Sól Julian cd

1. Data: 2006-06-11 15:12:05

Temat: Sól Julian cd
Od: "SJ" <s...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pisałem już tutaj o soli Julian. Okazuje się -niedostępna. Mam jej kilogram
[zapasy dobrych ludzi] i ......pycha ! Niebo w gębie ! Szał!.I tak sobie
myślę. Czy nie ma w sprzedaży normalnej soli kopalnianej tylko jakaś sypka ,
gorzka jodowana , bez smaku i ochydnie gorzka ?! Potrawy przy kopalnianej
mają normalny smak , a nie gorzko-ochydny.Może jakieś inne rodzaje soli
jeszcze istnieją [bardziej "zjadliwe"] prócz tej tradycyjnej ?
Robol

2. Data: 2006-06-11 15:35:59

Temat: Re: Sól Julian cd
Od: " " <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

SJ <s...@T...pl> napisał(a):

> [...]
> mają normalny smak , a nie gorzko-ochydny.Może jakieś inne rodzaje soli
> jeszcze istnieją [bardziej "zjadliwe"] prócz tej tradycyjnej ?

Właśnie, gdzie sie podziała sól Juliana. Była super. Nie wiem, czy dobrze
pamiętam, ale chyba sól Juiana była z kopalni w Bochni. Dlaczego zniknęła.
Miała bardzo dużo mikroelementów. Sól kamienna z Kłodawy tak mi nie smakuje
jak tamta.

3. Data: 2006-06-11 15:58:42

Temat: Re[2]: Sól Julian cd
Od: m...@e...pl (Monika A. Kowalczyk) szukaj wiadomości tego autora

Tak, sól ortograficzna ;-)

> Nie wiem, czy dobrze
> pamiętam, ale chyba sól Juiana była z kopalni w Bochni. Dlaczego zniknęła.

Może dlatego, że się skończyła? W Bochni od 25 lat nie wydobywa się
soli. Wyprzedano zapasy i otwarto uzdrowisko.

MAK

--------------------
W polskim Internecie są setki milionów stron. My przekazujemy Tobie tylko najlepsze z
nich!
http://katalog.panoramainternetu.pl/

4. Data: 2006-06-11 16:00:01

Od: "SJ" <s...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pamiętam, ale chyba sól Juiana była z kopalni w Bochni. Dlaczego zniknęła.
> Miała bardzo dużo mikroelementów. Sól kamienna z Kłodawy tak mi nie

Niestety ale już od lat niedostępna [kopalnia nie wydobywa]. Wyjaśniłem to
na grupach. Piszesz o Kłodawie? Można ją kupić w typowych sklepach ?
A na przykład we Wrocławiu ?

Robol

5. Data: 2006-06-11 22:37:01

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SJ" <s...@T...pl> napisał w wiadomości
> mają normalny smak , a nie gorzko-ochydny.Może jakieś inne rodzaje soli
> jeszcze istnieją [bardziej "zjadliwe"] prócz tej tradycyjnej ?

Sól z Morza Irlandzkiego która zostaje na skórze, jak wyschniesz po
kąpieli:) A woda cieplutka:)

pozdr

cherokee

6. Data: 2006-06-12 10:40:56

Od: "Atunia " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

SJ <s...@T...pl> napisał(a):

> Niestety ale już od lat niedostępna [kopalnia nie wydobywa]. Wyjaśniłem to
> na grupach. Piszesz o Kłodawie? Można ją kupić w typowych sklepach ?
> A na przykład we Wrocławiu ?

Jeśli za typowe uznasz Tesco na Długiej, to owszem. Tylko jest jeden myk, otóż
najbardziej widoczna jest sól jodowana, z antyzbrylaczem. Tej kłodawskiej już
trzeba poszukać, jest jakieś dwa przedziały dalej za tą normalną. I tam masz
do wyboru sól morską, kłodawską, panwiową z Ciechocinka...

Atunia

7. Data: 2006-06-12 15:06:21

Od: "SJ" <s...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Atunia " <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
masz
> do wyboru sól morską, kłodawską, panwiową z Ciechocinka...

Serdeczne dzięki. Kłodawska to już wiem. A może jeszcze ktoś mi przybliży
temat soli morskiej i panwiowej z Ciechocinka - bom całkiem zielony w
temacie.
To jest sól jadalna? Jakie ma właściwości, smak ?

Robol

8. Data: 2006-06-12 19:11:57

Od: "Atunia " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

SJ <s...@T...pl> napisał(a):

> [...]
> temacie.
> To jest sól jadalna? Jakie ma właściwości, smak ?

O morskiej się nie wypowiem z doświadczenia, ponoć zdrowsza i w wielu
przepisach radzą ją stosować. A ta ciechocińska to fajna, według mnie bardziej
chrupiąca a mniej kamienna od kamiennej. No i chyba nie czuję w niej
antyzbrylacza. Wadą jest to, że nie przełazi przez dziurki w solniczce,
przynajmniej w mojej.

Atunia

9. Data: 2006-06-29 19:34:48

Od: " jagoda85" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Atunia <a...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> przynajmniej w mojej.
>
> Atunia
>
> Do takiej soli musisz mieć młynek i po kłopocie.

prawdziwa owsianka
Nazwy
Czerwony barszcz kiszony - coś nie tak z nim ;-(
mam do sprzedania szuflady i półki do lodówki Indesit C 233 L
KAPUSTKA