Stara podłoga drewniana na legarach zbutwiałych :-( do budowlanców i fachowców

1. Data: 2007-05-02 20:24:20

Temat: Stara podłoga drewniana na legarach zbutwiałych :-( do budowlanców i fachowców
Od: atylla <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam mieszkanie gdzie podłoga nadaje sie do wymiany. Na deske mnie
jeszcze stac, ale po odkryciu pierwszej starej deski okazuje sie ze
legary sie sypia.

Konstrukcja tylko drewniana czyli pokoj o powieszchni 37 m2 wisi na
drewnie, czy jest jakis sposób na wzmocnienie legarów by przetrzymały
spokojnie kilka lat ?? Jakas moze nowa technologia i tania ? by nie
wymieniać 6 legarów po 6 metrow Bo to majatek i skad ta siłe na to.

Pozdrawiam, A

2. Data: 2007-05-03 08:05:52

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "atylla" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> spokojnie kilka lat ?? Jakas moze nowa technologia i tania ? by nie
> wymieniać 6 legarów po 6 metrow Bo to majatek i skad ta siłe na to.

Za mało danych, żeby odpowiedzieć na pytanie. Opisz proszę rodzaj
stropu. Czy legary, które opisujesz są elementami konstrukcyjnymi
trzymającymi sufit poniżej i Twoją podłogę. Czy legarami, które leżą
na belkach stropowych albo stropie z innego materiału (np. betonu) i
są tylko podstawą dla podłogi. Podaj nam ich wymiary.
Kto jest właścicielem budynku i mieszkania (Ty, wspólnota,
spółdzielnia, miasto itd.) Bo jeśli to większy remont, to jego koszty
pokrywa właściciel. Poza tym pisz też na pl.misc.budowanie bo tam jest
więcej osób z potrzebnym Ci doświadczeniem.

pozdrawiam Piotr

3. Data: 2007-05-03 18:08:14

Od: atylla <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr_boncza napisał(a):

> [...]
> pokrywa właściciel. Poza tym pisz też na pl.misc.budowanie bo tam jest
> więcej osób z potrzebnym Ci doświadczeniem.

Tak legary to podłoga i sufit sąsiada mieszkanie wykupione z hipoteka z
gruntem, Płace za administracje i media. Sufit jak przypuszczam jakas
trzcina z czyms jak to sie kiedys robiło legary na oko 30 cm na 30 albo
wiecej, jeszcze całkiem nie odkryłem narazie jedna deska i szok.

Dzieki za każde info.
a.

4. Data: 2007-05-03 20:35:38

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
albo
> wiecej, jeszcze całkiem nie odkryłem narazie jedna deska i szok.

Czyli wspólnota mieszkaniowa. Wymiana stropów jest jej obowiazkiem.
Jest to element konstrukcyjny budynku więc bez wątpienia wspólny.
Administrator MUSI mieć jakiegoś zakontraktowanego budowlańca z
uprawnieniami. Teraz, na wiosnę jest czas wykonywania obowiązkowych
przeglądów budynków. Napisz pisemko z informacją co odkryłeś i wal do
administratora/zarządcy. Niech sprawdzą co się dzieje. Mam nadzieję,
należysz do dużej wspólnoty i fundusz remontowy wystarczy, a jeśli nie
to koszt remontu rozłoży się na wiele mieszkań.

podrawiam Piotr

wygiety drazek na zaslone prysznicowa
Ankieta dotycząca żywności wygodnej
Wanna z kabina prysznicowa