Spadaj Sw. Mikolaju!

1. Data: 2003-12-10 02:50:52

Temat: Spadaj Sw. Mikolaju!
Od: "kasia" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie lubie swiat.
Przestalam czuc ducha Bozego Narodzenia. Pobyt w Stanach zabil go chyba
zupelnie. Nie widze nic poza ogromna presja kupowania prezentow. W sklepach
ludzi od zawalenia, a ja unikam tlumow jak ognia wiec kupowanie prezentow
kojarzy mi sie raczej z koszmarem niz z jakakolwiek przyjemnoscia.
Nie wiem kiedy to sie stalo?
Jako mala dziewczynka caly rok czekalam z wytesknieniem na Boze Narodzenie.
Ten specyficzny klimat, radosc z prezentow (jakiekolwiek one by nie byly),
bliskosc rodziny i fajne bajki w telewizij.
Kiedy to utracilam? Nie wiem, Boze, nie wiem...
Patrze na te ozdobione lampkami drzewka na ulicy, wystawy sklepow z ktorych
gapia sie na mnie dziadki do orzechow i lukrowane pierniki. Przerazaja mnie...
Czuje sie bardzo sama i bardzo sie boje.

1. Data: 2003-12-10 03:31:22

Temat: Re: Spadaj Sw. Mikolaju!
Od: "zielsko" <zielsko_p@WYTNIJ_TOtlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 10 Dec 2003 03:50:52 +0100, kasia wrote:

> ktorych gapia sie na mnie dziadki do orzechow i lukrowane pierniki. Przerazaja
> mnie... Czuje sie bardzo sama i bardzo sie boje.

A czego się boisz? Że Jezus się nie narodzi?
Jak jest istota i treść tychże Świąt? Czy różnią się od 11 listopada?
Paweł Zioło GnuPG:09504E96 http://fotozielsko.prv.pl
jestem kołem, którego środek jest wszędzie, a obwód nigdzie

1. Data: 2003-12-10 03:40:32

Od: "darek miauu" <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kasia <m...@y...com> napisał(a):

> Nie lubie swiat.
> Przestalam czuc ducha Bozego Narodzenia. Pobyt w Stanach zabil go chyba
> zupelnie. Nie widze nic poza ogromna presja kupowania prezentow.

No to doskanale rozumiem, bo sam, gdy pare razy spedzałem swieta na
obczyznie czulem sie podobnie. Wszyscy tylko kupuja i kupuja. Jakby o niczym
innym nie marzyli. Jedyny temat do rozmow - zakupy. Miejsce spotkan - domy
towarowe. Zglupiec mozna.

Nie wiem od jak dawna w tym Chicago siedzisz, ale u nas tez troche sie na
glowe zaczelo przewracac, wiec i atmosfera swiat nie ta co kiedys. Nadal
jednak lepiej, niz w USA. Jak Ci bedzie bardzo zle, to biegusiem do Polski
na swieta.

Komercja zjadla Gwiazdke, Kasiu.

Pozdrawiam i radosci zycze,
Darek.

1. Data: 2003-12-10 13:35:14

Od: "rentoon" <A...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mysle ze tu nie chodzi o dawna atmosfere ktora nie wiesz kiedy zatracilas
... jaka szkoda.
Tu chodzi o to ze nie jestes juz dzieckiem a dorosli czuja inaczej swieta.
Porozmawiaj z doroslymi, czy czekaja caly rok na gwiazdke ... swieta sa
takie same jak zawsze, to ludzie sie zmieniaja, dzieci w tych czasach bardzo
czuja swieta, maja lepsze prezenty, specjalne bajki i pelno kolorowych
swiatelek dokola- tego tez kiedys niebylo.
Post pod tytulem " ja chce znowu byc dzieckiem "

1. Data: 2003-12-10 22:05:14

Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"darek miauu" <t...@N...gazeta.pl> wrote in message
> Komercja zjadla Gwiazdke, Kasiu.

STRRRRRRRRRRRRRRRRRASZNE!

Nie ma to jak bylo w PRLu- nikt nie kupowal, nikt o prezentach nie myslal,
tylko wszyscy o Dzieciatku.

Kon by sie usmial.

Kaska
( 16 Gwiazdka na tym Strrrrrasznym Zachodzie:)

1. Data: 2003-12-11 08:05:29

Temat: Odp: Spadaj Sw. Mikolaju!
Od: "Smerf" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jezeli mialabys wybrać, przy założeniu, że warunki życia miałabyś identyczne
to gdzie wolałabyś mieszkać?

Smerf

1. Data: 2003-12-11 11:55:00

Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Smerf" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> Jezeli mialabys wybrać, przy założeniu, że warunki życia miałabyś
identyczne
> to gdzie wolałabyś mieszkać?

Kogo pytasz?
Ja z pewnoscia wolalabym mieszkac tu gdzie mieszkam ( tzw. warunki w Polsce,
zapewne mialabym "lepsze" lub nawet znacznie "lepsze", jakkolwiek nie bardzo
wiem co przez owe warunki rozumiesz).

Kaska

1. Data: 2003-12-11 13:08:08

Od: "Smerf" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pyzol <n...@s...ca> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:br9lv0$subd$1@ID-

> Kogo pytasz?

Tak pytałem Ciebie.

> [...]
Polsce,
> zapewne mialabym "lepsze" lub nawet znacznie "lepsze", jakkolwiek nie

Nalezysz w takim razie do mniejszosci. Wydaje mi sie ze wiekszosc osob
wyjezdza na zachod 'za chlebem', by podwyzszyc swoj komfort zycia,
niejednokrotnie zostaja zmuszeni do wyjazdu.
Potem tesknia i klna ze swiat taki zly

Jestem niewatpliwie osoba ktora nie moglaby mieszkac 'gdzies tam'. Dlatego
taka alternatywa dla mnie to koszmar.

A koszmar tworzy min.atmosfera ktora niewatpliwie nasz kraj jest
nacechowany.
Np. bardzo rodzinne swieta, uroczysta wigilia, siano pod obrusem, pasterka
itp.

Pozdry
Smerf

1. Data: 2003-12-11 13:48:01

Temat: Re: Odp: Spadaj Sw. Mikolaju!
Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 11 Dec 2003 14:08:08 +0100, "Smerf" <s...@p...onet.pl>
wrote:

>Nalezysz w takim razie do mniejszosci. Wydaje mi sie ze wiekszosc osob
>wyjezdza na zachod 'za chlebem', by podwyzszyc swoj komfort zycia,

Czyżbyś sprowadzał "komfort życia" to warunków materialnych tegoż?

--
Amnesiak
------

1. Data: 2003-12-11 14:03:36

Temat: Odp: Odp: Spadaj Sw. Mikolaju!
Od: "Smerf" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych

> Czyżbyś sprowadzał "komfort życia" to warunków materialnych tegoż?

Wdł piramidy potrzeb Maslova - jak najbardziej.
Jezeli ktos w Polsce nie ma co do garnka włożyć to komfort zycia jest
ulepszony dolarami za które moze kupic pozywienie.

Wiec na tym poziomie potrzeb odpowiedz brzmi - tak

Smerf

czas pomiędzy postawieniem trywialnego problemu a udzieleniem odpowiedzi
Sprostowanie
erytrofobia
erytrofobia
dowcip psychologiczny