Stały aparat ortodontyczny

From: "Grz Grabowski" <z...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.uroda
Subject: Stały aparat ortodontyczny
Date: Sun, 14 Sep 2003 21:31:22 +0000 (UTC)

Witam!

Od 24 H mam stały aparat. Taki przezroczysty, ale nie zupełnie ( 3400 mnie
kosztowało ).

Mam taki problem, otóz nie mogę do końca zagryżć zębów ... przednia jedynka
jest trochę "wygięta" do wewnątrz i zahacza mi o zamek u dołu. Przez to nie
moge do końca zamknąć szczeki ( to jest jedyny punkt, w którym górna szczeka
dotyka dolnej ... )

Czy to jest ok ? Bardzo mi to utrudnia jedzenie, bo nie moge do końca niczego
ugryzć ...

Ortodonntka powiedzaiła mi, że to tak ma być, ale nie jestem pewien .. co o
tym sądzicie ?

Pozatym słyszałem opinie, że pierwsze dni, to strasznie boli, a mnie tylko
trochę ... jedynie przy jedzeniu, takto nie czuję bólu ... Czy to jest ok ?

W jaki sposób najlepiej czyścić taki aparat ? Czy elektryczne szczotki są
lepsze ?

Pzdr,

zmt