Spadaj Sw. Mikolaju!

1. Data: 2003-12-12 07:18:36

Temat: Odp: Odp: Odp: Spadaj Sw. Mikolaju!
Od: "Smerf" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych

> Na tym poziomie - zgoda. Ale czy aby na pewno wyjeżdząją z Polski
> akurat ci "co nie mają co do garnka włożyć"?

Widzisz pochodzę z dość charakterystycznego społecznie regionu (Śląsk,
Opolszczyzna).
Sprawa na 'poniemieckich' wioskach wyglada tak:
- młodzeż w większości po podstawowóce szybciutko do zawodówki i do Holandii
albo Niemiec.
- niejednokrotnie wyjezdzaja tez ludzie ktorzy maja swoje rodziny a których
los ukarał utratą pracy.

Wyobraż sobie teraz życie tych osób - żona, rodzina w Polsce a tato za
granicą pojawia się w domu raz na dwa miesiące.

Smerf

Ps. Oczywiscie niekoniecznie są to osoby, które nie mają co 'do garnka
włożyć', ale w wiekszosci są to osoby, które wyjezdzaja tylko i wylacznie z
pobudek materialnych.

1. Data: 2003-12-12 07:25:52

Temat: Odp: Spadaj Sw. Mikolaju!
Od: "Smerf" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pyzol <n...@s...ca> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:brak8u$1d5k5$2@ID-
> pijaczek spod budki z piwem w Picimiu Dolnym, badz niejaki Uojciec R.
Upadly
> Marszalek L.. czy Piekny Romus z LRP. Ze o Olu, co to "walczyl z
> komunizmem" ( wczoraj na BBC slyszalam

Dżizys, nie upraszczaj tak!!
Przeciez wiadomo ze nie chodzi o faceta spod budki z piwem.

Swoją drogą, był ktoś z Was moze w Londynie?
Niejednokrotnie w mniej bogatych dzielnicach mozna spotkać tzw. 'polskie
sklepy', czesto z kolegą zajezdzalismy tam, by po grze w tenisa zjejsc na
sniadanie prawdziwą polską galaretke z golonki :)
Te sklepy w wiekszosci wygladaja jak te polskie zprzed dwudziestu lat!!
Po prostu osoby, które je prowadzą wydaje mi sie własnie 20 lat temu
wyjechały z Polski otworzyły swoj własny biznes, podobny do tego w kraju i
co??
Czas sie zatrzymał, absolutnie zadnego postepu.
Jezeli chcecie zobaczyc sklepy z czasów polskiego komunizmu zapraszam na
Hammersmith :)

Wiec Pyzol, moze Twoje wyobrazenie o Polsce - jezeli sie sprowadza tylko do
faceta spod budki z piwem, czy kolejnego skorumpowanego polityka tez jest w
duzej mierze ograniczone?

Smerf

1. Data: 2003-12-12 07:27:45

Od: "Smerf" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pyzol <n...@s...ca> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:brajkf$1ar4b$1@ID-

> Tutaj tez swieta sa b. rodzinne, tez ludzie chodza na pasterke, choc
zamiast
> Wigilii raczej celebruja uroczysty obiad ( wieczorem) w Boze Narodzenie.

Nie żyłem nigdy w USA, jednek bywałem w krajach, gdzie w wigilie wszyscy
napierali na dyskotekę.

Pozatym drogi Pyzolu musisz przyznac ze zyjesz w iscie polskiej czesci
hameryki.

Smerf

1. Data: 2003-12-12 18:10:44

Temat: Re: Odp: Spadaj Sw. Mikolaju!
Od: Marsel <m...@...czta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Smerf, <brbqdq$bfs$1@news.onet.pl>
[...]

> Czas sie zatrzymał, absolutnie zadnego postepu.
> Jezeli chcecie zobaczyc sklepy z czasów polskiego komunizmu zapraszam na
> Hammersmith :)

Do czegoz to juz doszło... cholera, zeby Polak zakupy w polskim
sklepie mogl robic tylko w... Londynie, a tu, we Warszawie, zmuszony
byl kupowac w tych zagranicznych... i dzie tu logika!?

1. Data: 2003-12-12 19:11:30

Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Spadaj Sw. Mikolaju!
Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 12 Dec 2003 08:18:36 +0100, "Smerf" <s...@p...onet.pl>
wrote:

>Wyobraż sobie teraz życie tych osób - żona, rodzina w Polsce a tato za
>granicą pojawia się w domu raz na dwa miesiące.

Tak, słyszałem o tym zjawisku.

>Ps. Oczywiscie niekoniecznie są to osoby, które nie mają co 'do garnka
>włożyć', ale w wiekszosci są to osoby, które wyjezdzaja tylko i wylacznie z
>pobudek materialnych.

Tak właśnie mi się wydaje: z reguły to pobudki materialne skłaniają
ludzi do takich wyjazdów. Odbywa się to mz *kosztem* ich komfortu.

--
Amnesiak
------

1. Data: 2003-12-12 22:28:01

Temat: Re: Spadaj Sw. Mikolaju!
Od: "kaska" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli rzeczywiscie chcesz sie czegos nauczyc, to nauczysz sie,ze wszyscy
> moga byc   s w o i. Dla mnie, w kazdym razie znacznie bardziej   s w o j i
> sa moi koledzy z pracy, biali, Azjaci, Aboyrygeni, , czy Afroamerykanie niz
> pijaczek spod budki z piwem w Picimiu Dolnym, badz niejaki Uojciec R. Upadly

ty to wogole Kaska jakas anty polska jestes. pamietam "klotnie" z toba na temat
Czarnych a ty zaczelas atakowac polskie spoleczenswto w Chicago.

wstydzisz sie Polski czy jak?

Kaska

1. Data: 2003-12-13 02:43:13

Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Amnesiak"
> Sievodnia ja abiedał w czias dnia. ;-)

Najpiekniejszy jezyk na swiecie.

Kaska

1. Data: 2003-12-13 02:51:49

Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Smerf" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> Pozatym drogi Pyzolu musisz przyznac ze zyjesz w iscie polskiej czesci
> hameryki.

Drogi Smerfie, w ogole nie zyje w Ameryce - chyba,ze mowimy o kontynencie.
Zyje w Kanadzie, w jej samym srodeczku, nie mam zadnych prywatnych kontaktow
z Polakami. Te Swieta i pasterki, to tubylcy, chrzescijanie najrozmaitszych
wyznan ( choc pasterki, to oczywiscie tylko katolicy). O mojej okolicy jest
chyba ze cztery koscioly ( wszystkie na odleglosc pieszkom), wszystkie
pelne ludzi w okresie Swiat ( zapakowane parkingi).
Ja sama do zadnego kosciola nie uczeszczam, nie przepadam za religiami
zorganizowanymi.

A wiecie do czego mnie te rozmowy tutaj o Swietach natchnely? Do choinki ze
swieczkami! Moi kanadyjscy rowiesnicy juz czegos takiego nie znaja! Nie mam
pojecia jak to zrobie, ale zrobie, na pewno! Jutro mam wolne, trzeba
podlaczyc swiatla na zewnatrz domu, wszyscy sasiedzi juz zapalaja swoje.
Wiesz jak tutaj psiepsiepieuknie swiatelka w sniegu mrugaja? Cale miasto
wyglada jak jedna choinka.

Kaska

1. Data: 2003-12-13 09:14:13

Od: "... z Gormenghast" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pyzol" w news:brdus7$2f1hk$2@ID-192479.news.uni-berlin.de...
/.../

> [...]
> pojecia jak to zrobie, ale zrobie, na pewno! Jutro mam wolne, trzeba
> podlaczyc swiatla na zewnatrz domu, wszyscy sasiedzi juz zapalaja swoje.

Lada moment zapalimy lampli na naszej choince w psphome.
Na stronie głównej juz jest zwiastunek.
A pod właściwą choinką będzie mozna składać prezenty / życzenia
"między nami grupowiczami :))", które... najlepiej by było poskładać
wcześniej, i odsłonę wszystkiego zrobić w najbardziej odpowiednim
momencie - tak jak w życiu...

All
--
http://www.psphome.htc.net.pl - serwis www grupy dyskusyjnej pl.sci.psychologia
http://www.psphome.htc.net.pl/motywacyjny.html - jeśli masz jakiekolwiek kłopoty

1. Data: 2003-12-13 12:56:21

Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
do
> faceta spod budki z piwem, czy kolejnego skorumpowanego polityka tez jest

Mowilismy o Swietach. Zaprotestowalam wobec stwierdzenia, ze polskie swiata
sa jakies l e p s z e. Nie sa. Sa takie same. Moje wyobrazenie o Polsce
nie ogranicza sie do faceta spod budkiz piwem ani li tylko do Ola, to tylko
byla uwaga a propos tego co swojskie. Tak w Polsce jak i tutaj jest b.
wiele zjawisk, ludzi, spraw, ktore sa mi zupelnie nieswojskie. Natomiast
bardzo swojscy sa dla mnie rozni, wybrani ludzie z innych krajow, kultur.
Zalezy co kto swojskoscia nazywa.

Przy takich doswiadczeniach, i swieta sa calkowicie swojskie, niezaleznie od
tego, gdzie sie je przezywa. M.in niezwykle swojskie jest dla mnie
niewsadzanie do szufladek ludzi, z ktorymi rozmawiam i niedorabianie im
geby - np. polonijnej, wedle wlasnych wyobrazen, wypracowanych na podstawie
widoku sklepu w tradycyjnej starej tzw. 'polskiej" dzielnicy Londynu.
"Swojskosc" takich zabiegow budzi we mnie sprzeciw, niezaleznie od tego iz w
Polsce, zdaje sie, nadal sa one dosc powszechne. No, wynarodowilam sie,
kurka wodna!;)
Kaska

czas pomiędzy postawieniem trywialnego problemu a udzieleniem odpowiedzi
Sprostowanie
erytrofobia
erytrofobia
dowcip psychologiczny