Soja.

21. Data: 2004-03-31 16:41:53

Temat: Re: Soja.
Od: "Wiedźma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cześć Wam !!!
> Co znalazłem nt soi, podaję ku przestrodze (szczególnie dot. to
> wegetarian, którzy znaleźli w soi główne źródło białka. Jajka są
> lepsze, zapewinam. :-)

Ja mysle, ze lepiej byloby ostrzec nie-wegetarian, bo oni przynajmniej
moga kontrolowac, czy jedza soje czy nie. A jak ktos jada wedliny, to
moze sobienawet nei zdaje sprawy,ze wcina soje (podobno jest dodawana do
niektorych wyrobow miesnych). Wiec lepiej sam sie miej na bacznosci;-)

pzd. Wiedzma

22. Data: 2004-03-31 17:56:43

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

jangr w wiadomości news:c4ebft$2p5$1@nemesis.news.tpi.pl pisze:

> Nie chrzańcie. Wielu znajomych wegetarian wcina wyroby z soi z
> hipermarketów takie jak kotlety sojowe, sosy sojowe, chleb z soją i
> inne sojowe przysmaki. I nie tylko wegetarian.

Wiec ostrzegaj swoich znajomych. Co do problematycznej szkodliwosci soi:
rozsadni wegetarianie i niewegetarianie zapewne nie zjadaja jej wiecej, niz
przecietny optymalny pochlania weglowodanow, wiec o co to larum? Chyba ze
troszczysz sie o tych, ktorzy wierza we wszystko, co zobacza w reklamie lub
przeczytaja w gazecie brukowej i pozniej wyglupiaja sie jedzac po kilogramie
jablek czy przetworow sojowych dziennie.

23. Data: 2004-03-31 18:01:55

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W takim razie w imieniu polskich wegetarian bardzo proszę o nie
> przynudzanie już w kółko tym samym artykułem, albo o tej samej tematyce.
> Już widzieliśmy kilka/naście/dziesiąt razy.
> Sami tez potrafimy znaleźć.

no coz, wegetarianie nie zaluja sobie powtarzanie w kolko tych samych
argumentow anty DO, wiec dlaczego innym tego zabraniasz? A poza tym na psw
czesto wspominacie (wegetarianie) o wyrobach w oparciu o soje, awiec jest
problem

> Sowa - co uważa że to nie wegetarianie akurat krzywdę sobie robią. :)

a skad wiesz?

Jurek

24. Data: 2004-03-31 18:03:30

Od: "Adamo 2." <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:c4f0n3$9ca$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> przeczytaja w gazecie brukowej i pozniej wyglupiaja sie jedzac po
kilogramie
> jablek czy przetworow sojowych dziennie.

Jeszcze był miód, jakoś chyba duży słoik na tydzień... ;)))

Pozdrawiam,
Adam

25. Data: 2004-03-31 18:06:15

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Adamo 2. w wiadomości news:c4f15o$i5u$1@opal.futuro.pl pisze:

> Jeszcze był miód, jakoś chyba duży słoik na tydzień... ;)))

Nie znasz litosci.

26. Data: 2004-03-31 18:09:28

Temat: Re: Jangar
Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ty przypadkiem nie jestes po prostu prymitywnym glupcem?

przeczytalem wszystkie twoje posty w tym watku, i poza inwektywami i
"wycieczkami" osobistymi to nic na temat. Czy to ma byc dyskusja
merytoryczna i na "poziomie"?

Jurek

27. Data: 2004-03-31 18:27:58

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawe, kto to taki. Cięgle te mity o wegetarianach jedzących soję na
> wiadra...

wystraczy troche poczytac na stronach propagujacych wegetarianizm i
informacji o sojowej przyszlosci dla rodzaju ludzkiego bez liku

> A teraz powiedz mi, ile wynosi średnie spożycie przetworów sojowych na
> dobę w Polsce. Pół kilograma? Kilogram? Pięć kilogramów? Masz jakieś
> dane na temat różnicy w spożyciu soi w Polsce a Japonii i Chinach?

to kazdy moze sobie poszukac jak go to interesuje, a na psw co raz to jakis
watek o soi , ostatnio o jajecznicy z soi (oczywiscie bez jajek).

W nawiazaniu do twojej lektury rozsmieszajacej (biochemia Harpera) , to
pragne doniesc ze we wszystkich uczelniach do programow ktorych udalo mi sie
dotrzec, w/w Biochemia Harpera jest w programie (zadnych wyjatkow nie
bylo!). Prawda jest ze "szkoly" opuscilem juz wiele lat temu, ale nie
przypominam sobie zeby w programach umieszczano pozycje do zapoznania sie
tylko i wylacznie w celu rozsmieszania studentow. Dwie studentki w rodzinie
potwierdzaja ze nie ma w programie pozycje "do smiechu"

Jurek

28. Data: 2004-03-31 19:25:34

Od: "klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

"jurek" <g...@o...pl> wrote in message news:c4e80q$cic$1@inews.gazeta.pl...

> Dlaczego mity? Z wypowiedzi polskich wegetarian mozna wyciagnac wniosek ze
> soja nie jest zbyt popularna. Ale na tzw. zachodzie opedzic sie nie mozna
od
> wyrobow sojo-pochodnych. Na duzym stoisku z produktami dietetycznymi czy
> "bio" , grubo ponad polowa proponowanych produktow jest oparta na soi.

co nie oznacza ze z takich stoisk w wiekszosci korzystaja
wegetarianie.........
:-)
pozdrawiam
aducha

29. Data: 2004-03-31 19:34:45

Temat: Re: Jangr
Od: "annaklay " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

jurek <g...@o...pl> napisał(a):

> przeczytalem wszystkie twoje posty w tym watku, i poza inwektywami i
> "wycieczkami" osobistymi to nic na temat. Czy to ma byc dyskusja
> merytoryczna i na "poziomie"?

> Jurek

Ooo, widze ze jestes chyba specjalnie przeszkolony przez sekte opty w
zakresie stawania w obronie "pokrzywdzonych optydietowiczow".
Jak sie ta funkcja u was nazywa? Optyadwokat czy optyszarik?

30. Data: 2004-03-31 19:45:40

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ooo, widze ze jestes chyba specjalnie przeszkolony przez sekte opty w
> zakresie stawania w obronie "pokrzywdzonych optydietowiczow".
> Jak sie ta funkcja u was nazywa? Optyadwokat czy optyszarik?

w dalszym ciagu nie na temat i "wycieczki" osobiste.
Ale nie martw sie, bardzo szybko dostaniesz wsparcie od stalych
"potakiewiczow"

Jurek

jeszcze 15...
zorganizowana grupa