Stały aparat ortodontyczny

1. Data: 2003-09-16 21:51:17

Temat: Re: Stały aparat ortodontyczny
Od: "Elvira" <e...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:bk2ng0$c46$1@nemesis.news.tpi.pl...
> W żadnym przypadku nie wolno czyścić aparatu szczoteczką
> elektryczną - jest na to zbyt delikatny.

Ja czyściłam swój i nic mu się nie stało. Może Twoja szczoteczka była zbyt
twarda?

> Poza tym zacznij już dziś odkładać pieniądze na dentystkę - po
> zdjęciu aparatu często w zębach jest "sito".

To, niestety, potwierdzam. :-( Aż się zdziwiłam, ponieważ rzadko miałam
problemy z próchnicą, a po zdjęciu aparatu stan moich zębów był fatalny! Coś
za coś.

> Ale mimo wszystkich niedogoności, to w sumie warto się przemęczyć > dwa
lata...:)

No to sporo, ja swój nosiłam niecałe 1,5 roku.

Elvira

1. Data: 2003-09-16 21:52:49

Od: "Elvira" <e...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tu nie chcę Cię martwić, ale ten okres potrafi się wydłużyć
> nieco...-czego Ci oczywiście nie życzę.

Albo skrócić. :-) Tak było w moim przypadku.

Elvira

1. Data: 2003-09-16 21:55:01

Od: "Elvira" <e...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nusia" <n...@b...pl> napisał w wiadomości

> pamietaj że to są zamki przezroczyste, tzw szafirowe, te sa o wiele
drozsze,
> dla porowniania we Wrocku u mojej pani metal kosztuje 2400, szafir 3600.
Aha
> i jest to jdna z tanszych ortodontek.
>
> Nusia zadrutowana szafirowo :)

Warszawa - Prima-Dent:
za zamki metalowe - 1100 zł
Za zamki białe - 1600 zł

Ceny sprzed roku. Z tym, że za wizytę kontrolną trzeba liczyć średnio 120
zł.

Elvira

1. Data: 2003-09-16 21:58:59

Od: "Elvira" <e...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nefre" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie. Zastanawiam sie nad stalym aparatem, ale moja wada nie jest
> zbyt duza. Jedynie gorna jedynka rosnie troche ukosem. Dol jest ok. Moje
> pytanie dotyczy tego po pierwsze : czy zawsze usowane sa osemki (tylko
dwie
> moje kolezanki milay aparat i obu je wyrwano), po drugie czy mozna zalozyc
> tylko na gorne zeby, a po trzecie jaki jest koszt??
>
> Pozdrawiam
> nefre

Ja miałam usuwane ósemki, ale nie było wyjścia. Wszystkie trzy rosły
dokładnie pod siódemki. Jedna została i pomimo tego miałam założony aparat.
Narazie nie ma z tą ósemką problemu, ale jestem przygotowana na to, że
wcześniej czy później ekstrakcja będzie konieczna. Z tego, co wiem, to chyba
można założyć aparat tylko na jedną szczękę. A ceny są bardzo różne,
wszystko zależy od gabinetu.
Najlepiej skonsultuj się z jakimś ortodontą i on Ci wszystko wyjaśni.

Elvira

1. Data: 2003-09-17 07:49:07

Od: "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elvira" <e...@p...com.pl> napisała w wiadomości

> [...]
wiadomości

> Ja czyściłam swój i nic mu się nie stało. Może Twoja szczoteczka

Ortodontka zabroniła czyszczenia szczoteczką elektryczną z uwagi na
delikatność aparatu. Dała natomiast specjalne szczoteczki do
czyszczenia, wyciorki itp. Pierwszy raz spotykam się z opinią, że
aparat można czyścić szczoteczką elektryczną...

Pozdrawiam,
Kasia

1. Data: 2003-09-17 12:30:55

Od: "om" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To, niestety, potwierdzam. :-( Aż się zdziwiłam, ponieważ rzadko miałam
> problemy z próchnicą, a po zdjęciu aparatu stan moich zębów był fatalny!
Coś
> za coś.

A czy czyściłaś zęby po każdym posiłku? Nie pytam aby ganić, tylko dlatego,
że bardzo sie boję o moje zęby. Ja z kolei mam tendencję do bardzo
"podstępnej" próchnicy, a aparat mam juz pół roku. Całe szczęście jeszcze
nie zauważono u mnie żadnych ubytków.
pozdrawiam,
Małgorzata

1. Data: 2003-09-17 14:50:34

Od: "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "om" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> że bardzo sie boję o moje zęby. Ja z kolei mam tendencję do bardzo
> "podstępnej" próchnicy, a aparat mam juz pół roku. Całe szczęście

Jeżeli masz skłonność do próchnicy, to nawet mycie zębów co godzinę
niewiele pomoże. Po zdjęciu aparatu było 6 ubytków (zęby myte
regularnie, zawsze po każdym posiłku). Niestety też mam skłonność do
podstępnej próchnicy.

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-09-17 23:57:23

Od: "Elvira" <e...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Blancanieves wrote:
> [...]
> czyszczenia, wyciorki itp. Pierwszy raz spotykam się z opinią, że
> aparat można czyścić szczoteczką elektryczną...

Pewnie dlatego, że jest to opinia laika, czyli moja. ;-)Ortodonta tej
szczoteczki mi nie zalecił, sama używałam, bo taką mam. Nic się aparatowi
nie stało, a wiadomo, że szczoteczką elektryczną jednak łatwiej usunąć
zanieczyszczenia, więc stąd taka opinia.

--
Elvira

1. Data: 2003-09-18 00:00:07

Od: "Elvira" <e...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

om wrote:

> A czy czyściłaś zęby po każdym posiłku?

Tak. Zresztą nie ma innego wyjścia jak nosisz aparat. Jedzenie wchodzi
pomiędzy różne te szczelinki, zaczepia się o druty i nie jest to przyjemne,
ani higieniczne. No, i niezbyt atrakcyjnie wygląda. ;-)

> [...]
kolei mam tendencję do bardzo "podstępnej"
> próchnicy, a aparat mam juz pół roku. Całe
> szczęście jeszcze nie zauważono u mnie żadnych ubytków.

Używaj też płynu do płukania ust i unikaj słodyczy, które powodują
próchnicę. Może będzie ok. :-)

--
Elvira

Inglot - pytanie?