Starzec srebrzysty

1. Data: 2014-02-27 11:59:12

Temat: Starzec srebrzysty
Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Całkiem dobrze przezimował mi starzec srebrzysty. Teraz nie wiem, co z
nim zrobić:
czy zeszłoroczna roślina odżyje, czy ją ściąć i posiać nowe?
Jacek

2. Data: 2014-02-27 17:07:30

Temat: Re: Starzec srebrzysty
Od: "Ajgul" <p...@k...uz> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> Całkiem dobrze przezimował mi starzec srebrzysty. Teraz nie wiem, co z nim
> zrobić:

Go Euro! Eutanzja dla starca!

Aygul

3. Data: 2014-02-27 20:28:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Feb 2014 11:59:12 +0100, Jacek napisał(a):

> Całkiem dobrze przezimował mi starzec srebrzysty. Teraz nie wiem, co z
> nim zrobić:
> czy zeszłoroczna roślina odżyje, czy ją ściąć i posiać nowe?

Możesz nisko przyciąć, rozkrzewi się. Sama nie uprawiałam, ale moja Mama
tak.

4. Data: 2014-02-27 22:15:46

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-27 20:28, Ikselka pisze:

> Możesz nisko przyciąć, rozkrzewi się. Sama nie uprawiałam, ale moja Mama
> tak.
Szkoda mi go ciąć, bo jest zupełnie ładny, tyle, że leży na ziemi.
Może mu jakąś tyczkę wbić?
Jacek

5. Data: 2014-02-27 22:34:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Feb 2014 22:15:46 +0100, Jacek napisał(a):

> Szkoda mi go ciąć, bo jest zupełnie ładny, tyle, że leży na ziemi.
> Może mu jakąś tyczkę wbić?

Nie ma niczego ładnego w tyczkach ani pokładających się pędach. Jak chcesz,
żeby był ładny, to przytnij. Wypuści boczne, świeże odnóżki, zagęści się,
pokaże swoją urodę - a nie te badyle długie po zimie, co sie pokładają.

6. Data: 2014-02-27 22:57:45

Od: johnny <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-27 22:34, Ikselka pisze:

> [...]
> żeby był ładny, to przytnij. Wypuści boczne, świeże odnóżki, zagęści się,
> pokaże swoją urodę - a nie te badyle długie po zimie, co sie pokładają.

Z tego co wiem, starce u nas przemarzają i są traktowane jako rośliny
jednoroczne. To, że wygląda ładnie, nie znaczy, że odbije.
Prawdopodobnie jest srebrzysty siłą rozpędu, ale najprawdopodobniej jest
pięknie martwy ;-) Chociaż mogę się mylić, w końcu zima jaka była każdy
koń widzi ;-) Może szlag tego nie trafił?

Pozdrawiam Johnny

7. Data: 2014-02-27 23:51:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Feb 2014 22:57:45 +0100, johnny napisał(a):

> [...]
> pięknie martwy ;-) Chociaż mogę się mylić, w końcu zima jaka była każdy
> koń widzi ;-) Może szlag tego nie trafił?

U mnie zwykle wszystko wymarza, a tymczasem zachowało się sporo - więc
czemu nie? Warto spróbować przyciąć tego "staruszka", tak z 15 cm nad
ziemią, ale lepiej policzyć węzły i zostawić po 3-4 na każdym pędzie, bo to
nie wiadomo, czy nie wybiegnięty był, to węzły wtedy rzadkie i przycięty za
nisko nie miałby z czego odbić.

Co na komary na zewnątrz?
Cięcie odmładzające drzew owocowych. Dobra pora?
Przypomnienie lata
Nie daj się oszustom!
Nie daj się oszustom!