Sterownik temperatury Auraton economic a głowica termostatyczna

1. Data: 2014-10-01 10:23:16

Temat: Sterownik temperatury Auraton economic a głowica termostatyczna
Od: aga <a...@n...eu> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Ostatnio załozyli mi w domu nowe zawory, głowice termostatyczne gdzie
mogę ustawiac temp w skali od 1-5. Posiadam równiez na pietrze sterownik
temperatury. I teraz mam pytanie. Jak ustawie temp w sterowniku
pokojowym czy jak to sie nazywa, to na jaki stopien ustawic glowice ??

2. Data: 2014-10-04 13:57:23

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

aga wrote:
> [...]
> sterownik temperatury. I teraz mam pytanie. Jak ustawie temp w
> sterowniku pokojowym czy jak to sie nazywa, to na jaki stopien

a sterownik pokojowy czym steruje?

jeffrey

3. Data: 2014-10-04 15:48:54

Od: aga <a...@n...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-04 13:57, Jeffrey pisze:

> a sterownik pokojowy czym steruje?
>
> jeffrey

Temperatura :)
Mam piec gazowy

4. Data: 2014-10-05 00:45:05

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

aga wrote:

> Temperatura :)
> Mam piec gazowy

ja znam dwie szkoły:
1 czujnik do najzimniejszego pomieszczenia i tam otwieramy zawór na
max - to bardziej logiczne
2 czujnik do pomieszczenia w którym przebywamy najczęściej i w
zasadzie otwieramy tam zawór na max - mogą być niedogrzane
pomieszczenia

zawory trzeba obczaić w której pozycji będzie dobrze, przeważnie w
okolicach 3 ale to zależy od wielu zmiennych

jeffrey

5. Data: 2014-10-05 11:12:06

Od: dsw <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

ja znam trzecią: czujnik w każdym pomieszczeniu
Tylko po co te regulowane głowice na grzejnikach? Wtedy powinny być automaty
podłączone do tego czujnika.

IMHO jeden czujnik na cały dom tylko pozornie robi oszczędności.

6. Data: 2014-10-05 16:47:24

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-01 10:23, aga pisze:
> [...]
> temperatury. I teraz mam pytanie. Jak ustawie temp w sterowniku
> pokojowym czy jak to sie nazywa, to na jaki stopien ustawic glowice ??

Jedyne słuszne rozwiązanie tej zagadki, to sterownik pokojowy dać na
maksa i regulować temperaturę w pokojach głowicami termostatycznymi.
Wtedy w każdym pokoju będziesz miała temperaturę taką jaką chcesz.

Pozdrawiam,
MW

7. Data: 2014-10-05 16:54:15

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dsw wrote:
> ja znam trzecią: czujnik w każdym pomieszczeniu
> Tylko po co te regulowane głowice na grzejnikach? Wtedy powinny być
> automaty podłączone do tego czujnika.
>
> IMHO jeden czujnik na cały dom tylko pozornie robi oszczędności.

zawory on/off w każdym pomieszczeniu wprowadzą duże wahania, te z
płynną regulacją są drogie bo mało popularne
a tak w ogóle to wystarczy pogodówka i głowica na każdym grzejniku
oczywiście można zrobić regulator PI np do delta P na pompie - też
będzie działać
albo regulację na powrocie - ale to może niezbyt dobrze chodzić
ile ludzi tyle pomysłów

8. Data: 2014-10-05 16:57:10

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim wrote:

> [...]
> maksa i regulować temperaturę w pokojach głowicami termostatycznymi.
> Wtedy w każdym pokoju będziesz miała temperaturę taką jaką chcesz.

niezbyt idealne rozwiązanie ale coś w tym jest

jeffrey

ps jedyne słuszne już było teraz jest nie modne :P

9. Data: 2014-10-06 08:55:05

Od: aga <a...@n...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-05 16:47, wolim pisze:

> [...]
> maksa i regulować temperaturę w pokojach głowicami termostatycznymi.
> Wtedy w każdym pokoju będziesz miała temperaturę taką jaką chcesz.

Hmm no tak, ale np jak ustawiłam na 21 stopni to piec się wyłączał, a
jak ustawie np na 28 stopni to piec bedzie cały czas chodził.

Mysle ze jak ustawiłam te 21 stopni na pokojowym to w tych pokojach w
ktorych bede siedziala zawor na max tj na 5 ( i mysle ze bede miala 21
stopni tak jak ustawione w pokojowym) , a w tych ktorych nie to na 3,
lub calkiem zakrece.
Tylko boje sie ze jak calkiem zakrece w tych pokojach ktorych nie
przebywam to zeby grzyb na sciany nie wszedl - przy jakiej temp wchodzi
grzyb

10. Data: 2014-10-06 11:50:46

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

aga wrote:

> [...]
> Tylko boje sie ze jak calkiem zakrece w tych pokojach ktorych nie
> przebywam to zeby grzyb na sciany nie wszedl - przy jakiej temp

to nie zakręcaj na max,
ja nie rozumiem 80%? społeczeństwa nie pojmuje co to jest zawór
termostatyczny?
ustaw np na 3 i poczekaj dobę, jeśli jest za ciepło to zmniejsz o 1
kreskę(kropkę czy co tam jest narysowane) i znowu poczekaj dobę aż
ustawisz optymalnie
jezeli właczenie grzejnika powoduje gwałtowny wzrost temp a później
powolne ochładzanie to znaczy że trzeba zkryzować zawór (po odkreceniu
głowicy są jakieś numerki i tam się przekręca,
grzejnik przy normalnej pracy powinien być ciepły na części wysokości
a nie cały

jeffrey

Położenie styropianu i struktury
Sprzedaż mieszkania, a zwrot nadpłaty
ustawienia sterownika do spalania pelletu
Lampa JANSJÖ z IKEA - padł zasilacz
KIDDY MOLESTORS William Korab, M. Kenneth Bien, Arthur Monty Ahalt & James J. Lombardi