Studnia ogrodowa

1. Data: 2003-04-23 13:25:03

Temat: Studnia ogrodowa
Od: "Boban" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w ogrodzie wodę na głębokości ok 3 metrów. Chciabym wykorzystać ją do
podlewania trawnika. Może ktoś wie gdzie znajdę poradę jak wykonać
studnię.Czy zakopać kręgi a może wystarczy wbić rurę i podłączyć pompę?
Próbowałem zlecić to firmie specjalistycznej ale ich wiertnia waży 11 ton i
nie wiem czy zmieściłaby mi się w ogrodzie.

Stefan

2. Data: 2003-04-23 13:35:53

Temat: Re: Studnia ogrodowa
Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Próbowałem zlecić to firmie specjalistycznej ale ich wiertnia waży 11 ton i
> nie wiem czy zmieściłaby mi się w ogrodzie.

Zdecydowanie radzę wiercić. Wyobraź sobie kopanie ręczne 5 kręgów, to Ci
przejdzie. Pomyśl o wyciąganiu ziemi z takiej głębokości i o wywożeniu jej
gdzieś. Co do wiertni, to nie musi to być taka maszyneria. Mój studniarz zrobił
to tradycyjnie - wiercąc ręcznie (taki mały kieracik) a wiertło z ziemią
wyciągał wyciągarką elektryczną. W dodatku mozna było obejrzeć każdą warstwę. W
otwór wpuścił rurę plastikową 5 calową. Teraz mam tam pompę głębinową do
zasilania domu w wodę (zresztą 3 calową, więc mam "za grubą" studnię). Jeżeli
jesteś z okolic Warszawy to mogę dać Ci namiar, a jeżeli nie, to szukaj
tradycyjnego studniarza.
Pozdrawiam
Leszek

3. Data: 2003-04-23 22:39:31

Od: "marr23" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ściągnij sobie program do oglądania rysunków dwf zrobionych a autocadzie,
lub zainstaluj acada to prześlę ci projekt takiej studni. Lub studni "ujęcie
własne". Sam projektowałęm

Poważnie to nic trudnego. A jeżeli wuko wynajmiesz to jest to koszt 1500 zł.

Najtaniej będzie jednak : kręgi filtry i pompa

4. Data: 2003-04-24 05:41:29

Temat: Odp: Studnia ogrodowa
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
(...)

> Zdecydowanie radzę wiercić. Wyobraź sobie kopanie ręczne 5 kręgów, to Ci
> przejdzie. Pomyśl o wyciąganiu ziemi z takiej głębokości i o wywożeniu jej
gdzieś. (...)

No proszę, a ja nieświadoma tych problemów
wkopałam pięć kręgów betonowych (każdy 0,5 m wysokości i 1 m średnicy).
:-))
Piasek, który wykopałam usypałam na kupkę do późniejszego wykorzystania,
a glinę rozsypałam po działce, natomiast kamienie przeznaczone zostały na
ozdobę.
W ten sposób nie miałam co z działki wywozić.
Fakt, że robiłam coś takiego ładnych kilka lat temu, może teraz nie
chciałoby mi się :-)

Pozdrawiam Krycha

5. Data: 2003-04-24 05:56:30

Od: l...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Poważnie to nic trudnego. A jeżeli wuko wynajmiesz to jest to koszt 1500 zł.
>
> Najtaniej będzie jednak : kręgi filtry i pompa

Za taki "kombajn" do wiercenia to i zapłaci. Ale on nie potrzebuje studni na 30
m głębokości tylko na ok. 6, dlatego proponuję wiercenie ręczne. Co do opinii,
że to nic trudnego wykopać 5 kręgów, to bym polemizował. Kopałeś kiedyś na
głębokości 4m pod ziemią po pas w wodzie i z poobcieranymi łokciami (80 cm
średnicy), ryzykując, że wyciągane przez kogoś wiadro spadnie Ci na głowę?
Krycha nieświadoma wykopała 2.5 m i żyje ale z każdym metrem w dół jest coraz
gorzej. Jeżeli Boban lubi takie przygody to czemu nie.
Pozdrawiam
Leszek

6. Data: 2003-04-24 09:16:08

Od: MarcG <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

U siebie na dzialce mam podobnie. Obdzwon pare firemek ktore wierca
studnie. Wbija Ci w ziemie rure na jakies 5-6 metrow. Jak dobrze
pamietam kosztowalo to chyba 50pln/mb z ich materialem. Oprocz tego mam
wkopane chyba ze 2 kregi i tam zalozony maly hydrofor. Do podlewania
dzialki wystarczy i jak jest pod ziemia to nie warczy za bardzo.

Pozdrawiam Marc

7. Data: 2003-04-27 21:44:16

Od: "Platon" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyciągał wyciągarką elektryczną. Jeżeli > jesteś z okolic Warszawy to
mogę dać Ci namiar, a jeżeli nie, to szukaj > tradycyjnego studniarza.

Bardzo mnie interesuje taka tradycyjna metoda. Mam nadzieję, że cena była
umiarkowana. Jeżeli możesz, to powiedz ile Cie to kosztowało. Za namiar do
studniarza będę wdzięczny.
Pozdrawiam
Platon myślący o dawna o własnej studni

Krajowe gronowe