Świetlówki ultrafioletowe

1. Data: 2000-11-02 16:26:42

Temat: Świetlówki ultrafioletowe
Od: " rebel" <r...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

gdzie moglbym znalesc fachowe informacje (lub czy moglibyscie mi takowych
udzielic) na temat szkodliwosci światła emitowanego przez swietlówki
ultrafioetowe (np. te montowane nalogowo w dyskotekach). Czy to jest to
samo światło, przed którym chronimy się szczególnie w lecie, czy to jest
inna dlugość fali?
Arkadiusz

2. Data: 2000-11-02 16:45:02

Temat: Re: Świetlówki ultrafioletowe
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

rebel schrieb:

> [...]
> ultrafioetowe (np. te montowane nalogowo w dyskotekach). Czy to jest to
> samo światło, przed którym chronimy się szczególnie w lecie, czy to jest

nie, to inna długość fali. Świetlówki to UV-A, a te groźnie to UV-B i
UV-C, bardziej krótkofalowe. Norma określająca warunki graniczne
promieniowania UV-IR to (w EU) IEC 825-1, jest tam opisane ile wolno, a
ile nie. Poszukaj alta-wistą UVA UVB UVC, pewnie coś znajdziesz.

Waldek

USG stawów biodrowych met. Grafa
chlopcy od rozpoczecia mutacji rosna najwyzej 10 cm???
komplikacje w III trymestrze
Nowotwory na CZATerii w INTERIA.PL
Wyniki Badań