Strach sie kłaść do szpitala

1. Data: 2001-12-30 17:28:47

Temat: Strach sie kłaść do szpitala
Od: "-L-U-M-E-" <i...@l...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

takie cóś znalazłem dot. polskich szpitali, które są ponoć wylęgarnią
zarazków.
Osobiście sie z tym nie zgadzam, ale może któś?

http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1072
368

2. Data: 2001-12-31 13:42:35

Temat: Re: Strach sie kłaść do szpitala
Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

-L-U-M-E- napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>zarazków.
>Osobiście sie z tym nie zgadzam, ale może któś?

Ja takze zgadzam sie z tym.
Ostatnio mam nie za dobre doswiadczenia zwiazane z jednym warszawskim
szpitalem,ktorego pacjentem mial nieszczescie byc moj tata.Co prawda nie
zoslal on zarazony niczym ale jawnie lekarze zlekcewazyli jego chorobe.Tata
pojawia sie w tym szpitalu dosyc czesto,bo ma czeste ataki migotania
przedsionka.Lekarze ciagle przepisuja te same leki,ktore nic nie pomagaja o
czym tata ciagle im mowi.Ostatnio zaproponowal ,ze moze by zostal poddany
jakim badaniom,moze by zmienili leki,ale uslyszal ,ze na ten rok limit badan
sie wyczerpal po dwoch dniach zostal wypisany do domu.Nie potrafie zrozumiec
tego,ze lekarze zachowuja sie jakby spisali go na straty.Po Nowym Roku
postanowilam postarac sie na miejsce dla taty w innym szpitalu ,ale naprawde
strasznie boje sie tego co sie teraz wyczynia w tych placowkach.Az strach
chorowac......

Magda.

3. Data: 2002-01-01 21:26:11

Od: "Krzysztof" <k...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mrowka" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

Ostatnio zaproponowal ,ze moze by zostal poddany
> jakim badaniom,moze by zmienili leki,ale uslyszal ,ze na ten rok limit
badan
> sie wyczerpal po dwoch dniach zostal wypisany do domu.

Niech zaplaci za badania z wlasnej kieszeni, a na pewno mu zrobia, jezeli sa
wskazane.
A jezeli go na to nie stac lub nie chce, to niech poczeka albo pretensje
kieruje do Kasy Chorych
a nie do szpitala.

Z jakiej racji szpital ma ponosic koszty i swiadczyc uslugi za darmo???
Dlaczego nikt nie ma pretensji do sklepu spozywczego, ze nie rozdaje
zywnosci za darmo albo do szewca, ze zada zaplaty za naprawe butow, a takie
wzburzenie w ludziach wywoluje fakt, ze szpital nie swiadczy uslug, za ktore
nie otrzymal pieniedzy?

Krzysztof

4. Data: 2002-01-01 23:53:54

Od: "Adam Janiak" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mrowka" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> tego,ze lekarze zachowuja sie jakby spisali go na straty.Po Nowym Roku
> Magda.
Droga Magdo, to lekarzy spisano na straty. Aż strach pomyśleć, kto za kilka
lat w ogóle będzie zajmował się leczeniem chorych. Pewnie urzędnicy Kas
Chorych.
Adam Janiak
j...@c...pl

5. Data: 2002-01-02 10:24:11

Od: "Lukasz" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>wzburzenie w ludziach wywoluje fakt, ze szpital nie swiadczy uslug, za

wszystko to prawda tylko wez pod uwage ile pieniedzy przecietny czlowiek
placi na ubezpieczenie zdrowotne... trudno sie dziwic ze chcialby za to byc
po ludzku traktowany... rozne sa szpitale i maja podpisane rozne umowy z
KCh...

pozdrawiam
Lukasz

6. Data: 2002-01-02 10:45:07

Od: Pawel Dziekonski <P...@m...ch.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof <k...@w...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> wskazane.
> A jezeli go na to nie stac lub nie chce, to niech poczeka albo pretensje

Doprawdy? To na co w takim razie placil skladke na ubezpieczenia? Gdzie
sa zaplacone przez niego podatki???
Poza tym, to nie rozwiazuje problemu przepisywania lekow, ktore nie
sprawdzaja sie. Smiem twierdzic, ze ci lekarze sa po prostu leniwi,
lub, co gorsza, maja cicha umowe na przpisywanie konkretnych lekow
z przedstawicielami firm farmaceutycznych (doswiadczam tego na co dzien
w przychodni)!

> [...]
> wzburzenie w ludziach wywoluje fakt, ze szpital nie swiadczy uslug, za ktore
To jest zwykla demagogia.

Szpital nie jest instucja komercyjna. To ze tzw. reforma nie sprawdzila
sie, to wlasnie wynik blednego zalozenia, ze mozna zkomercjalizowac cos,
co z definicji zkomercjalizowac sie nie da...

pozdrawiam bez zbednego unoszenia sie, Pawel
--
Pawel Dziekonski - dzieko#mml.ch.pwr.wroc.pl - http://2618374022/dzieko
------------ Remove spam protection from my email address! ------------

7. Data: 2002-01-02 11:39:15

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Jan 2002, Pawel Dziekonski wrote:

> Szpital nie jest instucja komercyjna. To ze tzw. reforma nie sprawdzila
> sie, to wlasnie wynik blednego zalozenia, ze mozna zkomercjalizowac cos,
> co z definicji zkomercjalizowac sie nie da...

Nie uprawiajmy demagogii, jesli w szpitalu wyczerpal sie limit swiadczen
zakontraktowanych z kasa chorych a jest to choroba, zabieg, ktory
nie wymaga pilnego leczenia i pacjent moze zaczekac to po prostu
musi czekac albo znalezc placowke, ktora nie wyczerpala jeszcze limitu.
Tak jest na calym swiecie w o wiele bogatszych krajach ludzie czekaja
na rozne zabiegi, maja je poumawiane na za pol roku itp. i traktuje
sie to normalnie.Np. mam zacme, musze miec operacje, mam termin na 30.
kwietnia 2002 i czekam i juz.

Nikt nie mowi o zadnej komercji tylko normalnych zasadach finansowania
swiadczen, co jest niezbedne aby szpital mogl funkcjonowac

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

8. Data: 2002-01-02 14:02:16

Od: Pawel Dziekonski <P...@m...ch.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> wrote:

> [...]
> nie wymaga pilnego leczenia i pacjent moze zaczekac to po prostu
> musi czekac albo znalezc placowke, ktora nie wyczerpala jeszcze limitu.

To znaczy, ze co? Mam wziasc ksiazke telefoniczna i obdzwonic wszystkie
szpitale? A moze tez w nastepnym miescie obejmowanym przez ta sama kase?
Przeciez to czysty absurd. Czegos tu nie rozumiem -- mialo byc tak: jest
popyt na daja jednostke sl. zdrowia, to znaczy ze pacjenci ja lubia, to
kasa podpisuje umowe na wysokie limity. Czemu wiec jak sie okazuje, ze
popyt wrecz przekroczyl limit, to ten limit nie jest zwiekszany??? Idea
miala byc taka: kasa placi za wykonane swiadczenia a nie za to ze szpital
stoi, tak jak to bylo w starym systemie. I co?

> [...]
> na rozne zabiegi, maja je poumawiane na za pol roku itp. i traktuje
> sie to normalnie.Np. mam zacme, musze miec operacje, mam termin na 30.

Szczerze mowiac nie wiem o jakich ,,bogatszych krajach'' piszesz. Mam
rodzine w Australii, Stanach i Niemczech, i wszedzie tam, jesli ubezp.
obejmuje dane swiadczenie, to zabieg jest wykonywany natychmiast. Bo
placac skladke juz zaplaciles za to, ze ew. ten zbaieg bedzie wykonany.
U nas skladke place dzis a zabieg mam na za dwa lata... I to jest niby
demagogia?

> Nikt nie mowi o zadnej komercji tylko normalnych zasadach finansowania
> swiadczen, co jest niezbedne aby szpital mogl funkcjonowac

Chwileczke, wprost przyrownano tu szpital do sklepu: towar za szmal. To
nie jest komercja???

9. Data: 2002-01-02 14:47:04

Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel Dziekonski napisał(a) w wiadomości: ...

>Doprawdy? To na co w takim razie placil skladke na ubezpieczenia? Gdzie
>sa zaplacone przez niego podatki???

Wlasnie o to mi chodzi.Tate nie stac na placenie za zabiegi,badania.Ma mala
renta ktora i tak chca mu zabrac.Ci co przyznaja renty uwazaja,ze z
cukrzyca(dwa razy dziennie insulina)i migotaniem przedsionka mozna smialo
pracowac.....

> [...]
>lub, co gorsza, maja cicha umowe na przpisywanie konkretnych lekow
>z przedstawicielami firm farmaceutycznych (doswiadczam tego na co dzien

A to,to jest na 100%pewne(nie mowie ,ze kazdy).Znajoma pracujaca w aptece
pochwalila sie tym,ze maja uklady z lekarzami,ktore polegaja na tym,ze
lekarze przepisuja drogie leki pacjetom i za to maja fundowane
wczasy -prezent od apteki.Sprawdza sie to w malych miastach bo w duzych jest
mala szansa aby wszyscy gnali do tej samej apteki.Chociaz i w Wa-wie
,zazwyczaj idzie sie do apteki ktora jest blisko przychodni rejonowej.

Magda.

10. Data: 2002-01-02 14:54:07

Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>miala byc taka: kasa placi za wykonane swiadczenia a nie za to ze szpital
>stoi, tak jak to bylo w starym systemie. I co?

To wszysto to jest jakis horror.
Tata ma problem bo nikt nie chce go leczyc,tylko odwala sie fuszere,a mojego
synka na sile chcieli zatrzymac w szpitalu aby robic mu zabieg-usuniecia
stulejki(w narkozie)ktorej wcale nie mial.Dobrze ze poszlam do inego lekarza
bo okazalo sie ze kroli by mi zdrowe dziecko tylko dlatego bo szpital ma
zostac zamkniety z powodu malej ilosci pacjetow,a co za tym idzie zabiegow
itp.

Magda.

Jak oceniacie naręczny ciśnieniomierz Casio BP-120 ?
Czy da sie temu jakoś zaradzić ?
-Z-N-I-E-C-Z-U-L-I-C-A-- -S-P-O-L-E-C-Z-N-A-
Bromergon
Życzenia