasno w ciescie itd
itp.
Polskie , europejskie i zagraniczne.
Zrobie baze i wszystkim udostepnie.
Ze szkoly pamietam, ze napewno jest okolo 400 roznorodnych przepisow.
A wiec do sledzia - panie i panowie!!
Krzysztof Kraszewski - Gdynia
Ps.
(swieze, solone, marynowane, wedzone-polskie maluchy i inne matiesy)
Takze szprot!

1. Data: 2005-01-12 23:02:23

Temat: Re: Sledzie
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 12 Jan 2005 14:46:31 +0100, "Krzysztof" <k...@o...pl>
wrote:

> [...]
>Krzysztof Kraszewski - Gdynia
>Ps.
>(swieze, solone, marynowane, wedzone-polskie maluchy i inne matiesy)

Sledzie nalezy wypuszczac na wolnosc do morza. Te solone tez

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-01-12 23:07:09

Temat: Re: Sledzie - korzenne
Od: "AW" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

To jest przepis mojej znajomej:

Przepis jest na 1 kg swiezych sledzich tuszek takich bez lbow i
flakow.
Cala reszta moze zostac bo o wiele latwiej sciaga sie skore i wybiera
osci
gdy sa one juz wymarynowane
Zrobic marynate: wlac do rondelka 1 szkl. octu 10%, 1.75 szkl. wody,
1.5
lyzki soli, 2 lyzki cukru, 15 gozdzikow, 5 ziaren pieprzu, 2 listki
laurowe
i zagotowac to wszystko. Gdy marynata ostygnie albo bedzie letnia zalac
nia
sledzie, przykryc talerzykiem i przydusic, tak zeby wszystkie sledzie
byly
pokryte marynata. Zostawic to na 24 godziny.
Po tym czasie zdjac skore, wybrac osci i zrobic ladne fileciki, które
nazely pokroic na ~3 cm kawalki. Ja wyfiletowane kawalki wkladam na
sito na
zlewem zeby odciekly od nadmianu sokow.
Kawalki ukladac w sloiku i na kazda warstwe klasc po kilka rodzynek
(bardzo
dobrze nadadza sie do tego rodzynki, które sa nawet stare i zapomniane
bo
zalegly gdzies w lodowce one i tak napecznieja i puszcza wszystkie
smaki,
a nie rozmokna za bardzo jak swieze). Na kazda warstwe namlec grubo
pieprzu. Gdy sloik jest napelniony zalac to wszystko oliwa i wstawic do
lodowki. Takie sledzie moga stac bardzo dlugo.

Uwagi:
- zbyt długie leżenie w marynacie, albo zbyt mocna marynata powoduje,
że śledzie robią się zbyt miękkie
- smak marynaty jest bardzo ważny, należy go dopasować do swoich gustów
- pieprzu musi być NAPRAWDĘ dużo

AW

1. Data: 2005-01-13 06:28:37

Od: g...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

>(ciach)
Robiłam wielokrotnie podobne śledzie (z takiej zalewy) jako rolmopsy. po
odfiletowaniu były zawijane i spinane wykałaczką, po czym umieszczane w słoju z
przekładaniem cebulką, rodzynkami i kiszonym ogórkiem (mozna ewentualnie dać
ogórek do środla rolmopsów), także ze sporą ilością pieprzu i zalane oliwą.
Mozna jeść po 24 godzinach (muszą się przegryźć).
Gośka
ps. Podawałam niedawno przepis na śledzie po kaszubsku z rodzynkami w śmietanie
(był jakiś wątek o zapachu śledzi). Proszę poszukać.

1. Data: 2005-01-13 07:31:35

Temat: Re: Sledzie[OT]
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sledzie nalezy wypuszczac na wolnosc do morza. Te solone tez

tak sobie pomyslalam na widok tego wątku, jak też biedna Krysią
zatrzęsie...;-)))

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2005-01-13 07:42:13

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson napisał(a):

> Sledzie nalezy wypuszczac na wolnosc do morza. Te solone tez
===
Mordercze zapędy? A mówią, że jarosze są łagodni. Widać guzik prawda.
waldek
===

1. Data: 2005-01-13 08:47:09

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 13 Jan 2005 08:31:35 +0100, "Basia" <b...@o...pl>
wrote:

>tak sobie pomyslalam na widok tego w?tku, jak te? biedna Krysi?
>zatrz?sie...;-)))
>
>pozdrawiam
>Basia

ja tylko tak z oboiwazku przewodniczacego frontu obrony sledzia i
innej dziczyzny :))))

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-01-13 08:49:03

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 13 Jan 2005 08:42:13 +0100, "waldek" <x...@o...pl>
wrote:

>===
>Mordercze zapędy? A mówią, że jarosze są łagodni. Widać guzik prawda.
>waldek
>===

Mordercze to beda do Ciebie jak nie przestaniesz takich glupotek
pisac, ja nie jarosz pelen, ale tez kazdego miesa sie nie imam, a
sledz to niewinna rypka, co lubi w morzu mieszkac. poza
tym...poza tym, to osoby nawet malo wtajemniczone wiedza, JAKi ja
mam stosunek do sledzi, ich zapachu i wygladu po namoczeniu...

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-01-13 10:25:04

Od: "Wojti" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ten przepis już był na grupie ale podaję go jeszcze raz jako combo dla
osób lubiących eksperymentować lub kobiet w ciąży :-)
Śledź w czekoladzie z owocami

Porcja na cztery osoby:
4 filety śledziowe, 100 g gorzkiej czekolady, sok z jednej cytryny, jedno
duże jabłko, suszone owoce, np. śliwki, morele itd.

Filety śledziowe należy dobrze oczyścić, dobrze wymyć i namoczyć w wodzie
przed podaniem. Następnie wyjąć, osuszyć i skropić sokiem z cytryny,
pozostawiając na blisko dwie godziny. Czekoladę rozpuszczamy i dodajemy do
niej starte jabłko.

Filety układamy dekoracyjnie na półmisku, oblewamy sosem czekoladowym i
posypujemy suszonymi owocami. Danie dekorujemy kilkoma listkami świeżej
mięty.

Pozdrawiam
Kucharz Amator
Wojti

1. Data: 2005-01-13 14:50:04

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tak sobie pomyslalam na widok tego wątku, jak też biedna Krysią
> zatrzęsie...;-)))
> pozdrawiam
> Basia

Basiu, nic ise nie martw... ona po powrocie z polski jak nie swoja... sama
za slupem w pewnym momencie wyjechala ze sledziem... i to juz dwa razy, jak
sie nie myle ;-P

Bozenka z Wilna :-)
sloneczna miodzio dziewczyna

rolady
Obiad
jak przytyć!!!!
Jaki tuńczyk do sałatki? - tracę nadzieję ;-(
ryby