Soczewki kontaktowe

1. Data: 2004-08-18 20:01:48

Temat: Soczewki kontaktowe
Od: "Marta" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos mógłby mi udzielić informacji? Zamierzam przerzucić się na soczewki
. Noszę szkła do dali : OL -2,25 ( i cylinder -0,5) OP: -1,75 (cylinder
0.25) . Wynika z tego ,że jestem astygmatyczna:-) Chciałabym nosic soczewki
trzymiesieczne , tak byłoby dla mnie najwygodniej ( najlepiej Baush&Lomb ,
..a może znacie tańsze i dobre?). Może ktos takie nosi i orientuje sie w
cenach , bo u jednego optyka powiedzieli mi ,że soczewki astygmatyczne
kosztuja pare złoty więcej od normalnych , a u innego że 2 razy więcej , a
to juz rożnica. Poza tym powiedziano mi , że jesli jedno oko jest
,,normalne" a drugie astygmatyczne to muszę kupic od razu całe pudełko
skompletowanych dla mnie soczewek ( czyli 4 albo 6) . Pozdrawiam

2. Data: 2004-08-18 21:30:27

Temat: Re: Soczewki kontaktowe
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ,,normalne" a drugie astygmatyczne to muszę kupic od razu całe pudełko
> skompletowanych dla mnie soczewek ( czyli 4 albo 6) . Pozdrawiam

zakladajac, ze nie masz wiekszego astygmatyzmu niz ten, ktory podajesz, i
zakladajac, ze masz dobrana korekcje do pelnej mocy, mozesz nosic szkla
kontaktowe sferyczne, gdyz do 1,25 dptr cylindrycznej soczewki sferyczne
ugna rogowke i astygmatyzm bedzie wyrownany. Wymaga to jednak pewnego
przeliczenia. W zawiazku z powyzszym na jedno oko potrzebujesz moc - 2,5 a
na drugie -1,75 sph. Soczewki Optima FW ( B&L - 3 miesieczne ) sa twardsze,
wiec dobrze zniweluja astygmatyzm.
pozdr.
casus

USG ciemiączka