Sprzet do kuchni ...

1. Data: 2001-09-18 11:31:40

Temat: Sprzet do kuchni ...
Od: "Jazz" <j...@g...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Moze ma to malo zwiazku z gotowaniem (choc nie do konca :) bo oprocz tego ze
trzeba COS gotowac, nalezaloby takze miec na czym :) ).
Wkrotce czeka mnie wykanczanie kuchni i ... chcialem posluchac porad madrych
ludzi z listy na temat sprzetu kuchennego. Jaki polecacie. Nie mam jakiegos
szczegolnego przywiazania do konkretnych firm choc np. od pewnego czasu mam
prosta ale niezla lodowke MasterCook'a i ja sobie chwale. Duzy dylemat mam z
kuchnia. Sporo osob poleca mi ceramiczne ale nie ma tu mowy o wok'u. A moze
taka mieszana?
A jaki okap? ... Glownie interesuja mnie te dwie rzeczy (kuchnia + okap)
oraz rzecz nie zwiazana z kuchnia ale ... mowie o pralce.

Dzieki z gory za wszelkie madre rady
Pozdrawiam
Jacek

1. Data: 2001-09-18 13:27:48

Temat: Re: Sprzet do kuchni ...
Od: "Vefour" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

trudne pytania ..... IMO:

1. jak chodzi o płytę grzejną najlepszy jest wciaz gaz - szybko nagrzewa i
co najwazniejsze szybko mozesz zredukowac temperature. Poza tym ladnie ogien
wyglada:) Optymlanym urzadzeniem, jakie spotaklem, to sa takie okragle plyty
montowane w "piano', takich francuskich olbrzymich kuchniach pol- i
calkowicie profesjonalnych - plyta taka przypomina plyty jakie byly w
wiejskich kuchniach - w srodku bardzo goraca, na krawedziach tylko ciepla.
Super, najlepsza rzecz do kuchni jaka moze istniec, zwlaszcza w polaczeniu z
garnkami miedzianymi. Ale wracajac do realiow - jesli nie gaz to ciekawe sa
plyty indukcyjne, ale drogie i trzeba miec specyficzne garnki. Jakos nie
jestem przekonany, duzo osob chwali. Plyty el. są najgorszym wyborem, ale
wciaz duzo zalet - ladna, latwo wyczyscic, jak nie redekujesz szybko
temperatury to spelnia swoje zadania przyzwoicie. Na pewno warto wziac taka
z hi-litem czy halogenem - pole nagrzewa sie wtedy blyskiem.

2. piekarnik - elektryczny, jak sie da z odrebnie regulowana temperatura
gornej i dolnej grzalki. Termoobieg jest sensowny. Warto sie zastanowic nad
piekarnikami polaczonymi z gotowaniem na parze (elektrolux ma taki
model) - - fajne rzeczy mozna robic. Warto tez pomyslec o 90 cm, zamiast
tradycyjnej 60. Jak masz miejsce to jeszcze piec chlebowy :)

3. Sprzet drobniejszy - dobry robot (ja jestem fanem KitchenAida) i mikser
(food processor), najlepiej z przezroczysta nakrywka, aby mozna widziec co
sie robi. Thermomix jest niezly, ale overpriced.

4. okap - wedle gustu - sa takie smieszne, zamykane - dziala perfekcyjnie,
ale wyglada idiotycznie. Fajne sa okapy "pionowe", wiecej miejsca
zostawiaja.

5. bajery - porzadny grill z lawa, najlepiej gazowy. Dla mnie super
przydatne, griluje sie na tym lepiej niz na zewnatrz. Ale musi byc bardzo
porzadny, Miele ma niezly model, choc elektryczny. Salamander, takie
urzadzenie to przypeikania z gory - ja uzywam, ale da sie to zastapic dobrym
piekarnikiem.

I ogromnie duzo innych rzeczy. A i tak najistotniejsze sa noze :))))))

rgds,

V.

mam robot!!!ale radosc!!
szybciutko mam 15 minut