Okulista - Casusie przeczytaj prosz

1. Data: 2004-11-10 16:43:47

Temat: Okulista - Casusie przeczytaj prosz
Od: "Docia" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

jeżeli byłaby taka możliwość chciałabym uzyskać wskazówki co do dalszego
postępowania:

kobieta lat 55 (moja teściowa) od b. dawna lecząca się w związku z
odklejająca się siatkówką. Do tej pory nie udało się określić przyczyny
odklejania, a w zasadzie stwierdzono że przyczyn medycznych leżących w samym
oku brak, być może sprawa nerwowa.

Ta długoletnia już sprawa prowadzona jest przez lekarza w Sieradzu,
konsultowana był w klinice w Poznaniu oraz u będących na konsultacjach
lekarzy radzieckich w Poznaniu - nie znam niestety nazwisk.

W chwili obecnej tj. w niedzielę, mama męża zaniewidziała na jedno oko i
dopiero dziś się przyznała a niestety nie mieszkamy razem :(. Lekarz
stwierdził "prawdopodobnie" odklejenie się siatkówki (powiedział że tak to
wygląda). Skierował na USG, co dale nie wiemy. Zasugerował że może to być
również podłoże nowotworowe.

Bardzo, bardzo proszę o wskazówki:

- czy liczy się czas

- jakie badania można zrobić żeby wykluczyć nowotwór i próbować zdiagnozować
przyczynę odklejenia a jakie badania mogą zaszkodzić?

- z kim moglibyśmy przypadek skonsultować, do kogo na dalsze leczenie się
udać (optymalnie Wrocław, Łódź, Warszawa, Poznań lub inny ośrodek w którym
znajdziemy osobę mogącą w tej sprawie pomóc)?

- czy wzrok można jeszcze uratować?

Jeżeli ktoś mógłby udzielić nam jakichś wskazówek to bardzo proszę o
informację bo jesteśmy w "lekkim" stresie.

Przed nami dłuugi weekend nie wiem czy w piątek uda nam się cokolwiek
załatwić jeszcze, a boimy się żeby nie było za późno.

pozdrawiam

Dorota

2. Data: 2004-11-10 20:03:23

Temat: Re: Okulista - Casusie przeczytaj prosz
Od: "Docia" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

jeżeli mogę coś uzupełnić

na USG wyszło że to rozwarstwienie siatkówki i dalej nic nie wiem :(

Dorota

3. Data: 2004-11-11 08:47:05

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odklejająca się siatkówką. Do tej pory nie udało się określić przyczyny
> odklejania, a w zasadzie stwierdzono że przyczyn medycznych leżących w

Nie istnieje odklejenie sie siatkowki z przyczyn nerwowych. Generalnie nie
ma znaczenia dlaczego tak sie stalo, tylko czy sie stalo i co trzeba robic.
Jesli to jest odklejenie siatkowki - to operowac.

> Ta długoletnia już sprawa prowadzona jest przez lekarza w Sieradzu,
> konsultowana był w klinice w Poznaniu oraz u będących na konsultacjach
> lekarzy radzieckich w Poznaniu - nie znam niestety nazwisk.

? cos mi tu nie gra - wszyscy ogladaja i nic nie robia? jesli jest diagnoza
odklejenia siatkowki to dlaczego nie operowali?
Chyba, ze chodzi o inne diagnozy - rozwarstwienie siatkowki, odklejenie
tylnej czesci ciala szklistego itp.

> [...]
> wygląda). Skierował na USG, co dale nie wiemy. Zasugerował że może to być

Nie rozumiem - od niedzieli objaw i jeszcze z tym nic sie nie robi? Jesli
USG potwierdza zmiany - to jaka decyzja okulistow?

> Bardzo, bardzo proszę o wskazówki:
>
> - czy liczy się czas

TAK

> - jakie badania można zrobić żeby wykluczyć nowotwór i próbować
zdiagnozować
> przyczynę odklejenia a jakie badania mogą zaszkodzić?

USG. Przyczyna niewazna dla samego faktu odklejenia siatkowki, ale...jesli
podloze nowotworowe, to specjalisci wiedza co robic! Nie ma badan, ktore
szkodza temu stanowi.

> - z kim moglibyśmy przypadek skonsultować, do kogo na dalsze leczenie się
> udać (optymalnie Wrocław, Łódź, Warszawa, Poznań lub inny ośrodek w którym
> znajdziemy osobę mogącą w tej sprawie pomóc)?

Klinika Okulistyczna AM w Poznaniu - prof. Petzoldowa, dr Karolczak -
Klinjika specjalizuje sie w odklejeniach siatkowki i innych schorzeniach dna
oka. Jesli potwierdziloby sie nie daj Boze podloze nowotworowe - Klinika
Okulistyczna CMUJ w Krakowie.

> - czy wzrok można jeszcze uratować?

Nie wiem ile widzi i jaki jest stan obiektywny, wiec nie znam odpowiedzi. Na
pewno - im dluzsze zwlekanie tym szanse mniejsze.

> Jeżeli ktoś mógłby udzielić nam jakichś wskazówek to bardzo proszę o
> informację bo jesteśmy w "lekkim" stresie.

Zrobione.

> Przed nami dłuugi weekend nie wiem czy w piątek uda nam się cokolwiek
> załatwić jeszcze, a boimy się żeby nie było za późno.
> pozdrawiam
> Dorota

mam nadzieje, ze dacie rade i zrobicie cos wzglednie szybko.

pozdr.

casus

"wzmacniacze"
narkoza u 2 latka