USG ciemiączka

1. Data: 2004-08-18 19:57:49

Temat: USG ciemiączka
Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

W jakim celu wykonuje się u dziecka 6 miesiećznego USG ciemiączka?

Z góry dzięki za odpowiedź!

Michał

2. Data: 2004-08-18 20:04:35

Temat: Re: USG ciemiączka
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 18 Aug 2004 21:57:49 +0200, Michał Mraczek wrote:

> W jakim celu wykonuje się u dziecka 6 miesiećznego USG ciemiączka?

Nie mam pojęcia:) Zresztą nie wydaje mi się, żeby samo ciemiączko było
specjalnie interesującym obiektem dla badania USG.

Natomiast gdyby chodziło o USG przezciemiączkowe - to do innego. Przez
ciemiączko można zobaczyć jak wygląda mózg - na przykład oceniać
wodogłowie, szukać śladów przebytego krwawienia, zmian pourazowych czy
innej patologii.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2004-08-18 21:35:48

Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie mam pojęcia:) Zresztą nie wydaje mi się, żeby samo ciemiączko było
> specjalnie interesującym obiektem dla badania USG.

Być moze z przejecia zainteresowani nie zrozumieli do końca tego co rzekł do
nich lekarz ;-)

> [...]
> ciemiączko można zobaczyć jak wygląda mózg - na przykład oceniać
> wodogłowie, szukać śladów przebytego krwawienia, zmian pourazowych czy

Ło matko, jak to strasznie brzmi ;-) ZTCW to USG bedzie robione dlatego, że
dzieciątko nie wyciąga rączek do siadania, chcociaż posadzone na kolanie
samo siada. Dlatego ciekawi mnie co oni chcą wykluczyc poprzez USG...

Michał

przepraszam-próba
Bolący paluch u nogi
Prośba o info - chirurgia naczyniowa
Zylaki + nowy laser
czym podnieść sobie ciśnienie i tętno zamiast...