Spadochronowa zastawka mitralna [shortened]

1. Data: 2004-11-10 18:25:32

Temat: Spadochronowa zastawka mitralna [shortened]
Od: "Mateusz Keler" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Byłem na usg serca, wcześniej przebywawszy w szpitalu na niedobór potasu (po
ataku):

Rozpoznanie wstępne: częstoskurcz napadowy.
Relacje komór, przedsionków i spływy naczyń: prawidłowe
Położenie Ao względem kręgosłupa: lewostronne
Ao: 2,85 cm, zastawka: trzypłatkowa
LV: 4,27 / 2,96 cm w LV pojedynczy mięsień brodawkowy wydłużony
% SF: 30,7
IVS: 0,8 cm, ruch: prawidłowy
IAS: szczelna
RV: 2,37 cm
LVPW: 0,8 cm
LA: 2,78 cm
RVW: 0,4 cm
PA: 2,90 cm, zastawka: prawidłowa
MFV Ao wstępująca: 1,06 m/s, zstępująca: 1,57 m/s
MFV PA: 2,9 m/s
MV: wyraźnie ugięcie tylnego płatka do LA
TV: prawidłowa MFV: 0,75 m/s

Wnioski: Ze względu na istnienie zastawki mitralnej spadochronowej pozostaje
w obserwacji w Poradni Kardiologicznej.

Wiek 17lat. Waga 62. Wzrost 170cm.

Moje zapytania:
1. Jak rozumieć wyniki badań, frapują mnie moje wyniki, może wystarczy jakiś
klarowny link do poczytania o tym?
2. Co mogę oczekiwać od medycyny XXI wieku?
3. Czy w wyniku tej choroby mogę liczyć na coś ze strony endokrynologii?
HGH, anaboliki? Jestem osobą o bardzo chudych przedramionach, małych
dłoniach i jałowym
wzroście (170cm), zdaje się, że gdybym nie trenował, byłbym większym
nieszczęśnikiem.
4. Czy owe przypadłości rzeczywiście mogą po pewnym czasie się "uspokoić" i
będę mógł znów chwycić za sztangę?

Dziękuję, pozdrawiam.
Mateusz.