Strona SamiSobie - list na grupe

1. Data: 2000-08-04 16:14:16

Temat: Strona SamiSobie - list na grupe
Od: b...@p...pl (Mirek Kromer) szukaj wiadomości tego autora

Przeczytałem dość uważnie Państwa stronę SaSo. Jestem pod wrażeniem Państwa
działalności.
Zachęcony zaproszeniem pisania do Was, przedstawiam problemy po "krótkiej
swojej prezentacji"
Jestem osobą niepełnosprawną z tzw. II kat.od 1996r. Mam 50 lat i obecnie od
tego roku na tyle podupadłem na zdrowiiu iż będę korzystał z renty co
skrzętnie wykrzystał pracodawca i "pomógł"
mi podjąć taką decyzję.
Problem jest taki - iż mam komputer który mam nadzieję że mi się przyda w
ewentualnej pracy,
współpracy. Lecz brak mi przyzwoitego obycia z komputerem. Jestem
samoukiem.Np. emaila piszę i spróbuję go nadać po raz pierwszy.Chciałbym
założyć sobie konto bezpłatne ale nie wiem gdzie i jak to zrobić.
A teraz do rzeczy:
I temat.
Doradzcie mi Państwo gdzie i do kogo powinienem się zwrócić w takiej
sprawie:
Mam u siebie w domu ciężko chorą siostrę z tzw I gr. inwalidzką. Ja
spodziewam się przyznania mi leczenia i wyjazdu do sanatorium. Do kogo
powinienem się zwrócić ażeby zapewnić siostrze opiekę?
Jestem przygotowany na poniesienie kosztów ale na rozsądnym poziomie. Jak
mnie poinformował Ośrodek Pomocy Rodziny w Chorzowie (siostra jest stałym
mieszkańcem m.Chorzów, a tymczasowo przebywa u mnie w Rudzie Śl.) oraz inni
doradcy - to powinienem się liczyć z kosztami ok. 1800 zł. Cóż mam na tąką
propozycję odpowiedzieć- miesięczna moja renta i siostry nie dorównuje w/w
kwocie. Nie stać nas na taki wydatek.
II temat.
Siostra przebywając w szpitalu pulmonologicznym doznała złamania uda.
Leczenie polegało na wszczepieniu inplantu. Tylko ten inplant musiałem
kupić - a wydatek jest to dość znaczny - posiadam rachunek uproszczony na
kwotę 1500 zł. Ponadto kupiłem berła za 54 zł - też posiadam rachunek.
Czy i do kogo powinienem się zwrócić o zwrot poniesionych wydatków.
III temat.
Ciągłe dowożenie siostry prywatnym samochodem do Instytutu Onkologii lub
innych placówek medycznych jest dla mnie także wydatkiem. W sytuacji gdy ja
na swoje leczenie wydaję po około
300 zł/miesiąc to zaczyna być to dla nas problemem.

To tyle na "zapoznanie". Jeśli możecie mi Państwo coś doradzić to będę
wdzięczny.

Z poważaniem

Mirosław Kromer

b...@p...pl

Prosze, tylko nie pisz tego listu w HTML'u !!!

2. Data: 2000-08-04 19:01:16

Temat: Re: Strona SamiSobie - list na grupe
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mirek Kromer napisał(a):

> [...]
> samoukiem.Np. emaila piszę i spróbuję go nadać po raz pierwszy.Chciałbym
> założyć sobie konto bezpłatne ale nie wiem gdzie i jak to zrobić.

Konto można założyć w różnych serverach np. w Clanie - jeżeli pan chce
się
bardziej udzielać na grupie (zalecenie Clanu jako sponsora). Można na
Ont.pl,
wp.pl lubinnych lub nawet u kogoś znajomego, który ma jekiegoś serwerka.

> [...]
> propozycję odpowiedzieć- miesięczna moja renta i siostry nie dorównuje w/w

Tutaj nie wiem co panu doradzić. Najlepsza byłaby pielęgnarka
środowiskowa
z opieki społecznej. Ewentualnie popytać się ludzi dobej woli może w
Caritasie coś panu powiedzą.

> [...]
> kwotę 1500 zł. Ponadto kupiłem berła za 54 zł - też posiadam rachunek.
> Czy i do kogo powinienem się zwrócić o zwrot poniesionych wydatków.

Tutaj niech pan się zwróci albo do pomocyspołecznej albo do PCPR
(PFRON).
Może pan też napisać do Śląskiej Kasy Chorych. To są trzy instancje,
które
mogą coś panu pomóc.

> [...]
> na swoje leczenie wydaję po około
> 300 zł/miesiąc to zaczyna być to dla nas problemem.

To samo co wyżej albo do Kasy Chorych, albo poprzez lekarza prowadzącego
do Kasy Chorych z podaniem od przyznanie karetki.

Jacek Kruszniewski

3. Data: 2000-08-04 22:13:16

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Oh, Jacus, Jacus ! Czemuz tak nieuwaznie przeczytales list Mirka ?

Jak ktos co takiego pisze :

> [...]

... moze wejsc na NEWS'y ? On zajrzal na SaSo a tam jest mozliwosc
wyslania listu na grupe (w wielu miejscach) poprzez bramke Usenet.
Jednakze daje glowe ze Mirek nie jest w stanie (nie potrafi jeszcze)
zasubskrybowac sobie grupy lub listy. Nalezy wiec odpowiedziec mu na
PRIVA . Ciekawostka jest ze ja jego listu NIE WIDZE na Grupie.

CZARNA DZIURA ciagle dziala. Wspominalem juz ze nie widzialem listow JC
. To samo sygnalizowal dwukrotnie Piotr. Niezly bajzel panowie admini
maja :) Moze dlatego ze uganiaja sie za zalacznikami lub listami w
HTML'u, zamiast pilnowac
roboty :->

Reszte ciacham bo postaram sie na priva , choc troche pomoc Mirkowi

pozdrawiam
A.A.

4. Data: 2000-08-05 16:37:03

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Abraszewski napisał(a):

> [...]
> zasubskrybowac sobie grupy lub listy. Nalezy wiec odpowiedziec mu na
> PRIVA . Ciekawostka jest ze ja jego listu NIE WIDZE na Grupie.

Jak widać Mirek - już napsał list (nawet dwa - jestem odporny na
czarne dziury), czyli już jakoś dotarł na SaSo. Najlepszą nauką jest
praktyka, Ty jako pedagog chyba wiesz o tym.
A priva to chyba Mirek jeszcze nie ma ( bo się pyta gdzie i jak go
założyć), dlatego odesłałem pana na naszą stronę lub inne oferujące
konta za darmo.

> [...]
> . To samo sygnalizowal dwukrotnie Piotr. Niezly bajzel panowie admini
> maja :) Moze dlatego ze uganiaja sie za zalacznikami lub listami w

Admini raczej uganiają się za załączniczkami :-))

Jacek

5. Data: 2000-08-05 17:09:57

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> HTML'u, zamiast pilnowac
> roboty :->
>
> Reszte ciacham bo postaram sie na priva , choc troche pomoc Mirkowi

Oferta pracy dla ON - Katowice
Strona SamiSobie - list na grupe
Integracja nieobowiązkowa
Ulga na telefon komorkowy w Plus GSM